Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde verilen ve uzun süren bir bağımsızlık mücadelesinden sonra kurulmuştur. Bu nedenle Atatürk, ülkenin bağımsızlığını kazanmasından sonra yeni rejimin adını da koymuştur. Hatta rejimin değerlerini benimsemiş bireylerin yetişmesi ve bu değerleri özümsemiş bir toplumun meydana gelmesi için de birtakım inkılâplar gerçekleştirmiştir. Bunlardan birisi de “Harf İnkılâbı”dır. Bu inkılâp ile yüzyıllardır kullanılan Arap alfabesinden Latin alfabesine geçilmiştir. Bu geçişle birlikte Osmanlı Devleti’nin son döneminde başlayan alfabe değişikliğine yönelik tartışmalar da sona ermiştir. Bununla birlikte yeni alfabenin bütün vatandaşlara öğretilmesi gerekmiştir. Bu doğrultuda 1 Ocak 1929 tarihinden itibaren “Millet Mektepleri” açılmıştır. Mekteplere devam eden 16-45 yaş arasındaki bireylere de öncelikle yeni alfabe öğretilmeye çalışılmıştır. Bunun yanı sıra bireylerin günlük yaşamlarında ihtiyaç duyabilecekleri konularla ilgili de bilgi verilmiştir. Bu yönüyle mektepler, sadece okuma-yazma öğretmekle kalmamış aynı zamanda cumhuriyet değerlerini benimsemiş ve kendi kendine yetebilen bireyler de yetiştirmeye çalışmıştır. Bu mekteplerin açıldığı şehirlerden birisi de Adana’dır. Bu çalışmada da Adana’da açılmış olan Millet Mektepleri ve faaliyetleri ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2015 |
Submission Date | April 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 6 |