İçinde bulunulan çağda destinasyonlar, olumlu imaj oluşturma
yarışı içine girmekte ve bölgeye daha fazla turist çekmeye çalışmaktadırlar.
Turistler ise, tatillerini geçirecekleri yere karar verirken o destinasyona
ilişkin sahip oldukları imaj önemli rol oynamakta ve onların devamında
oluşabilecek turizm deneyimlerini etkileyebilmektedir. Bu bakış açısından yola
çıkarak çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Rus turistlerin destinasyon
imaj algılarını ve hatırlanabilir turizm deneyimlerini saptayabilmenin yanı
sıra iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evreni 2014
yılında Antalya’da konaklayan Rus turistler olarak belirlenmiştir. Çalışma
kapsamında anket tekniği kullanılmış ve evren içerisinden alınan örneklem ile
Türkiye’de Antalya bölgesini ziyaret etmiş toplamda 412 Rus turiste
uygulanmıştır. Çalışma verilerinin analizinde, demografik çıktılar için
betimsel istatistiklerden faydalanılırken değişkenler arasındaki ilişkinin
ortaya konulmasında ise ilişkisel testlerden yararlanılmıştır. Araştırmada
Türkiye’nin destinasyon imajının ve hatırlanabilir turizm deneyiminin
belirlenmesi çerçevesinde “olumlu” olarak tanımlanabilecek bir sonuca
ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların vermiş oldukları cevaplar
neticesinde ortalama ile standart sapma tabloları yapılmış, hatırlanabilir
turizm deneyimleri ile destinasyon imaj algıları arasında pozitif yönlü ilişki
tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma
sonuçlarına göre, turistlerin sahip oldukları destinasyon imaj algıları ve
hatırlanabilir turizm deneyimleri yaşları, medeni durumları ve eğitim
durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermektedir
The purpose of this
study, to determine the Russian tourists who visit Turkey destination image
perception and the tourism experience to remember. The scope of study were used
the survey technique and were selected Russian tourists who have been travelled
to Turkey before (n=412). Research in the framework of the determination of
Turkey’s destination image perception and the tourism experience was found
positive as a coclusion has been reached. As a result of the answers given by
the participants was made avarege and standart deviation tables and was found
positive relationship destination image perception with tourism experience.
According to the study the tourist destination image perceptions diffirence
towards tourists’ age, marial status, educational status, types of hotels
and tourism experience diffirence
towards tourists’ age, marial status, educational status, types of hotels,
purpose of travel.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |