The societies adapt to new techniques and technologies too fastly in each Industrial Revolution. The next Industrial Revolution is Industry 4.0. The advanced economies will try to improve themselves on the area of education, communication and technology to find a good place in the world that turns thriving with Industry 4.0. For this reason, initial studies of Industry 4.0 is made by academic world. Concept of Industry 4.0 was used for the fist time at the fair of Hannover in 2011. The thought of ‘Industry 4.0 is only about Industry’ is completely wrong. Industry 4.0 Revolution’s innovations will be included every area of life, especially communication, education and technology. Advanced technology and accurate communication is depend on education support. Communication, technology and education have strong interactions with each others. Education is very important for the advancement of other sectors, for this reason education has been the greatest advantage. In terms of announcing the importance of education, the telecommunications sector had been indispensable. In this study, higher education institutions which will train telecommunications sector employee was examined in terms of quality and capability. The fist part is introduction. Secondly the higher education institutions’ progress was explained in chronological order. Thirdly, the higher education institutions are explained in terms of technology use, orientation period and imperfections. Lastly, journalism’s higher educational institutions in Industry 4.0 are explained. Methodologies of this study are literature survey and construction
Toplumlar, geride bırakılan 3 sanayi devriminde de, yeni teknik ve teknolojilere çok hızlı uyum sağlamıştır. Sıradaki sanayi devrimi olacağı öngörülen Endüstri 4.0 sürecine tüm hızıyla hazırlanan gelişmiş ekonomilerin, gelişen ve dönüşen dünyada yer edinebilmek ya da mevcut durumlarını koruyabilmek için kullanacağı en etkili üç güç şüphesiz teknoloji, iletişim ve eğitim olacaktır. Bu sebeple Endüstri 4.0 kavramının ilk çalışmaları, bu üç gücün de en etkin kullanılabileceği yer olan akademik dünyada olmuştur. Endüstri 4.0 kavramı, ilk olarak 2011’de Almanya Hannover Fuarı’nda kullanılmıştır. Endüstri 4.0 adı itibariyle yalnızca sanayi sektörüne yönelik bir devrim olarak anlaşılsa da bu düşünce yanlıştır. Endüstri 4.0 Devrimi; eğitim ve iletişim gibi temel sektörler dahil olmak üzere her alanda teknolojik yeniliği kapsayan bir süreçtir. İlerleyen teknoloji ve sağlıklı iletişim ise ancak nitelikli eğitim desteğiyle var olacaktır. Eğitim, iletişim ve teknoloji birbirleri ile çok kuvvetli etkileşime sahiptirler. Ancak eğitim diğer sektörlerin ilerlemesinde de hayati önem taşıdığı için, kendini bir toplumun sahip olabileceği en büyük avantaj olarak bir adım öne çıkarmaktadır. İletişim ise, eğitim sektörünün önemini duyurmak ve eğitim sektöründe uygulanacak yenilikleri toplumlara açıklamak açısından çok önemlidir. Bu çalışmada, Endüstri 4.0 Dönemi’nde iletişim sektörünün en önemli çalışanlarından olacağı öngörülen gazetecilerin, mesleklerinde maksimum teknoloji kullanımından yararlanmayı öğrenecekleri Yükseköğretim Kurumları çalışılmıştır. Birinci kısım giriş bölümüne ayrılmıştır. İkinci olarak, yükseköğretim kurumları, gelişimleri ve önemleri açıklanarak incelenmiştir. Üçüncü olarak, önceki sanayi dönemlerinde var olmuş, gazetecilik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının teknoloji kullanımları ve eksikleri incelenmiştir. Son olarak Endüstri 4.0 sürecinde var olacağı öngörülen, gazetecilik eğitimi verecek yükseköğretim kurumları çalışılmıştır. Çalışmada metodoloji olarak; literatür taraması, ve kurgulama yöntemlerinden faydalanılmıştır
Other ID | JA88PN37EB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Special Issue of ASM5 |