.Araştırmanın amacı, değer kavramının farklı kuşaklardaki anlamı üzerine karşılaştırmasını yapmaktır. Bu çalışma kuşakların değer önceliklerinin incelenmesine yönlendirilmiştir Çalışmanın konusu Türkiye’de kuşaklar arası değer kavramı ve değişime etki eden süreçlerin nesiller arası incelenmesidir. Aile, değerlerin içselleştirmesinde, çocukların bu kavramlar üzerine yetiştirilmesinde, değer eğitimde önemli rollere sahiptir. Çocuk ilk sosyal çevresi olan aile ile çocuğun hayata dair ilk eğitimi burada başlamaktadır. Aile değerlerin aktarılması ve yaşatılması konusunda en etkili etmendir. Ebeveyn ve çocuk arasında ortaya çıkan problemler ve iletişim eksikliği değer yargıların değişime uğradığını ve bununla birlikte kuşak çatışmalarının olduğunun göstergesidir. Araştırma bulguları kuşaklar arasındaki değer değişiminin hızlı olmayarak yavaş gerçekleşmekle birlikte uzun dönemde bu değişimin büyük olabildiğini göstermiştir. Araştırma bulguları kuşaklar arası değer değişimin diğer dönemlere göre son dönemler de özellikle teknolojinin hızla gelişmesiyle daha da hızlı olabildiğini göstermiştir. Bu araştırmada nitel araştırma ile fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 22 kişiden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizi içerik analiz yöntemi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak kuşakların hızlı değişen değerlere yönelik zaman zaman önceki ve sonraki kuşakla sorunlar yaşadıklarını değişime uyum sağlamakta zorlandıkları bununla ilgili sosyal medyada çalışmaların olması değişime uyum sağlama açısından önem arz etmektedir.
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Prof. Dr. Hanifi PARLAR
Self
Abstract
1. INTRODUCTION
METHOD 2
3. FINDINGS
4.DISCUSSION, CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS
SOURCE
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | March 29, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |