BibTex RIS Cite

The Perception of Accounting Profession by Students: An Example of Ayvacık Vocational School

Year 2017, Issue: 3, 88 - 95, 01.06.2017

Abstract

Taxes on the basis of laws from individuals and organizations in order to meet public services have the biggest share of the income resources of the states. In order for these taxes to be collected in a healthy way, a well-run accounting system is a must. Accounting transactions, when performed by qualified accounting staff, also increase the reliability of the obtained data. For this reason, nowadays, qualified accounting personnel are one of the most wanted staff in Turkey. The increase on the importance and function of the accounting profession has led to train qualified intermediate staff members in vocational schools educating intermediate staff who fit for this market demand. In this study, it is aimed to measure and analyze Ayvacık Vocational School students' views about the accounting profession. In order to collect data regarding this aim, questionnaire technique was used on students studying at Ayvacık Vocational School Business Management, Banking and Insurance and Tourism and Hotel Management Programs. The questionnaire is consisted of five-point likert scale and closed-ended questions, and the obtained data were tested via the IBM SPSS Statistics 21 program

References

  • Arkonaç, S. A. (2005). Sosyal psikoloji. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Ayboğa, H. (2002). Globalleşme sürecinde muhasebe alanındaki gelişmelere ülkemizin uyumu. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(8), 39-55.
  • Bektöre, S., Sözbilir, H. ve Banar, K. (2010). Genel muhasebe. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Kalmış, H. (2009). Örnek olaylarla muhasebenin abc’si. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
  • Kavak, Ş. (2011). Genel muhasebe. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kesimli, İ. G. (2011). Mesleğe adım atanlar için genel muhasebe. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Özcan, İ., Ünal, G. F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe programı öğrencilerinin cinsiyet ve öğretim durumunun muhasebe mesleğine yönelik tutumları ile ilişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 170-181.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics. Massachusetts: Pearson Publish.
  • Tepeli, Y. ve Kayıhan, B. (2015). Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe mesleğine bakış açılarının değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
  • Tugay, O. ve Ömürbek, V. (2014). Meslek Yüksekokullarında verilen muhasebe derslerinin uygulamada kullanılma düzeyi ve yeterliliği üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 53-74.
  • Ünver, Ö., Gamgam, H. ve Altunkaynak, B. (2013). SPSS uygulamalı temel istatistik yöntemler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, E. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yükselen, C. (2006). Pazarlama araştırmaları. Ankara: Detay Yayıncılık.

Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği

Year 2017, Issue: 3, 88 - 95, 01.06.2017

Abstract

Kamu hizmetlerinin karşılanması amacıyla kişi ve kuruluşlardan kanunlara dayanılarak alınan vergiler, devletlerin gelir kaynakları içerisinde en büyük paya sahip olanıdır. Bu vergilerin sağlıklı bir şekilde tahsil edilebilmesi için de sağlıklı yürüyen bir muhasebe sistemi şarttır. Muhasebe işlemleri, nitelikli muhasebe elemanlarınca icra edildiğinde elde edilen bilgilerin güvenilirliği de artmaktadır. Bu sebepten günümüzde Türkiye’de en çok aranan nitelikli elemanlardan biri muhasebe elemanlarıdır. Muhasebe mesleğinin öneminin ve işlevinin artması, ara eleman yetiştiren meslek yüksekokullarını piyasanın bu ihtiyacına uygun nitelikli ara eleman yetiştirmeye sevk etmektedir. Bu çalışmada, Ayvacık Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin muhasebe mesleği hakkındaki görüşlerinin ölçülmesi ve analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veri toplayabilmek için Ayvacık Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi, Bankacılık ve Sigortacılık ile Turizm ve Otel İşletmeciliği programında öğrenim gören öğrenciler üzerinde anket tekniği kullanılmıştır. Uygulanan anket beşli likert ölçeği ve kapalı uçlu sorulardan oluşmaktadır ve elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 21 programında test edilerek anlamlandırılmıştır

References

  • Arkonaç, S. A. (2005). Sosyal psikoloji. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Ayboğa, H. (2002). Globalleşme sürecinde muhasebe alanındaki gelişmelere ülkemizin uyumu. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(8), 39-55.
  • Bektöre, S., Sözbilir, H. ve Banar, K. (2010). Genel muhasebe. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Kalmış, H. (2009). Örnek olaylarla muhasebenin abc’si. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
  • Kavak, Ş. (2011). Genel muhasebe. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kesimli, İ. G. (2011). Mesleğe adım atanlar için genel muhasebe. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Özcan, İ., Ünal, G. F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe programı öğrencilerinin cinsiyet ve öğretim durumunun muhasebe mesleğine yönelik tutumları ile ilişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 170-181.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics. Massachusetts: Pearson Publish.
  • Tepeli, Y. ve Kayıhan, B. (2015). Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe mesleğine bakış açılarının değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
  • Tugay, O. ve Ömürbek, V. (2014). Meslek Yüksekokullarında verilen muhasebe derslerinin uygulamada kullanılma düzeyi ve yeterliliği üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 53-74.
  • Ünver, Ö., Gamgam, H. ve Altunkaynak, B. (2013). SPSS uygulamalı temel istatistik yöntemler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, E. ve Erdoğan, S. (2007). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yükselen, C. (2006). Pazarlama araştırmaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
There are 15 citations in total.

Details

Other ID JA89ME96EV
Journal Section Research Article
Authors

Selçuk İpek This is me

Mehmet Öksüz

Mesut Yücesan This is me

Publication Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 3

Cite

APA İpek, S., Öksüz, M., & Yücesan, M. (2017). Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi(3), 88-95.
AMA İpek S, Öksüz M, Yücesan M. Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği. ASJ. June 2017;(3):88-95.
Chicago İpek, Selçuk, Mehmet Öksüz, and Mesut Yücesan. “Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, no. 3 (June 2017): 88-95.
EndNote İpek S, Öksüz M, Yücesan M (June 1, 2017) Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 3 88–95.
IEEE S. İpek, M. Öksüz, and M. Yücesan, “Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği”, ASJ, no. 3, pp. 88–95, June 2017.
ISNAD İpek, Selçuk et al. “Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 3 (June 2017), 88-95.
JAMA İpek S, Öksüz M, Yücesan M. Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği. ASJ. 2017;:88–95.
MLA İpek, Selçuk et al. “Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, no. 3, 2017, pp. 88-95.
Vancouver İpek S, Öksüz M, Yücesan M. Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği. ASJ. 2017(3):88-95.