BibTex RIS Cite

ÇAĞDAŞ DÜNYA VE TÜRK AFİŞ SANATI BAĞLAMINDA, TÜRK AFİŞ USTASI İHAP HULUSİ GÖREY'İN TAMAMLANMAMIŞ AFİŞLERİNE BİR ELEŞTİREL BAKIŞ

Year 2006, Issue: 17, 113 - 129, 01.03.2010

Abstract

Bir fikrin,bir ürünün bir özelliğin geniş kitlelere tanıtımı için,reklamın çok
büyük önemi vardır. Reklam yapmanın farklı yöntem çaba ve türleri
gerekmektedir. En etkileyici reklam aracı olarak yıllar boyu değerini hiç
kaybetmeyen afiş'i sayabiliriz. En eski afişin Türkiye'de İzmir/Efes'te olduğunu
söyleyebiliriz.
Türkiye'de afiş sanatının öncüleri arasında, Osmanlı'dan Cumhuriyet
Türkiye'sine köprü olmuş afiş sanatçısı İhap Hulusi Görey' sayabiliriz.
İhap Hulusi bir ömre onbine yakın afiş,karikatür, suluboya eser sığdırmış
ününü dünyanın birçok ülkesine ulaştırmış sanatçılarımızdan biridir.
İhap Hulusi Görey'in sağlığında tamamlayamadığı üç adet afişine ulaşmış
bulunuyoruz. Bu afişleri diğer yaptığı afişlerle bir genelleme yaptığımızda
diğerleriyle aynı benzer özellikler göstermektedir.

Year 2006, Issue: 17, 113 - 129, 01.03.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

A. Yaşar Serin This is me

Ebru Nalan Sülün This is me

Ertuğ Yavuz This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 17

Cite

APA Serin, A. Y., Sülün, E. N., & Yavuz, E. (2010). ÇAĞDAŞ DÜNYA VE TÜRK AFİŞ SANATI BAĞLAMINDA, TÜRK AFİŞ USTASI İHAP HULUSİ GÖREY’İN TAMAMLANMAMIŞ AFİŞLERİNE BİR ELEŞTİREL BAKIŞ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(17), 113-129.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.