Bu makalede, çocukların çizimleri değişik açılardan ele alınmıştır.
Çocukların çizimleri hakkında sorulması gereken ilk soru bu çizimlerinin anlam
içerikli olup olmadığından ziyade çocuklar için ne anlama geldiği sorusudur.
Araştırmalarda çocukların çizimleri çok çeşitli yönlerden incelenmiş ve değişik
yorumlar yapılmıştır. Çocukların çizimleri, onların yaşlarıyla, dürtülerine dayalı
(impulsive) davranışlarıyla, psiko-motor gelişimleriyle, dil yetenekleriyle,
sembolik yeterlilikleriyle, hayal, hafıza ve algılama kapasiteleriyle
ilişkilendirilmiştir. Çocukların, çizimleri vasıtasıyla kendi iç dünyalarının
kapılarını başkalarına araladıkları ve bu çizimleri bir dilolarak kullandıkları
görülmektedir
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 17 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.