Günlük
hayatımızda neredeyse bir gereksinim haline gelen bilişim teknolojileri her
alanda olduğu gibi eğitim alanında da gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. İlgili
literatür incelendiğinde, eğitim-öğretim faaliyetlerinde farklı alanlarda
bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik pek çok çalışma ya da araştırma
ile karşılaşılsa da müzik dersinde bilişim teknolojilerinin kullanımı ile
ilgili çalışmaların eksikliği dikkat çekmektedir. Bu bağlamda, bilişim
teknolojilerinin ilköğretim müzik dersinde kullanımına yönelik çalışmaların
eksikliği araştırmanın problem durumunu ortaya koymaktadır.
Bu
araştırmada, bilişim teknolojilerinin ilköğretim müzik dersinde kullanımına
yönelik öğretmen görüşlerinin ortaya çıkartılarak değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.
Araştırmada,
öğretmen görüşlerinin değerlendirilebilmesi amacıyla 11 sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Görüşme formu, Bilişim Teknolojilerinde
Öğretmen Eğitim Durumu, Materyal ve Teknik Donanım ile Uygulama kapsamında 3
ayrı boyutta değerlendirilmiştir. Hazırlanan görüşme formu Türkiye’ nin
farklı illerinde ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 30 müzik
öğretmenine uygulanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş,
frekans ve yüzde değerleri göz önüne alınarak yorumlanmıştır.
Araştırmada,
uygulanan görüşme formu sonucunda elde edilen bulgular ortaya konularak mevcut
durum tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayanarak, bilişim
teknolojilerinin müzik dersindeki kullanımına ilişkin çözüm önerilerine yer
verilmiştir.
Araştırma,
bu alanda şimdiye kadar yapılan mevcut bir durum değerlendirmesi olmadığından
ve alanla ilgili diğer çalışmalara basamak teşkil edeceğinden dolayı önem
taşımaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 6, 2017 |
Submission Date | September 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 39 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.