Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Sosyoloji Dersi Öğretim Programını öğrencilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu doğrultuda, “Öğrencilerin Sosyoloji dersi öğretim programı kazanımları hakkındaki görüşleri nelerdir?” sorusunun yanıtına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma için betimleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Anket formunun ilk bölümünde öğrencilerin bazı kişisel bilgileri: okudukları sınıf, cinsiyetleri, il/ilçeleri, ikinci bölümde ise araştırmacılar tarafından hazırlanan 31 maddeden oluşan Likert tip dört dereceli bir ölçme aracı kullanılmıştır. Çalışmanın evreni, 2011–2012 eğitim-öğretim yılı sonbahar döneminde Gaziantep ve Kahramanmaraş illerinde Normal Lise, Anadolu Lisesi Ve Sosyal Bilimler Liselerinde öğrenim gören 349 öğrenciden oluşmaktadır. Toplanan veriler üzerinde yapılan güvenirlik çalışmasında anketin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı. 929 olarak bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre sosyal bilimler lisesindeki öğrencilerin ortaöğretim sosyoloji öğretim programındaki hedefleri, normal liseler ve Anadolu liselerindeki öğrencilere göre daha etkili bir şekilde kazandıkları görülmüştür
Purpose of this study is to evaluate Secondary Education Sociology Course Programme by the views of the students. In this context the researchers tried to obtain a reply to the question “What are the students’ views on the achievements of Sociology Course Curriculum?” Descriptive research method is used for the study. As a means for the data collection, a questionnaire of four grade-point Likert type consisting of two parts is used. The first part of the questionnaire is prepared to collect personal information about the students such as: the grade of the class, gender, province/district they live whereas the second part consists of 31 items. The study is held in 2011-2012 autumn academic year. The universe of the study consists of 349 students in provinces of Gaziantep and Kahramanmaraş Normal School, Anatolian High School and High School of Social Studies. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the questionnaire is found to be .929. According to the findings, the students of High School of Social Studies are found to obtain the objectives of sociology curriculum much more effectively than the students of Normal and Anatolian High Schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 2 |