Yapay zekâ teknolojisi günümüzde en hızlı gelişen teknolojilerdendir. İlk olarak McCarty tarafından kullanılan yapay zekâ kavramı, bilgisayar ve internet teknolojisinin gelişmesiyle günlük hayata her gün daha da entegre olmaktadır. Yapay zekâ ile ekonomik alanda firmaların ve müşterilerin beklentileri/istekleri değişmiş ve değişmeye devam etmektedir. Müşteriler önceden mağazaya giderek ürün veya hizmetlerini alırken, günümüzde bu işlem elektronik ortamda bir telefonla yapılabilmektedir. E-ticaret denilen bu yöntem; ürünlerin ve hizmetlerin internet ortamında satışıdır. E-ticarette firmalar müşterilerin taleplerini yönlendirmede, maliyetlerini azaltmada, müşteri memnuniyetini arttırmada yapay zekâ teknolojisini kullanmaktadır. Firmalar gibi bankalar da bu gelişim ve değişim sürecine uyum sağlamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de E-ticaretin gelişiminin ticari krediler ile ilişkileri incelenmiştir. Böylece yapay zekâ destekli E-ticaret gelişiminin, firmaların yeni yatırımlarında etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.
Artificial intelligence technology is one of the fastest technologies today. The concept of artificial intelligence, first used by McCarty, with the development of computer and internet technology, it is more and more integrated into daily life. With artificial intelligence, the expectations / demands of companies and customers in the economic field have changed and continue to change. While customers used to go to the store and buy their products or services, nowadays this can be done electronically over a phone. This method, called e-commerce; is the sale of products and services on the Internet. In e-commerce, companies use artificial intelligence technology to guide customers demands, reduce costs, and increase customer satisfaction. Companies use artificial intelligence technology to guide customers' demands, reduce costs and increase customer satisfaction. Likewise, banks adapt to this development and change process. In this study, the relationship between the development of e-commerce and commercial loans in Turkey has been examined. Thus, it has been tried to determine whether artificial intelligence supported e-commerce development is effective in new investments of companies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics, Monetary-Banking |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 8, 2023 |
Submission Date | November 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.