Research Article
BibTex RIS Cite

STRATEJİK YÖNETİM ENSTRÜMANLARININ ÖZELLİKLERİ VE ÖRGÜTLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 297 - 314, 15.12.2020

Abstract

Günümüz dünyasında örgüt kültürünün temel amacı, müşteri isteklerini gerçekleştirerek memnuniyetini arttıracak strateji ve yöntemlerin geliştirilmesini sağlamaktır. Bu gelişim, hızla değişen dünyada örgütlerin değişimlere uyum sağlayabilmeleri için stratejik bir örgüt kültürü ve misyonu oluşturmayı gerekli kılmıştır. Bu noktada işletmelerin bir stratejiye sahip olması gerekmektedir. Amaçların başarıya ulaşabilmeleri çeşitli stratejik yönetim uygulamalarına bağlıdır. Yenilikten uzak kalan bir örgüt, sürekli değişen yeniliklere uyum sağlayamayacaktır. Örgütlerde statejik yönetim ve enstrümanlarının uygulanmasıyla verimlilik artacak, müşteri memnuniyeti sağlanıp kâr oranlarının yükselmesi pozitif yönde olacaktır. Bu çalışmada stratejik yönetim ve enstrümanlarının örgütlere olan etkileri yerli ve yabancı bilimsel kaynaklardan yararlanıp, sistematik olarak analizi yapılacaktır.

References

  • Ackoff, R. L. (1997), “Systems, messes and interactive planning”. In Trist, E., Emery, F., and Murray, H. (eds.), The Societal Engagement of Social Science, Vol. III, University of Pennsylvania Press, Philadelphia, pp. 417–438.
  • Akgemici, T. (2013), “Stratejik Yönetim”, Ankara: GaziKitabevi.
  • Baransel, A. (1993), “Çağdaş Düşünce Sisteminin Evrimi: Klasik ve Neo Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri”, Avcıol Matbaası: İstanbul.
  • Barca, M. (2002), “Stratejik Açı: Stratejik Düşünme Düzeyi, Tarzı ve Gerekliliği, ModernYönetimYaklaşımları”, Ed. İ. Dalay-R. Coşkun, Beta Yay.: İstanbul.
  • Barney, J. B., Hesterly, W.S. (2012), “Strategic Management and Competitive Advantage", (6th Edition), United Kingdom: Pearson.
  • Barutcugil, İ. (2013), “Statejik Yönetim”,1.b. Kariyer Yayıncılık: İstanbul.
  • Bayülken, N. (1999), “Üniversitelerde Kalitenin Stratejik Yönetimi ve Konu ile İlgili Bir Uygulama” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Brown, S. (2000), “Manufacturing The Future-Strategic Resonance For Englightered Manufacturing”, Pearson Education Limited: London.
  • Can, H. (2001).” Yönetim Bilimi ve Tarihçesi, Yönetim ve Organizasyon”, Nobel Yayın- Dağıtım: Ankara.
  • Caulson-Thomas, C. (1992), “Strategic Vision or Strategic Con? Rhetoric or Reality?”, Long Range Plannig, 25(1), 109-117.
  • Clark, D. N. (1997), “Strategic Management Tool Usage: a Comparative Study”, Strategic Change, 6(7), 417- 427.
  • Çevik, H. (2001), “Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları”, Seçkin Kitabevi: Ankara.
  • Dinçer, Ö. (1998), “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Timaş Matbaası: İstanbul.
  • DPT, (2006), “Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu”, Ankara.
  • Drucker, P. (1999), “21.Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları”, (Çev: İ.Bahçıvangil), Epsilon Yayıncılık: İstanbul.
  • Drucker, P. (1946), “Concepts of The Corporations”, The John Day Company: New York.
  • Düren, Z. (2000), “2000’li Yıllarda Yönetim”, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (2000), “Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği”, Sistem Yayıncılık: İstanbul.
  • Eren, E. (2000), “İşletmelerde Stratejik Planlama”, Beta Basım Yayıncılık: İstanbul.
  • Eren, E. (1997), “İşletmelerde Stratejik Yönetim”, Der Yayınları: İstanbul.
  • Erkut, H. G. ve Ülegin, F. (1997), “Stratejik Yönetim ve Senaryo Tekniği”, İrfan Yayıncılık: İstanbul.
  • Fahey, L., Randall, R. (1994), “The Portable Mba in Strategy”, J. Wiley İnc.: New York.
  • Fayol, H. (1937). “The Administrative Theory in The State”. İçinde. Papers on The Science of Administration.
  • Gulick, L.H. ve Urwick, L. F. (Eds.). Institute of Public Administration: New York, 101-114.
  • Genç, N. (2004), “Yönetim ve Oganizasyon”, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Güçlü, N. (2003), “Stratejik Yönetim”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-65.
  • Gümüş, M. (1995), “Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar”, Alfa Yayınları: İstanbul.

THE FEATURES OF STRATEGIC MANAGEMENT INSTRUMENTS AND THEIR EFFECTS ON THE ORGANIZATIONS

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 297 - 314, 15.12.2020

Abstract

In today's world, the main purpose of organizational cultureis to develop strategies and methods that will increase customer satisfaction by fulfilling requests. This development made it necessary to crate a strategic organizationel culture and mission so that organization can adapt to chahges in a rapidly changing world. At this point, businesses must have a srategy. The success of the goals depends on various strategic management practices. An organization away from innovation will not be to adapt to constantly changing innovations. In organizations, efficiency will increase with the implementation of strategic manegement and instruments, costomer satisfaction will be provided and rising profits will be positive. In this staty, the effects of strategic management and instruments on organizations will be analysed systematically by making use of domestic and foreign scientific resources.

References

  • Ackoff, R. L. (1997), “Systems, messes and interactive planning”. In Trist, E., Emery, F., and Murray, H. (eds.), The Societal Engagement of Social Science, Vol. III, University of Pennsylvania Press, Philadelphia, pp. 417–438.
  • Akgemici, T. (2013), “Stratejik Yönetim”, Ankara: GaziKitabevi.
  • Baransel, A. (1993), “Çağdaş Düşünce Sisteminin Evrimi: Klasik ve Neo Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri”, Avcıol Matbaası: İstanbul.
  • Barca, M. (2002), “Stratejik Açı: Stratejik Düşünme Düzeyi, Tarzı ve Gerekliliği, ModernYönetimYaklaşımları”, Ed. İ. Dalay-R. Coşkun, Beta Yay.: İstanbul.
  • Barney, J. B., Hesterly, W.S. (2012), “Strategic Management and Competitive Advantage", (6th Edition), United Kingdom: Pearson.
  • Barutcugil, İ. (2013), “Statejik Yönetim”,1.b. Kariyer Yayıncılık: İstanbul.
  • Bayülken, N. (1999), “Üniversitelerde Kalitenin Stratejik Yönetimi ve Konu ile İlgili Bir Uygulama” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Brown, S. (2000), “Manufacturing The Future-Strategic Resonance For Englightered Manufacturing”, Pearson Education Limited: London.
  • Can, H. (2001).” Yönetim Bilimi ve Tarihçesi, Yönetim ve Organizasyon”, Nobel Yayın- Dağıtım: Ankara.
  • Caulson-Thomas, C. (1992), “Strategic Vision or Strategic Con? Rhetoric or Reality?”, Long Range Plannig, 25(1), 109-117.
  • Clark, D. N. (1997), “Strategic Management Tool Usage: a Comparative Study”, Strategic Change, 6(7), 417- 427.
  • Çevik, H. (2001), “Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları”, Seçkin Kitabevi: Ankara.
  • Dinçer, Ö. (1998), “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Timaş Matbaası: İstanbul.
  • DPT, (2006), “Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu”, Ankara.
  • Drucker, P. (1999), “21.Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları”, (Çev: İ.Bahçıvangil), Epsilon Yayıncılık: İstanbul.
  • Drucker, P. (1946), “Concepts of The Corporations”, The John Day Company: New York.
  • Düren, Z. (2000), “2000’li Yıllarda Yönetim”, Alfa Yayınları: İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (2000), “Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği”, Sistem Yayıncılık: İstanbul.
  • Eren, E. (2000), “İşletmelerde Stratejik Planlama”, Beta Basım Yayıncılık: İstanbul.
  • Eren, E. (1997), “İşletmelerde Stratejik Yönetim”, Der Yayınları: İstanbul.
  • Erkut, H. G. ve Ülegin, F. (1997), “Stratejik Yönetim ve Senaryo Tekniği”, İrfan Yayıncılık: İstanbul.
  • Fahey, L., Randall, R. (1994), “The Portable Mba in Strategy”, J. Wiley İnc.: New York.
  • Fayol, H. (1937). “The Administrative Theory in The State”. İçinde. Papers on The Science of Administration.
  • Gulick, L.H. ve Urwick, L. F. (Eds.). Institute of Public Administration: New York, 101-114.
  • Genç, N. (2004), “Yönetim ve Oganizasyon”, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Güçlü, N. (2003), “Stratejik Yönetim”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-65.
  • Gümüş, M. (1995), “Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar”, Alfa Yayınları: İstanbul.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Kaya Ağın 0000-0003-2783-5334

Publication Date December 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Ağın, K. (2020). STRATEJİK YÖNETİM ENSTRÜMANLARININ ÖZELLİKLERİ VE ÖRGÜTLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(2), 297-314.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154