İsrâiloğulları ve Yahudilik üzerine yapılan çalışmaların sadece tarihsel boyuta odaklandığı görülmektedir. Bu durum, Kur’an’ın Benî İsrâîl, Kavm-i Mûsâ, Yehûd, Hâdû, Hûden, Ehl-i kitap ve Esbât gibi ayrımlarını göz ardı etmeye yol açmaktadır. Kur’an’ın İsrâiloğulları ve Yahudilerle ilgili anlatımlarını özdeş gruplardan bahsediliyormuş gibi yorumlamak, Kur’an’ın tarihi betimleyen hitabını ihmal etmeye sebep olmaktadır. Kur’an İbrâhim, İsmâil, İshâk, Ya‘kūb, Mûsâ, Dâvûd, Süleymân ve Esbât’ın Yahudi olmadığını, onlarla Yahudilik arasında bir ilişki olmadığını vurgulamıştır. Yahudi isimlendirmesi Ya‘kūb’un oğullarından Yahuda’ya nisbet edilmiş ve Mûsâ’dan asırlar sonra İsrâiloğulları’nın dinini belirtmek üzere Yahudilik ifadesi kullanılmıştır. Yahudilik, esas olarak Yahudalıların dinine işaret eden bir isim olarak değerlendirilmelidir. Kur’an’ın Yahudilerle İsrâiloğulları’nı hitap tercihleriyle birbirinden ayırması, Mekkî-Medenî âyetlerin içeriğini şekillendirmiştir. İsrâiloğulları’nın tarihinden bahseden âyetler Mekkî sûrelerde yer almış ve Mekke’deki Arap toplumuna ve Müslümanlara bir mesaj olarak sunulmuştur. Bu çalışma, Kur’an’daki bu ayrımları ve hitap tercihlerini analiz ederek İsrâiloğulları ve Yahudilik kavramlarının Kur’an’da nasıl farklı bağlamlarda kullanıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Tefsir Kur’an Tevrat İsrâiloğulları Yahudilik Yehûd Kavm-i Mûsâ.
Studies on the İsraelites and Judaism seem to focus only on the historical dimension. This situation leads to ignoring the Quranic distinctions such as the Children of İsrael, the People of Moses, Yahud, Hadu, Huden, Ahl al-Kitāb and the Tribes. Interpreting the Quranic statements about the İsraelites and the Jews as if they were identical groups leads to neglecting the Quranic address that describes history. The Quran emphasizes that Abraham, İshmael, Isaac, Jacob, Moses, David, Solomon and the tribes were not Jews and that there was no relationship between them and Judaism. The name Jew was attributed to Judah, one of the sons of Jacob, and centuries after Moses, the term Judaism was used to refer to the religion of the Children of İsrael. Judaism should be evaluated primarily as a name referring to the religion of the people of Judah. The Quran’s distinction between the Jews and the Children of İsrael through address preferences shaped the content of the Meccan-Medinan verses. Verses mentioning the history of the Children of İsrael were included in Meccan surahs and presented as a message to the Arab community in Mecca and to Muslims. This study aims to reveal how the concepts of the Children of İsrael and Judaism are used in different contexts in the Quran by analyzing these distinctions and address preferences
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Jewish Studies |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | June 22, 2025 |
| Submission Date | May 7, 2025 |
| Acceptance Date | June 1, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |