BibTex RIS Cite

RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ANA SANAT ATÖLYE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİNİN SINIF İÇİ BAŞARIYA ETKİSİ

Year 2009, Issue: 23, 39 - 53, 12.03.2010

Abstract

Bu araştırma eğitim sürecinin iki elemanı olan öğretmen ve öğrencinin
nitelikleri kadar önemli diğer bir unsur olan sınıf içi iletişimin, Resim-iş Eğitimi
Anabilim dallarında verilen Ana Sanat Atölye derslerinde, ne ölçüde
gerçekleştirildiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi,
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü, Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalında okuyan ikinci, üçüncü ve dördüncü
sınıf Ana Sanat Atölye dersini alan (43 kız, 59 erkek) , toplam 102 öğrenciden
oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında ondokuz adet kapalı uçlu, beş adet açık
uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Kapalı uçlu sorular likert tipi beşli
dereceleme ölçeği ile hazırlanmış olup, verilerin toplanmasında uzman görüşü
alınmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma
ve ki kare testi gibi istatistiksel teknikler uygulanmış manidarlık (P) 0,05
alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 13.0 paket programı kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının öğretme süreçlerinin “tasarlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi” aşamalarında genel olarak yeterli oldukları
saptanmıştır. Öğretmenlerin “uygulama” aşamasında diğer aşamalara göre daha
yeterli olmalarına rağmen, diğerlerine göre yetersiz oldukları sürecin
“değerlendirme” süreci olduğu yargısına ulaşılmıştır

Year 2009, Issue: 23, 39 - 53, 12.03.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Oğuz Dilmaç This is me

Publication Date March 12, 2010
Submission Date March 12, 2010
Published in Issue Year 2009 Issue: 23

Cite

APA Dilmaç, O. (2010). RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ANA SANAT ATÖLYE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİNİN SINIF İÇİ BAŞARIYA ETKİSİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 39-53.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.