BibTex RIS Cite

PARİON BRONZ AMPHORASI

Year 2012, Issue: 28, 55 - 73, 18.11.2013

Abstract

Bu çalışmaya konu olan Bronz Amphora, 2005 yılında, Parion Antik
Kenti’nin Güney Nekropolü’nde, E 4c açmasında bulunan taş sandık
mezardan ikincisinde (TSM 2) bulunmuştur. Mezardaki iskeletin dizleri
hizasında, bir yanı üzerine yatmış durumda bulunan amphoranın
kapaklarından biri, kulpları, kulpun hemen altına denk gelen Eros
kabartmaları ve kaidesi kopmuş, mezar tabanına gelen yan yüzü çürümüştür.
Mezara urne olarak konulduğu anlaşılan 34 cm yüksekliğindeki
amphora, kalıba döküm ve repousse teknikleri ile yapılmıştır. Üzerindeki
ana sahnede Dionysos’la ilgili Bakhik bir törende danseden üç Satyr ve üç
Bakkha’dan oluşan altı figür görülmektedir. Kulplarda ise, Eros figürleri
ayrıntılı işçilikleriyle dikkat çeker.
Karşılaştırma yapılan örnekler ışığında, MÖ 4. yüzyıl sonlarına
tarihlenen Parion Bronz Amphorası için önerilen bu tarihi TSM 2’den çıkan
diğer buluntular da destekler niteliktedir

References

  • Akşit, İ. (1971). Turistik Çanakkale Rehberi
  • Avram, A. 2004. “The Propontic Coast of Asia Minor”. An Inventory of Archaic And Classical Poleis, 974-999.
  • Aydın Tavukçu, Z. 2007. “Parion Altınları”. Doğudan Yükselen Işık Arkeoloji Yazıları, 383-399.
  • Aydın Tavukçu, Z. (2007) Parion Nekropolü 2005 Yılı Buluntuları, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Başaran, C. - Tavukçu, A. Y. - Keleş, V. - Küçükefe, E. - Aydın Tavukçu, Z., (2003). “Kuzey Troas Parion Araştırmaları 2002”. XXI. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. I, 185-192.
  • Başaran, C. - Tavukçu, A. Y. (2000), “Kuzey Troas Parion Yüzey Araştırması 1999”. XVIII. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. II, s. 225236.
  • Başaran, C. – Tavukçu, A. Y. (2006), “Parion Kazısı 2005”. XXVIII. Kazı Sonuçları Toplantısı, C. I, s. 609-628.
  • Başaran, C. -. Koçak, E – Ergürer, H. E. – Kasapoğlu, H. (2011), “Parion Nekropolü’nde Bulunan Bronz Amphoranın Konservasyonu ve Restorasyonu”. XXVII. Arkeometri Sonuçları Toplantısı,55-72.
  • Başaran, C. (1998). “Parion 1997 Araştırmaları” XVI. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. I, 349-364.
  • Başaran, C. (2001), “Parion’dan İki Gladyatör Steli”. Günışığında Anadolu, Cevdet Bayburtluoğlu için Yazılar, 19-24.
  • Bieber, M. (1961). The History of The Greek and Roman Theater.
  • Boardman, J. (2005). Yunan Heykeli: Klasik Dönem, (Çev. G. Ergin)
  • Boardman, J. (2005). Yunan Sanatı
  • Bonacasa, N. (1976). Princeton Encyclopedia of Classical Sites
  • Comstock, M. – Vermeule, C. (1971). Greek Etruscan and Roman Bronzes
  • Erhat, A. (1984). Mitoloji Sözlüğü
  • Frisch, P. (1983). Die Inschriften Von Parion
  • Fuchs, W. (1969) Die Sculptur der Griechen
  • Grimal, P. (1997). Mitoloji Sözlüğü, Yunan ve Roma
  • Herodotos, (1983). Herodot Tarihi, (Çev. M. Ökmen)
  • Hill, D. K. 1943. “Ancient Metal Reliefs”. Hesperia, Vol. XII, No. 2, 97-114.
  • Karaosmanoğlu, M. (2005). Mitoloji ve Ege’nin Tanrıları
  • Magie, D. (1950). Roman Rule in Asia Minor
  • Mertens, J. R. “1985. Greek Bronzes: In The Metropolitan Museum of Art”, The Metropolitan Museum of Art Bulletin, New Series, Vol. 43, No. 2, 1-64.
  • Mitten, D. G. – Doeringer, S. F. (1968). Master Bronzes From The Classical World
  • Ninou, K. (1979). Treasures of Ancient Macedonia Pausanias, Description of Greece.
  • Pedley, J. G. (2002). Greek Art and Archaeology
  • Picon, C. A. – Mertens, J. R. – Milleker, E. J. – Lightfoot, C. S. and Hemingway, S. (2007). Art Of The Classical World In The Metropolitan Museum Of Art, Greece, Cyprus, Etruria, Rome Plinius, Naturalis Historiae.
  • Ramsay, W. M. (1960). Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası
  • Raven-Hart, R. (1958). “The Casting-Technique of Certain Greek Bronzes”. The Journal of Hellenistic Studies, Vol. 78, 87-91.
  • Richter, G. M. A. (1937). “A Bronze Hydria in the Metropolitan Museum”. American Journal of Archaelogy, Vol. 41, No. 4, 532-538.
  • Richter, G. M. A. (1946). “A Fourth-Century Bronze Hydria in Newyork”. American Journal of Archaelogy, Vol. 50, No. 3, s. 361-367.
  • Richter, G. M. A. (1941). “A Greek Silver Phiale in the Metropolitan Museum”., American Journal of Archaelogy, Vol. 45, No. 3, 363-389.
  • Richter, G. M. A. (1944). “Five Bronzes Recently Acquired by the Metropolitan Museum”, American Journal of Archaelogy, Vol. 48, No. 1,s. 1-9.
  • Richter, G. M. A. (1984). Yunan Sanatı
  • Roberts, L. (1966). Monnaies Antiques en Troade
  • Robinson, D. M. (1942). “New Greek Bronze Vases A Commentary on Pindar”, American Journal of Archaelogy, Vol. 46, No. 2, s. 172-197.
  • Rolley, C. (1984). Die Griechischen Bronzen
  • Sevin, V. (2001). Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I
  • Smith, R. R. R. (1991). Hellenistic Sculpture.
  • Strabon, (1987). Geographica, (Çev. A. Pekman)
  • Tavukçu, A. Y. (2010). “Troas Bölgesi’nde Antik Bir Kent: Parion” XV. Türk Tarih Kongresi, 139-154.
  • Tekçam, T. (2007). Arkeoloji Sözlüğü
  • Umar, B. (1983). Troas
  • Vanderpool, E. (1962). “News Letter from Greece” American Journal of Archaelogy, Vol. 66, No. 4, 389-391.
  • Xenephon, (1985). Anabasis, (Çev. T. Gökçöl).
Year 2012, Issue: 28, 55 - 73, 18.11.2013

