İnsanların
yaratıcı fikirleri ile oluşturdukları eserler toplumun gelişim sürecinde önemli
rol oynarlar. Bu eserlerin gelişmesi ve çoğalması için eser sahiplerinin
haklarının korunması ve emeklerinin karşılıklarını alabilmelerinin sağlanması
büyük bir önem taşır.
Matbaanın
bulunduğu 15,yüzyıldan sonra günümüze dek gelinen süreçte eser sahiplerinin
hakları gündeme gelmiş ve belirli dönemlerde eser sahiplerinin haklarının
korunması adına antlaşmalar imzalanmış ve kanunlar çıkarılmıştır. Gelişen
teknoloji ile başlayan dijital dönemde kopyalama yöntemleri çoğalmış, bunlara
karşın alınan önlemler tamamı ile izinsiz kopyalamayı engelleyememiştir.
Araştırmada Marmara Üniversitesi
Güzel Sanatlar Bölümünden 53 kişi müzik öğretmenliği, 72 kişi müzik
öğretmenliğinden olmak üzere toplam125 kişiye anket uygulanmıştır. Uygulanan
ankette öğrencilerin izinsiz kopyalamaya yönelik görüşleri alınmış ve sonuçları
analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda,
katılımcıların büyük bir çoğunlukla izinsiz eser kopyalamanın suç olduğu, bu
konunun ahlaki bir sorun olduğu konusunda hem fikir oldukları
görülmektedir. Ancak özellikle sanat
alanında öğretmen ve sanatçı adayı olmalarına rağmen izinsiz kopyalama
yaptıkları da sonuçlara yansımıştır. Bu suçun denetimi ve cezai sorumlulukları
konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları da verilen cevaplardan
anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Submission Date | October 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 41 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.