BibTex RIS Cite

EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİNDE DOĞA VE KÜLTÜR VARLIKLARININ KORUNMASI BİLİNCİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Year 2006, Issue: 17, 43 - 50, 01.03.2010

Abstract

Ülkemiz doğa ve kültür varlılarının zenginliği açısından özel bir konuma
sahiptir. Ancak son yıllarda bu zenginliklerimiz ciddi ve önüne geçilemeyen bir
yok olma süreci içine girmiştir. Bu süreci başlatan birçok neden olmakla birlikte;
Milli Eğitim politikamızda koruma bilincine yönelik bir programın bulunmayışı en
önemli nedenlerdendir. Koruma bilincinin yaygınlaştırılması ve topluma
kazandırılmasında öğretmenlerin rolü büyüktür. Bu nedenle koruma bilincinin
öncelikle öğretmenlere kazandırılması gerekmektedir. Bu bağlamda: ilköğretim 1.
kademeye öğretmen yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği lisans
programında yer alan derslerin içeriklerine koruma bilincinin geliştirilmesine
yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. Bu düzenlemeler tek ders etrafında değil
birbirini takip eden dönemlerde farklı derslerin müfredatlarına yansıtılarak
sürdürülmelidir. Bu makalede koruma bilincinin geliştirilmesine uygun dersler ve
yapılacak düzenlemelere değinilmiştir.

Year 2006, Issue: 17, 43 - 50, 01.03.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Çetin This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 17

Cite

APA Çetin, Y. (2010). EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİNDE DOĞA VE KÜLTÜR VARLIKLARININ KORUNMASI BİLİNCİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(17), 43-50.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.