Research Article
BibTex RIS Cite

ÖRGÜTLERDE MÜKEMMELLİK YAKLAŞIMI OLARAK ALTI SİGMA

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 112 - 124, 15.06.2020

Abstract

Altı Sigma, örgütlerde kanıtlanmış kalite ilkelerinin titiz, ve etkili bir şekilde uygulanmasıdır. Birçok kalite öncüsünün çalışmalarından öğeleri birleştiren Altı Sigma iş performansının hatasız bir şekilde çalışmasını hedeflemektedir. Sigma, ‘σ’ istatistikçilerin ülkemizdeki değişkenliği ölçmek için kullandığı Yunan alfabesinde bir semboldür. Bir şirketin performansı iş süreçlerinin sigma seviyesi ile ölçülür.
Günümüz dünyasında işletmelerin sürekli değişen müşteri gereksinimlerini karşılayabilmeleri ve her geçen gün daha yoğun rekabetin yaşandığı küresel pazarlarda rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilmeleri içn çeşitli yönetim uygulamalarına başvurmuşlardır. Bu çalışmada Altı Sigma çalışmalarının yönetim düzeyinde işletmelerin verimliliklerini nasıl arttıracakları ve bunun işletmelere olan etkilerinden söz edilmiştir.

References

  • BAŞ, Türker (2003). Altı Sigma, Kalite Ofisi Yayınları, No: 5 Şubat 2003
  • BREYFORGLE, Forrest W. (1999). “Implementing Six Sigma; Smarter Solutions Using Statistical Methods”, Wiley İnterscience, s.s.3 ISSN: 1306-3111e-Journal of New World Sciences Academy 2008, Volume: 4, Number: 1, Article Number: E0002
  • IŞIĞIÇOK, Erkan. “Mükemmelliğe Giden Yolda Altı Sigma TOAİK (DMAİC) Modeli”, VIII. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi, 24-25 Mayıs 2007, Malatya.
  • MAIN, Kalite Savaşları: Amerikan Ticaretinin Zaferleri ve Yenilikleri, Özgür Basın, 1994, 173.
  • MASAAKİ, İmai, KAİZEN, The Key to Japan’s Competitive Success, The KAİZEN İnstitute, Ltd. Japon, 1986.
  • SLATER, Robert (2000). Jack Welch’den İş Dünyası İçin Savaş Planları: General Electric; Başarının Sırları.
  • SUĞUR Nadir, Theo Nichols ve Serap Suğur (2004). “Türkiye’de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları: Beyaz Eşya, Otomotiv ve Tekstil Sektörü Üzerine Bir Araştırma”, Theo Nichols, Cilt 59, Sayı: 2, Yıl: 2004
  • WYPER, Bill. Harrison Alan,”Demployment of Six Sigma Methodology in Human Resource Function: A Case Study” Total Qualıty Management, Vol-11, NOS 415,200, 2000.

SIX SIGMA AS A PERFECTION APPROACH IN ORGANIZATIONS

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 112 - 124, 15.06.2020

Abstract

Six Sigma is the careful and effective implementation of proven quality principles. Six Sigma, combining the elements from the work of many high quality pioneers, aims to ensure that business performance runs almost without any errors. Sigma ‘σ’ is a symbol in the Greek alphabet used by statisticians to measure variability in our country. The performance of a company is measured by the sigma level of its business processes. In today's world, businesses have applied various management practices in order to meet the continuously changing customer requirements and to gain superiority over their competitors in the global markets where there is more intense competition. In this study, it is mentioned how Six Sigma studies will increase the productivity of enterprises at the management level and its effects on enterprises

References

  • BAŞ, Türker (2003). Altı Sigma, Kalite Ofisi Yayınları, No: 5 Şubat 2003
  • BREYFORGLE, Forrest W. (1999). “Implementing Six Sigma; Smarter Solutions Using Statistical Methods”, Wiley İnterscience, s.s.3 ISSN: 1306-3111e-Journal of New World Sciences Academy 2008, Volume: 4, Number: 1, Article Number: E0002
  • IŞIĞIÇOK, Erkan. “Mükemmelliğe Giden Yolda Altı Sigma TOAİK (DMAİC) Modeli”, VIII. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi, 24-25 Mayıs 2007, Malatya.
  • MAIN, Kalite Savaşları: Amerikan Ticaretinin Zaferleri ve Yenilikleri, Özgür Basın, 1994, 173.
  • MASAAKİ, İmai, KAİZEN, The Key to Japan’s Competitive Success, The KAİZEN İnstitute, Ltd. Japon, 1986.
  • SLATER, Robert (2000). Jack Welch’den İş Dünyası İçin Savaş Planları: General Electric; Başarının Sırları.
  • SUĞUR Nadir, Theo Nichols ve Serap Suğur (2004). “Türkiye’de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları: Beyaz Eşya, Otomotiv ve Tekstil Sektörü Üzerine Bir Araştırma”, Theo Nichols, Cilt 59, Sayı: 2, Yıl: 2004
  • WYPER, Bill. Harrison Alan,”Demployment of Six Sigma Methodology in Human Resource Function: A Case Study” Total Qualıty Management, Vol-11, NOS 415,200, 2000.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Kaya Ağın 0000-0003-2783-5334

Publication Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Ağın, K. (2020). ÖRGÜTLERDE MÜKEMMELLİK YAKLAŞIMI OLARAK ALTI SİGMA. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(1), 112-124.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154