Uzaktan eğitim, son yıllarda eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli gündem maddelerinden birisi olmuştur. Türkiye’de, COVID-19 pandemisi sürecinde ve 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası uzaktan eğitim uygulanmıştır. Yüz yüze eğitim imkânlarından yararlanamayan büyük bir kitlenin, uzaktan eğitim sayesinde gerekli eğitimi bulundukları yerde almalarını imkân sağlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim çalışmalarını yürüten Fen Bilimleri öğretmenlerinin, uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerini ve önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımının olgubilim (fenomenoloji) deseni ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma, COVID-19 pandemisi sürecinde eğitim-öğretim faaliyetlerine katılan 15 Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Veriler öğretmenlerle internet ortamda yapılan görüşmeler sonucunda toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Covid-19 Pandemisi Sürecinde, Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri "formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenlerin uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumları çok düşüktür ve öğretmenlerin büyük bir kısmı hizmet içi eğitim almak istemektedir. Yüz yüze eğitim dönemleri ile karşılaştırıldığında, uzaktan eğitim dönemlerinde kullanılan yöntem ve teknikler ile öğretmenlerin kullandığı ders materyallerinin farklılaştığı bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme süreçleri ile ilgili uzaktan eğitime göre bir çözüm üretilmesi gerektiği öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Öğretmenlerin pandemiden sonra da uzaktan eğitim uygulamalarını örgün eğitimi destekleyici bir araç olarak kullanmak istemeleri dikkat çeken diğer bulgulardandır.
Recent years have seen distance learning emerge as one of the most significant agenda items in educational activities. In Turkey, distance learning was implemented during the COVID-19 pandemic and following the earthquakes centered in Kahramanmaraş on February 6, 2023. This mode of education has enabled a large population unable to benefit from face-to-face education to receive the necessary education from their locations. The purpose of this study is to reveal the views and suggestions of science teachers who conducted distance learning during the COVID-19 pandemic regarding the distance education process. The research was conducted using the qualitative research approach, specifically the phenomenological design. The study involved 15 science teachers who participated in educational activities during the COVID-19 pandemic. Data were collected through interviews conducted online with teachers. As a data collection tool, the "Views of Science Teachers on the Distance Learning Process during the COVID-19 Pandemic" form was utilized. According to the findings of the research, the situation of teachers receiving in-service training related to distance learning is very low, and a majority of them wish to receive such training. It was found that the methods and techniques used during the distance education periods, as well as the teaching materials utilized by teachers, differed from those used during face-to-face education periods. Moreover, teachers expressed the need for a solution regarding assessment and evaluation processes in distance learning. Another notable finding is that teachers wish to continue using distance learning as a tool to support formal education even after the pandemic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | March 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |