BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSİ SONRASI RESME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2009, Issue: 23, 93 - 106, 12.03.2010

Abstract

Bu araştırmada, Atatürk Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü
öğrencilerinin resim- iş eğitimi dersinde, resme karşı öğrenci tutumları belirlenmiş
ve incelenmiştir. Öğrencilerin, öğretmen olarak atandıktan sonra vermek zorunda
oldukları resim-iş dersindeki tutum ve başarılarını belirleyecek olan şu an ki
tutumları, araştırmanın önemini arttırmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak anket kullanılmıştır. 2006- 2007 eğitim-öğretim yılında, Atatürk
Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Ağrı Eğitim Fakültelerinde
öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden toplam 250 öğrenci bu
araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Anket beşli likert tipinde ve resme
ilişkin tutumları belirlemeye yönelik soruları içermektedir. Ayrıca cinsiyet, mezun
olunan lise ile ilgili demografik bilgileri de içermektedir. Anket uygulaması resim-iş
dersine başlanmadan dönemin başında ve yaklaşık 14 hafta ders işlendikten
sonra dönem sonunda olmak üzere iki defa yapılmıştır. Anket verilerinin
değerlendirilmesi sonucunda ankete verilen ilk cevaplarla son cevapları arasında
öğrenci tutumlarının pozitif yönde değişimlerinin olduğu gözlenmiştir.

References

  • Açıkgöz, Kamile Ün, Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, 7. Basım, İzmir, Mart 2005, Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, 6. Basım, İzmir, Mart 2005
  • Artut, Kazım, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2002
  • Baş, Türker, Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin yayıncılık, Ankara 2005
  • Başaran, İ. Ethem, Eğitim Psikolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1994
  • Bilhan, Saffet, Eğitim Felsefesi, A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1991
  • Fidan, Nurettin- Erden, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınları, İstanbul, 2001
  • Özdemir, Servet- Yalın, Halil İbrahim- Sezgin, Feridun, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel
  • Özsoy, Vedat (Editör), Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları, Ankara, 2006
  • Özsoy, Vedat (Editör), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara, 2005
  • San, İnci, Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, 2003
  • Şeker, Hasan ve Gençdoğan, Başaran, Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel
  • Uzman, Ersin, “Sosyal Destek Düzeyleri Farklı Üniversite Öğrencilerinin Kimlik Statüleri, Eğitim Araştırmaları, 2004, 4, 15, 110-121.
  • Yolcu, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayın, Ankara, Kasım 2004
Year 2009, Issue: 23, 93 - 106, 12.03.2010

Abstract

References

  • Açıkgöz, Kamile Ün, Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, 7. Basım, İzmir, Mart 2005, Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, 6. Basım, İzmir, Mart 2005
  • Artut, Kazım, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2002
  • Baş, Türker, Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin yayıncılık, Ankara 2005
  • Başaran, İ. Ethem, Eğitim Psikolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1994
  • Bilhan, Saffet, Eğitim Felsefesi, A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1991
  • Fidan, Nurettin- Erden, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınları, İstanbul, 2001
  • Özdemir, Servet- Yalın, Halil İbrahim- Sezgin, Feridun, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel
  • Özsoy, Vedat (Editör), Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları, Ankara, 2006
  • Özsoy, Vedat (Editör), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara, 2005
  • San, İnci, Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, 2003
  • Şeker, Hasan ve Gençdoğan, Başaran, Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel
  • Uzman, Ersin, “Sosyal Destek Düzeyleri Farklı Üniversite Öğrencilerinin Kimlik Statüleri, Eğitim Araştırmaları, 2004, 4, 15, 110-121.
  • Yolcu, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayın, Ankara, Kasım 2004
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Yakup Göktaş This is me

Publication Date March 12, 2010
Submission Date March 12, 2010
Published in Issue Year 2009 Issue: 23

Cite

APA Göktaş, Y. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSİ SONRASI RESME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 93-106.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.