The main conclusions of a research project on the use of filmmaking for young people's communication and self-expression are compiled in this research paper. The researcher is a professor of filmmaking at Effat University in Saudi Arabia, and the research was carried out at the Cinematic Arts department of the Faculty of Architecture and Design. The researcher taught 21 young Saudi students from various socioeconomic backgrounds how to make short films during a level-3 film production course that took place over one academic semester. The students worked in groups to design, shoot and edit eight short films covering various topics. A sample of 17 teenagers representing the students in other academic levels were then shown the investigated film productions. After watching the films, the audiences' feedback and reactions to each production were observed and analyzed. The young filmmakers were exposed afterwards to the remarks left by the audiences, and their responses were also examined and analyzed. The study managed to show the impact of different social and cultural factors on Saudi cinematic-arts students’ film productions, and eventually a group of valuable recommendations related to the investigated research topic were generated.
KSA Filmmaking Self-Expression Society Culture Youth Research
Gençlerin iletişimi ve kendini ifade etmesi için film yapımcılığının kullanımı üzerine bir araştırma projesinin temel sonuçları bu araştırma makalesinde derlenmiştir. Araştırmacı, Suudi Arabistan'daki Effat Üniversitesi'nde film yapımcılığı profesörüdür ve araştırma Mimarlık ve Tasarım Fakültesi'nin Sinematik Sanatlar bölümünde gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı, bir akademik yarıyıl boyunca gerçekleşen seviye 3 film yapım kursu sırasında çeşitli sosyoekonomik geçmişlere sahip 21 genç Suudi öğrenciye kısa film yapmayı öğretti. Öğrenciler, çeşitli konuları kapsayan sekiz kısa filmi tasarlamak, çekmek ve düzenlemek için gruplar halinde çalıştılar. Daha sonra, diğer akademik seviyelerdeki öğrencileri temsil eden 17 gençten oluşan bir gruba araştırılan film yapımları gösterildi. Filmler izlendikten sonra, izleyicilerin her bir yapımla ilgili geri bildirimleri ve tepkileri gözlemlendi ve analiz edildi. Genç film yapımcıları daha sonra izleyicilerin bıraktığı yorumlara maruz bırakıldı ve onların yanıtları da incelendi ve analiz edildi. Çalışma, farklı sosyal ve kültürel faktörlerin Suudi sinematik-sanat öğrencilerinin film yapımları üzerindeki etkisini göstermeyi başardı ve sonunda araştırılan araştırma konusuyla ilgili bir grup değerli öneri oluşturuldu.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Photography, Video and Lens-Based Practice |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | September 25, 2025 |
Submission Date | April 4, 2025 |
Acceptance Date | September 11, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 9 |