Will education, encompasses skills such as making decisions in line with one's desires and goals, taking responsibility, and managing motivation. This education significantly contributes to the development of various skills in children, including self-confidence, sense of responsibility, problem-solving, and communication. One of the negative consequences of digitization today is that children struggle to control themselves, which also complicates the acquisition of values. The study aims to reveal the effects of willpower education in early childhood on value acquisition. The study was conducted within the framework of a qualitative research design, and the document review technique was used in the data collection process. For this purpose, academic sources such as articles, books, and theses were examined, and data obtained from the existing literature were analyzed. After explaining the concepts of will and willpower education, the importance of willpower education in early childhood and its impact on children's value acquisition were evaluated. As a result of the study, the importance of willpower education in value acquisition is emphasized, and activities such as games and drama are recommended for value acquisition through willpower education.
İrade eğitimi, çocuğun kendi istekleri ve hedefleri doğrultusunda kararlar alabilme, sorumluluk alabilme, motivasyonu yönetebilme gibi becerileri içermektedir. Bu eğitimin çocukların öz güven, sorumluluk bilinci, problem çözme, iletişim gibi birçok becerilerini geliştirmelerinde önemli katkısı bulunmaktadır. Günümüzde dijitalleşmenin olumsuz sonuçlarından biri çocukların kendilerini kontrol etmekte zorlanmalarıdır. Bu durum değerlerin kazanımını da zorlaştırmaktadır. Çalışmanın amacı erken çocukluk döneminde irade eğitimi ve bu eğitimin değer kazanımına olan etkilerini ortaya koymaktır. Çalışmada, nitel araştırma deseni çerçevesinde gerçekleştirilmiş olup, veri toplama sürecinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bu amaçla, makaleler, kitaplar ve tez çalışmaları gibi akademik kaynaklar incelenmiş ve mevcut literatürden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmada irade ve irade eğitimi kavramları açıklandıktan sonra erken çocukluk döneminde irade eğitiminin önemi ve bu eğitimin çocukların değer kazanımına olan etkisi değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda değer kazanımında irade eğitiminin önemi ortaya konulmakta ve değer kazanımı için irade eğitiminde oyun, drama gibi etkinlikler önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 8, 2024 |
Acceptance Date | June 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |
Artuklu Akademi is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
PUBLISHER | JOURNAL BOARDS | INDEXES | PRICE POLICY | STATISTICS | MIAR | SHERPA ROMEO