Turistlerin bir destinasyonda yaşamış oldukları iyi turizm deneyimleri, destinasyona yönelik imajın olumlu olmasına, algıladıkları değerin yüksek olmasına destinasyon sadakatlerini artırmalarına ve nihayetinde şehrin ekonomik kalkınmasını teşvik etmelerine yardımcı olabilir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, destinasyon deneyiminin destinasyona yönelik imaja, değere ve sadakate etkisini incelemektir. Bu kapsamda Türkiye’de en çok turist ağırlayan müze ve ören yerlerinden ilk üç sırada bulunan İzmir’in Selçuk ilçesinde bulunan Efes Antik Kentini ziyaret eden 453 turistten çevrimiçi anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS programı aracılığıyla güvenilirlik ve geçerlilik, normallik testi, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; destinasyon deneyimi alt boyutlarından eğlence deneyiminin duygusal değer, fonksiyonel değer, bilişsel imaj, destinasyon sadakati; eğitim deneyiminin duygusal değer; kaçış deneyiminin bilişsel imaj, destinasyon sadakati; estetik deneyiminin bilişsel imaj ve destinasyon sadakati üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda Efes Antik kentine yönelik imajı, değeri ve sadakati arttırmaya yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Service Marketing, Consumer Behaviour |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 19, 2023 |
Publication Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |