İngilizce eğitimi ve bu eğitimin verildiği ortam, doğası gereği dinamik bir yapıya sahiptir. Dolayısıyla, bir İngilizce öğretim programının bu dinamizme uyum sağlayabilmesi gerekir. Bu da bir İngilizce programının içinde yer aldığı ortamın düzenli olarak analiz edilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, bu araştırma, böyle bir bağlamı temsil eden bir yükseköğretim İngilizce hazırlık okulunun müfredatının bağlamsal analizini yapmayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Stufflebeam'in (1971) CIPP (bağlam, girdi, süreç ve ürün) modeline dayalı program değerlendirme yaklaşımı uygulanmıştır. Uygun örnekleme yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmanın evrenini, araştırmanın yapıldığı dönemde İngilizce hazırlık programına kayıtlı 672 öğrenci oluşturmuştur. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yükseköğretim İngilizce hazırlık okulu bağlamına ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından ilgili literatüre dayalı olarak geliştirilen bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin İngilizce hazırlık okulu programı bağlamından genel olarak memnun olmalarına rağmen iyileştirilmesini istedikleri bazı konuların olduğunu gösterdi. Dolayısıyla araştırmanın sonuçları, yükseköğretimde İngilizce hazırlık müfredatının iyileştirilmesine yönelik bazı çıkarımlar tespit etti.
English education and the environment in which this education is given have a dynamic structure by nature. Therefore, an English teaching program must be able to adapt to this dynamism. This reveals the need to regularly analyze the environment in which an English program operates. Therefore, this research aimed to conduct a contextual analysis of the curriculum of a higher education English preparatory school that represents such a context. For this purpose, a program evaluation approach based on Stufflebeam's (1971) CIPP (context, input, process and product) model was applied. The population of this research, which was conducted using the appropriate sampling method, consisted of 672 students enrolled in the English preparatory program at the time the research was conducted. The views of students learning English as a foreign language regarding the higher education English preparatory school context were examined using a survey and semi-structured interviews developed by the researcher based on relevant literature. The findings of the research showed that although the students were generally satisfied with the context of the English preparatory school program, there were some issues they would like to see improved. Therefore, the results of the study identified some implications for improving the English preparatory curriculum in higher education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | September 14, 2023 |
Acceptance Date | January 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |