Bu araştırmada, DKAB ve AİHL meslek derslerine konu olan dini bilgi davranış değişikliği ilişkisi din eğitimi öğretmenlerinin görüşleri üzerinden açıklanması hedeflenmiştir. Çalışma grubu Malatya ili merkez ilçelerinde görev yapan toplam 18 DKAB ve AİHL meslek dersi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubuna yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlardan elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. İçerik analizi sürecinde çalışma için “dini bilgi davranış değişikliği ilişkisi” teması elde edilmiş ve bu temanın altında iki kategori ve alt kategoriler oluşturulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre dini bilgi davranış değişikliği ilişkisi farklı değişkenlere sahiptir. Bu bağlamda din öğretiminde sunulan dini bilginin öğrencilerde davranış değişikliği kazandırması büyük ölçüde yetersiz bulunsa da katılımcıların dini bilginin belirli şartlar altında, süreç içerisinde bir davranış değişikliği kazandıracağı inancı mevcuttur.
The aim of the study is to explain the relationship between religious knowledge and behavior change, which is the subject of Religious Culture and Morals Knowledge (RCMK) courses and the vocational courses of the Imam Hatip High Schools (IHHS), through the views of religious education teachers. The working group consists of 18 RCMK teachers and IHHS vocational course teachers. The qualitative research method was used in the study. Interviews consisting of semi-structured questions were held with the working group. The theme of "religious knowledge and behavior change relationship" is obtained for the study. Two categories and sub-categories were created under this theme. Although the religious knowledge offered in religious education is found to be insufficient to bring about behavioral change in students, the participants believe that religious knowledge will bring a change of behavior in the process under certain conditions.
Religious Education Religious Education Teacher Religious Knowledge Learning Behavior Change
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Artuklu Akademi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.