Ülkemiz doğa ve kültür varlılarının zenginliği açısından özel bir konuma
sahiptir. Ancak son yıllarda bu zenginliklerimiz ciddi ve önüne geçilemeyen bir
yok olma süreci içine girmiştir. Bu süreci başlatan birçok neden olmakla birlikte;
Milli Eğitim politikamızda koruma bilincine yönelik bir programın bulunmayışı en
önemli nedenlerdendir. Koruma bilincinin yaygınlaştırılması ve topluma
kazandırılmasında öğretmenlerin rolü büyüktür. Bu nedenle koruma bilincinin
öncelikle öğretmenlere kazandırılması gerekmektedir. Bu bağlamda: ilköğretim 1.
kademeye öğretmen yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği lisans
programında yer alan derslerin içeriklerine koruma bilincinin geliştirilmesine
yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. Bu düzenlemeler tek ders etrafında değil
birbirini takip eden dönemlerde farklı derslerin müfredatlarına yansıtılarak
sürdürülmelidir. Bu makalede koruma bilincinin geliştirilmesine uygun dersler ve
yapılacak düzenlemelere değinilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 17 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.