Abstract

References

  • Akşit, İ. (1971). Turistik Çanakkale Rehberi
  • Avram, A. 2004. “The Propontic Coast of Asia Minor”. An Inventory of Archaic And Classical Poleis, 974-999.
  • Aydın Tavukçu, Z. 2007. “Parion Altınları”. Doğudan Yükselen Işık Arkeoloji Yazıları, 383-399.
  • Aydın Tavukçu, Z. (2007) Parion Nekropolü 2005 Yılı Buluntuları, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Başaran, C. - Tavukçu, A. Y. - Keleş, V. - Küçükefe, E. - Aydın Tavukçu, Z., (2003). “Kuzey Troas Parion Araştırmaları 2002”. XXI. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. I, 185-192.
  • Başaran, C. - Tavukçu, A. Y. (2000), “Kuzey Troas Parion Yüzey Araştırması 1999”. XVIII. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. II, s. 225236.
  • Başaran, C. – Tavukçu, A. Y. (2006), “Parion Kazısı 2005”. XXVIII. Kazı Sonuçları Toplantısı, C. I, s. 609-628.
  • Başaran, C. -. Koçak, E – Ergürer, H. E. – Kasapoğlu, H. (2011), “Parion Nekropolü’nde Bulunan Bronz Amphoranın Konservasyonu ve Restorasyonu”. XXVII. Arkeometri Sonuçları Toplantısı,55-72.
  • Başaran, C. (1998). “Parion 1997 Araştırmaları” XVI. Araştırma Sonuçları Toplantısı, C. I, 349-364.
  • Başaran, C. (2001), “Parion’dan İki Gladyatör Steli”. Günışığında Anadolu, Cevdet Bayburtluoğlu için Yazılar, 19-24.
  • Bieber, M. (1961). The History of The Greek and Roman Theater.
  • Boardman, J. (2005). Yunan Heykeli: Klasik Dönem, (Çev. G. Ergin)
  • Boardman, J. (2005). Yunan Sanatı
  • Bonacasa, N. (1976). Princeton Encyclopedia of Classical Sites
  • Comstock, M. – Vermeule, C. (1971). Greek Etruscan and Roman Bronzes
  • Erhat, A. (1984). Mitoloji Sözlüğü
  • Frisch, P. (1983). Die Inschriften Von Parion
  • Fuchs, W. (1969) Die Sculptur der Griechen
  • Grimal, P. (1997). Mitoloji Sözlüğü, Yunan ve Roma
  • Herodotos, (1983). Herodot Tarihi, (Çev. M. Ökmen)
  • Hill, D. K. 1943. “Ancient Metal Reliefs”. Hesperia, Vol. XII, No. 2, 97-114.
  • Karaosmanoğlu, M. (2005). Mitoloji ve Ege’nin Tanrıları
  • Magie, D. (1950). Roman Rule in Asia Minor
  • Mertens, J. R. “1985. Greek Bronzes: In The Metropolitan Museum of Art”, The Metropolitan Museum of Art Bulletin, New Series, Vol. 43, No. 2, 1-64.
  • Mitten, D. G. – Doeringer, S. F. (1968). Master Bronzes From The Classical World
  • Ninou, K. (1979). Treasures of Ancient Macedonia Pausanias, Description of Greece.
  • Pedley, J. G. (2002). Greek Art and Archaeology
  • Picon, C. A. – Mertens, J. R. – Milleker, E. J. – Lightfoot, C. S. and Hemingway, S. (2007). Art Of The Classical World In The Metropolitan Museum Of Art, Greece, Cyprus, Etruria, Rome Plinius, Naturalis Historiae.
  • Ramsay, W. M. (1960). Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası
  • Raven-Hart, R. (1958). “The Casting-Technique of Certain Greek Bronzes”. The Journal of Hellenistic Studies, Vol. 78, 87-91.
  • Richter, G. M. A. (1937). “A Bronze Hydria in the Metropolitan Museum”. American Journal of Archaelogy, Vol. 41, No. 4, 532-538.
  • Richter, G. M. A. (1946). “A Fourth-Century Bronze Hydria in Newyork”. American Journal of Archaelogy, Vol. 50, No. 3, s. 361-367.
  • Richter, G. M. A. (1941). “A Greek Silver Phiale in the Metropolitan Museum”., American Journal of Archaelogy, Vol. 45, No. 3, 363-389.
  • Richter, G. M. A. (1944). “Five Bronzes Recently Acquired by the Metropolitan Museum”, American Journal of Archaelogy, Vol. 48, No. 1,s. 1-9.
  • Richter, G. M. A. (1984). Yunan Sanatı
  • Roberts, L. (1966). Monnaies Antiques en Troade
  • Robinson, D. M. (1942). “New Greek Bronze Vases A Commentary on Pindar”, American Journal of Archaelogy, Vol. 46, No. 2, s. 172-197.
  • Rolley, C. (1984). Die Griechischen Bronzen
  • Sevin, V. (2001). Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I
  • Smith, R. R. R. (1991). Hellenistic Sculpture.
  • Strabon, (1987). Geographica, (Çev. A. Pekman)
  • Tavukçu, A. Y. (2010). “Troas Bölgesi’nde Antik Bir Kent: Parion” XV. Türk Tarih Kongresi, 139-154.
  • Tekçam, T. (2007). Arkeoloji Sözlüğü
  • Umar, B. (1983). Troas
  • Vanderpool, E. (1962). “News Letter from Greece” American Journal of Archaelogy, Vol. 66, No. 4, 389-391.
  • Xenephon, (1985). Anabasis, (Çev. T. Gökçöl).
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Articles
Authors

Ali Tavukçu This is me

Zerrin Aydın Tavukçu This is me

Publication Date November 18, 2013
Submission Date November 18, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 28

Cite

APA Tavukçu, A., & Aydın Tavukçu, Z. (2013). PARİON BRONZ AMPHORASI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(28), 55-73.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.