Fildişi Sahili’nde eğitim sistemindeki yöneticiler,
kamu yetkilileri ve sosyal uzmanlar tarafından yapılan gebeliği önleyici
uygulamalar ve doğum kontrolüyle ilgili kapsamlı bilgilendirmelere rağmen,
okullarda özellikle liselerde derinleşmiş bir gebelik sorunuyla karşı karşıya
kalınmaktadır. Fildişi Sahili’nde okul çağındaki kızların gebeliği, başka bir
deyişle anne-öğrenciler sorunu, toplumda çeşitli kurumsal değerler (özellikle
aile, eğitim, politika, sağlık) açısından endişe verici boyutlara ulaşmıştır.
Çünkü gebelik, öğrencilerin okulu erken terk etmesine, ailelerin çeşitli
açılardan (örneğin ekonomik, ahlaki, vs.) istikrarsızlaşmasına ve kadınların
kamusal alanla bütünleşmesini engellemektedir. Bu çalışmanın amacı, Fildişi
Sahili’nde okullarda gebeliklerin ortaya çıkmasında belirleyici olan etkenleri
ve sonuçlarını ortaya koymak ve çok boyutlu çözümlemektir.
Çalışma esnasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmış
ve veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın bulguları; okulda gebe
kalma olasılığını arttıran en önemli etkenler arasında kızların cinsel
saldırıya karşı savunmasızlığı, baskıya maruz kalmaları ve cinsellik konusunda
yanlış bilgiye sahip olmaları olduğunu göstermiştir.
Fildişi Sahili’nde okulda gebelik sorununun giderilmesinde olumlu etki yaratacak
en işlevsel uygulamalardan birinin, okul müfredatıyla bütünleşmiş bir cinsellik
eğitiminin verilmesi olduğu söylenebilir.
Fildişi Sahili toplumsal cinsiyet okulda gebelik anne öğrenciler okuldan ayrılma
Despite comprehensive information on pregnancy
prevention practices and contraception conducted by managers, public
authorities and social workers in the education system in the Ivory Coast, the
school is especially faced with the problem of pregnancy in high school. In the
Ivory Coast, the gestation of girls in school age, in other words the problem
of student-mothers, has reached alarming dimensions in terms of various
institutional values in society (especially family, education, politics,
health). Because pregnancy causes students to prematurely leave the school,
destabilizing their families from various angles (eg economic, moral, etc.),
preventing women from integrating into the public sphere and causing abortions.
The aim of the study is to present the determinants and consequences of
pregnancies in the schools in the Ivory Coast, and solve them in a
multidimensional way. In relation to this, a semi-structured interview form was applied
during the study, the obtained data were collected and content analysis was
performed on the collected data. The results of
the study show that girls are the most important factors that increase the
likelihood of conception because of their vulnerability to sexual assault,
exposure to pressures and misinformation about sexuality. One can say that one
of the most functional applications in the Ivory Coast that will have an impact
on the problem of pregnancy in school is the integration of sexuality education
with the school curriculum.
Côte d’Ivoire gender education school pregnancy mother students school dropout
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |