Bu çalışmada üstbiliş ve üstbilişsel farkındalık ile ilgili literatürün
gözden geçirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için, bu konular bu
çalışmada beş ana başlık altında incelenecektir. Bunlar üstbiliş ve üstbiliş
farkındalık, üstbilişsel modeller ve teoriler, üstbiliş ve fen eğitimi,
üstbilişsel farkındalığın ölçülmesi ve üstbilişsel farkındalık üzerine ulusal
ve uluslararası çalışmalardır. Ayrıca, bazı alt başlıklar ana başlıkları takip
edecektir.
In this study, it was aimed to review literature
related to metacognition and metacognitive awareness. In order to achieve this goal, these topics will be reviewed under five
main headings within this study. These are metacognition and metacognitive
awareness, metacognitive models and theories, metacognition and science
education, the measurement of metacognitive awareness and national and
international studies on metacognitive awareness. Moreover, some sub-headings will
follow the main headings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Popular Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |