Eğitim en genel olarak “bireyin davranışlarında olumlu yönde istendik davranış değişikliği meydana getirme süreci” olarak tarif edilmektedir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin birincil ve temel amacı bireyin davranışlarında olumlu yönde değişiklik meydana getirebilmektir. Bu amaca ulaşamayan eğitim faaliyetlerinin başarısı eleştiri ve tartışma konusudur. Şiddet ise öğrenilmiş, olumsuz bir davranıştır. Eğer olumsuz bir davranış öğrenilmişse bunun eğitim yoluyla olumlu bir davranışla değiştirilmesi mümkündür. Öte yandan yarının toplumunu oluşturacak bireyler günümüzde öğrenci olarak eğitim öğretimini sürdüren öğrencilerimizdir. Toplumda görülen şiddet olaylarını azaltmanın, bu konuda önleyici tedbirlerin alınmasının yolu okullarımızdan geçmektedir. Hastalıkların tedavisinde erken teşhis ne denli önemliyse; şiddet eğilimindeki bireylerin tespiti ve rehabiletesi bağlamında okullarımızda yapılacak çalışmalar da o denli öneme sahiptir. Birçok konuda olduğu gibi şiddet konusunda da okullarımız bir nevi açık laboratuvar işlevi görmektedir/görmelidir. Çalışma daha çok uzun yılların verdiği mesleki birikimin, saha gözlemlerinin, öğretmen, veli, öğrenci görüşmelerinin, konuyla ilgili farklı okul türlerinde farklı görevlerin icrası sırasında hazırlanan rapor ve tutanakların ürünüdür.
Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, TİHEK
Bayraklı Bayraktar, (1989) İslam’da Eğitim, İstanbul, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları
Çakmaklı Kemal, (1996) Çocuklarda ve Gençlerde Psiko-Sosyal Sağlık, İstanbul, Seha Neşriyat
Dökmen Üstün, (2004) Küçük Şeyler, İstanbul, Sistem Yayıncılık
El-Kasımi Cemaleddin, (2018), Güzel Ahlak, İstanbul, Server Yayınları
Hoşgörür Vural, Asil Orhan, Okulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), s. 859-880
Maraşlı Ahmet, (2018), Okumayı Sevdirme Projesi, İstanbul, Mihrabad Yayınları
MEB, (2019), 2023 Vizyon Belgesi, 06.11.2019 tarihinde MEB; www.2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden alındı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Compilation |
Authors | |
Early Pub Date | June 10, 2022 |
Publication Date | June 10, 2022 |
Submission Date | May 3, 2022 |
Acceptance Date | May 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |