Bu makalede, çocukların çizimleri değişik açılardan ele alınmıştır.
Çocukların çizimleri hakkında sorulması gereken ilk soru bu çizimlerinin anlam
içerikli olup olmadığından ziyade çocuklar için ne anlama geldiği sorusudur.
Araştırmalarda çocukların çizimleri çok çeşitli yönlerden incelenmiş ve değişik
yorumlar yapılmıştır. Çocukların çizimleri, onların yaşlarıyla, dürtülerine dayalı
(impulsive) davranışlarıyla, psiko-motor gelişimleriyle, dil yetenekleriyle,
sembolik yeterlilikleriyle, hayal, hafıza ve algılama kapasiteleriyle
ilişkilendirilmiştir. Çocukların, çizimleri vasıtasıyla kendi iç dünyalarının
kapılarını başkalarına araladıkları ve bu çizimleri bir dilolarak kullandıkları
görülmektedir
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 17 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.