Hizmet kalitesi, üretilen hizmetin amaca
uygunluk derecesi olarak tanımlanır. Hizmet kalitesinin tanımlanmasının ve
performans ölçümünün güçlüğünden yola çıkılarak geliştirilen SERVQUAL Modeli,
hizmet kalitesi ölçümünde en sık kullanılan modeldir.
Bu çalışmada, İstanbul’ da en sık kullanılan
ulaşım sistemlerinden olan metro ve metrobüs kullanıcılarının hizmet kalitesi
algılarının ölçülmesi ve katılımcıların demografik özelliklerinin (yaş,
cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim durumu, çalışma durumu, medeni durum), söz
konusu ulaşım sistemlerini kullanma amaçlarının ve kullandıkları bilet türünün
hizmet kalitesi algıları açısından farklılıklarının araştırılması
amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamında, metro ve metrobüs
sistemlerinden hizmet alan kullanıcıların hizmet kalitesi algıları, ulaşım
hizmetlerine uyarlanmış bir SERVQUAL ölçeği kullanılarak analiz edilmiş ve
sonuçlar bu doğrultuda değerlendirilmiştir.
The quality of service
is defined as the degree of conformity of the service offered for the intended
purpose. The SERVQUAL Model, which has been developed on the basis of the
difficulty in definition and performance measurement of the quality of service,
is the most frequently used model for service quality measurement.
This study aims to
measure the users' perceptions of service quality of metro and metrobus, which
are among the most frequently used transportation systems in Istanbul, and to
investigate differences in service quality perceptions in terms of the
demographic characteristics of the participants (age, gender, income level,
education status, employment status, marital status), intended use of the these
transportation systems and the type of tickets used.
Within the scope of the
research, service quality perceptions of metro and metrobus users were analyzed
using the SERVQUAL scale adapted to transportation services, and the results
were evaluated in this regard.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2018 |
Submission Date | July 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: AGP Sempozyum Özel Sayısı1 - AGP Sempozyum Özel Sayısı |