BibTex RIS Cite

OSMANLI SARAYLARINDA KONSER VEREN AVRUPALI MÜZİSYENLER VE OSMANLI’DA BATI MÜZİĞİNİN GELİŞİMİNE KATKILARI

Year 2009, Issue: 22, 139 - 154, 01.03.2010

Abstract

19. yüzyıl, Osmanlı imparatorluğu tarihinde batılılaşma hareketinin
başlangıcını temsil eder. Bu batılılaşma hareketi sosyal, siyasi ve ekonomik
alanlarda olduğu kadar müzik alanında da gerçekleşmiştir. Batı müziği sistemini
başta ordu ve saraya olmak üzere gerek icra gerekse üretim açısından
benimsetmek amacıyla, başa geçen padişahlar, dönemin ünlü batılı müzisyenlerini
icra amaçlı saraylarına davet etmişlerdir. Böylelikle batı müziği Avrupa
standartlarında ve güncelliğinde Osmanlı topraklarında icra edilmiş, dönemin
meşhur Avrupalı müzisyenleri baştaki padişahlara eserler ithaf etmişlerdir.
Bu araştırma, 19. yüzyıl’da konser, denetleme, vs. gibi amaçlarla Osmanlı
Saraylarında bulunmuş batılı müzisyenler ve onların Osmanlı Sultanlarına
çaldıkları ve ithaf ettikleri eserleri içermektedir. Böylelikle, Türkiye’de batı
müziğinin ilk adımlarının hangi koşullarda atıldığını ve hangi Avrupalı
müzisyenlerin bu bağlamda rol aldığını anlamak mümkün olacaktır.

References

  • Kitap ve Makaleler: Anonim, Journal de Constantinople, 14 Şubat 1849 Aracı, Emre, Donizetti Paşa: Osmanlı Sarayının İtalyan Maestrosu, Yapı Kredi
  • Yayıncılık, İstanbul, 2006. Aracı, Emre, “Dolmabahçe’den Bayreuth’a uzanan yardım eli”, Andante, Sayı 8, Aralık 2003. And, Metin, “Saray Tiyatroları”, Sky life, İstanbul, Ekim 2004. Bozdağı, İsmet, Sultan Abdülmecid’in Hatıra Defteri, Pınar yayınları, İstanbul, 1996. Ergin, Nihat, Yıldız Sarayında Müzik: Abdülhamid II Dönemi, Feryal
  • Matbaacılık, Ankara, 1999. Gazimihal, Mahmut Ragıp, Türk Askeri Muzıkaları Tarihi, maarif Basımevi,
  • İstanbul, 1955. Gazimihal, Mahmut Ragıp, Türkiye Avrupa Musiki Münasebetleri, İstanbul, 1939. Forsyth, Cecile, Orchestration, Read Books, 2008. Kahramankaptan Şefik, İsmet İnönü ve Harika Çocuklar, Ümit Yayıncılık, Ankara, 1998. Karlıbel, Aydın, “Piyano için bir Türk tarihi albümü”, Kalan müzik, İstanbul, 2002. Sacchi, Floraleda, Elias Parish Alvars, Life, Music, Documents: annotated
  • catalogue of his works for harp, piano, orchestra and voice, Odilia
  • Publishing, 1999. Sacchi, Floraleda, “The Compositions of Parish Alvars from 1834–1849”,
  • American Harp Journal, Winter 2008. Sevengil, Refik Ahmet, Saray Tiyatrosu, Cilt: IV, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1970. Şakir, Ziya, “Yıldız Tiyatrosu”, Resimli Tarih Mecmuası, Cilt 5, Sayı: 51,
  • İstanbul, 1954 Ünlü, Cemal, “Osmanlı Marşları”, Kalan Müzik, İstanbul, 1999.
  • Elektronik kitap ve makaleler: Finkel, Andrew, “The Story of the Mocan Yali”, Cornucopia, Sayı 3, 1993,
  • http://www.cornucopia.net/highlights3full.html Keylin, Mischa, Henri Vieuxtemps Biography, 2009,
  • http://www.keylin.com/viuxtmps.htm Lott, R. Allen, From Paris to Peoria, Oxford, 2003, http://www.rallenlott.info Serna, Pierre-Rene, The Hector Berlioz Website, (çevrimiçi)
  • http://www.hberlioz.com/Scores/nbesupp.htm#marche
Year 2009, Issue: 22, 139 - 154, 01.03.2010

Abstract

References

  • Kitap ve Makaleler: Anonim, Journal de Constantinople, 14 Şubat 1849 Aracı, Emre, Donizetti Paşa: Osmanlı Sarayının İtalyan Maestrosu, Yapı Kredi
  • Yayıncılık, İstanbul, 2006. Aracı, Emre, “Dolmabahçe’den Bayreuth’a uzanan yardım eli”, Andante, Sayı 8, Aralık 2003. And, Metin, “Saray Tiyatroları”, Sky life, İstanbul, Ekim 2004. Bozdağı, İsmet, Sultan Abdülmecid’in Hatıra Defteri, Pınar yayınları, İstanbul, 1996. Ergin, Nihat, Yıldız Sarayında Müzik: Abdülhamid II Dönemi, Feryal
  • Matbaacılık, Ankara, 1999. Gazimihal, Mahmut Ragıp, Türk Askeri Muzıkaları Tarihi, maarif Basımevi,
  • İstanbul, 1955. Gazimihal, Mahmut Ragıp, Türkiye Avrupa Musiki Münasebetleri, İstanbul, 1939. Forsyth, Cecile, Orchestration, Read Books, 2008. Kahramankaptan Şefik, İsmet İnönü ve Harika Çocuklar, Ümit Yayıncılık, Ankara, 1998. Karlıbel, Aydın, “Piyano için bir Türk tarihi albümü”, Kalan müzik, İstanbul, 2002. Sacchi, Floraleda, Elias Parish Alvars, Life, Music, Documents: annotated
  • catalogue of his works for harp, piano, orchestra and voice, Odilia
  • Publishing, 1999. Sacchi, Floraleda, “The Compositions of Parish Alvars from 1834–1849”,
  • American Harp Journal, Winter 2008. Sevengil, Refik Ahmet, Saray Tiyatrosu, Cilt: IV, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1970. Şakir, Ziya, “Yıldız Tiyatrosu”, Resimli Tarih Mecmuası, Cilt 5, Sayı: 51,
  • İstanbul, 1954 Ünlü, Cemal, “Osmanlı Marşları”, Kalan Müzik, İstanbul, 1999.
  • Elektronik kitap ve makaleler: Finkel, Andrew, “The Story of the Mocan Yali”, Cornucopia, Sayı 3, 1993,
  • http://www.cornucopia.net/highlights3full.html Keylin, Mischa, Henri Vieuxtemps Biography, 2009,
  • http://www.keylin.com/viuxtmps.htm Lott, R. Allen, From Paris to Peoria, Oxford, 2003, http://www.rallenlott.info Serna, Pierre-Rene, The Hector Berlioz Website, (çevrimiçi)
  • http://www.hberlioz.com/Scores/nbesupp.htm#marche
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Evren Kutlay Baydar This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2009 Issue: 22

Cite

APA Kutlay Baydar, E. (2010). OSMANLI SARAYLARINDA KONSER VEREN AVRUPALI MÜZİSYENLER VE OSMANLI’DA BATI MÜZİĞİNİN GELİŞİMİNE KATKILARI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(22), 139-154.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.