Sanatın kaynağı lurıinv c)dc bulunan \vrilnT dAyunıUrak hipo* tezler kurutur vrya teorik A^klamabtr yaptiabİltr. Oldukça karanbk s*e «>xlınU(ılma>ı guç bir »orundur. Bdtün karanlığına vr güçlüğüne ıağ« men bir yandan sanat tarihçileri, arkeologlar» jxehiuoryenîcr, etnolojE;* lar diğer yandan niozoHar torun üzeriîM eğilerek büyük çabalar gûster* miylcfdir. İnsan zekÂnndaki geltfİıni kaba! eden göıiervn e\'rim kanunu gereğince, bunun doğal bir «onucu olarak, sanatta da bir e\ri* mİn olduğunu ve sanatın zaman zaman geri dönü) ve durakbınalarla serpilip geliştiğini güz önünde bulundunır&ak, kaynağını aramak zoru* runtuğunu da duyaru. Ziıa bu gelişmeyi kavrayıp ortaya koyatnimck herşcydenönce onun kaynağını arayıp bulmakla gerçekleşebilir. liMatı* lann lıir luktma fikir v*e yapnıt gereknnimkri yoktulluğu içinde bu* lundukl.ın bİr dönemde hayranlık uyaiMİtıan. beeerili sanat eserlerini gûzleıima önünde sergilemiş olmaları oldukça ilginç vc şaşırtKi bir torunu ortaya koyuyor. Btı konuda yapdabilerek yorumlarda oldukça dikkatli V'C sakıngan olmak gerekmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Anthropology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1972 |
Submission Date | January 1, 1972 |
Published in Issue | Year 1972 Issue: 07 |
Antropoloji’de yayımlanan makaleler ve diğer yazıların tümünün yayın hakkı Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) altında lisanslanmıştır. Yani yayımlanan makale ve diğer muhtelif yazılar, başka yayınlarda ancak uygun referans gösterilerek, lisansa bağlantı sağlanarak, değişiklik yapıldıysa belirtilerek ve ticarî amaç gütmeyerek kullanılabilirler. Kısaca yazar(lar) veya okuyucu(lar) herhangi bir maddî çıkar gözetmeksizin, Antropoloji’deki yayınları basılı ve/veya elektronik olarak çoğaltmakta ve/veya yaymakta özgürdürler. Bu durum yine de lisans sahibi olarak Antropoloji’nin sizi ve çalışmanızı onaylayacağı anlamına gelmek zorunda değildir.
Budapeşte Açık Erişim Girişimi