Although the increasing
amount of forest products in our country nowadays, now hauling has been still
made with old patterns, such as sliding, throwing, circling, transport with
human, skidding with animals on direct ground. Besides special forest tractors
and skylines are used with a low level in some areas. In this study, Tepebası
Forest District is determined as research area. This district depend od Savsat
Forestry Operation in Artvin Forestry Directorate and has one productive area.
The type of skyline used in productivite area, the methods of transport and the
condition of road network were defining criteria for determining the research
area. Koller K300 skyline’s productivity per hour has calculated 5,710 stere
(2,889 m³), daily product has calculated as 45,680 ster (23,114 m³) in the
Çukur yarder side.
Ülkemizde son yıllarda meydana gelen orman ürünü artısına rağmen, ormanlarımızda bölmeden çıkarma genel olarak halen eski şekillerde, yani kaydırma, atma, yuvarlama, insanla tasıma, doğrudan doğruya zemin üzerinde hayvanlarla sürütme seklinde yapılmaktadır. Ayrıca bazı bölgelerde özel orman traktörleri ve vinçli hava hatları düşük bir oranla kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Tepebaşı Orman İsletme Şefliği üretim alanı olarak belirlenmiştir. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü bünyesindeki Savsat Orman İsletme Müdürlüğü’ne bağlı Tepebaşı Orman İsletme Şefliği içerisinde bir adet üretim alanı seçilmiştir. Araştırma alanlarının belirlenmesinde, üretim alanlarında kullanılan hava hatlarının tipleri ve üretilen orman ürünün cinsi ile nakliyat yöntemleri, bölgenin arazi yapısı ve yol şebeke durumu göz önünde tutulmuştur.
Zaman etüdleri sonucunda, Çukur üretim alanındaki Koller K300 hava
hattının saatlik verimi 5,710 ster, günlük verimi ise 45,680 ster olarak
hesaplanmıştır.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Journal Section | Eski Sayılar |
| Authors | |
| Publication Date | March 19, 2011 |
| Published in Issue | Year 2003 Volume: 4 Issue: 1 |
