Hekimlik, tedavi edici ve koruyucu hekimlik olarak bilinmesine rağmen tıp fakülteleri günümüzde ağırlıklı olarak hastalıkların tanı ve tedavisine yönelik hekim yetiştirmektedir. Oysaki koruyucu hekimlik klinik hekimliğe ihtiyaç duyulmadan önce, risk faktörlerini ortadan kaldırmayı amaçlar. Tıp fakültesi öğrencilerine eğitim hayatlarının başında koruyucu sağlık bilincini kazandırmak amacıyla İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 2017-2018 Dönem-I Eğitim-Öğretim Programı ilk ders kuruluna 18 başlıkta 32 saatlik koruyucu sağlık ders program içeriği eklendi. Bu çalışmada amacımız müfredata yeni eklenen koruyucu sağlık derslerinin etkinlik ve verimliliğini değerlendirmek, dersi veren öğretim üyeleri ve dersi alan Dönem I öğrencilerinin kanaatlerini öğrenmektir. Çalışmamızda ders kurulu sonrası dersi veren farklı anabilim dallarındaki öğretim üyelerine 15 soruluk, öğrencilere ise 14 soruluk koruyucu hekimlik dersleriyle ilgili anket düzenledik. Ankete kurulda ders anlatan 19 öğretim üyesi ve derslere katılan 66 öğrenci katıldı. Öğretim üyelerinin %78’i dersin yararlılığına inandıklarını belirtirken, öğrencilerin %69’u dersi faydalı bulduklarını bildirdiler. Öğretim üyelerinin %74’ü öğrencilerin derste öğrendiklerini gerçek hayatta uygulayabileceklerine inandıklarını söylerken, öğrencilerin %71’i dersin öğrendikleri yeni bilgileri daha sonra nerede kullanacaklarını fark etmelerini sağladığını belirttiler. Öğrencilerin %65’i ders sayesinde bildiklerini zannedip aslında bilmedikleri şeyler olduğunu fark ettiklerini ifade ettiler. Bu olumlu geri dönüşler sayesinde ilerleyen yıllarda içerik ve materyal açısından daha da zenginleştirilerek koruyucu sağlık derslerinin çok daha verimli işleneceğine inanıyoruz
Although medicine is known as therapeutical and preventive medicine, today medical faculties train medical doctors mainly for the diagnosis and treatment of diseases. However, preventive medicine aims to remove risk factors before clinical medicine is needed. In order to raise consciousness in medical faculty students about preventive health at the beginning of their education life, 32-hour preventive health course with 18 topics was added in the first committee of İnönü University Medical Faculty 2017-2018 first year academic program. Our purpose in this study was to assess the effectiveness and efficiency of preventive health course newly added in the curriculum and to learn the opinions of academic members teaching the course and first year students taking the course. In our study, we gave a questionnaire of 15 questions to academic members in different departments who were teaching the course and a questionnaire of 14 questions to students on preventive medicine course following the committee. 19 academic members who taught in the committee and 66 students who took the course participated in the questionnaire. While 78% of the academic members stated that they believed the course was useful, 69% of the students thought that the course was useful. While 74% of the academic members stated that they believed students could apply what they learned in the course in real life, 71% of the students stated that the course made them realize where they could use the new information they learned. 65% of the students stated that through the course, they realized there were things they thought they knew but actually did not know. We believe that through these positive feedbacks, preventive health courses will be enriched more in terms of content and material and they will be taught more effectively in the forthcoming years
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |