Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK MÜZİĞİ VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Year 2018, Issue: 41, 11 - 34, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.472109

Abstract














Araştırmanın amacı, viyolonsel sanatçı ve
eğitimcilerinden görüşler alınarak Türk müziği (TM) viyolonsel eğitimine
yönelik değerlendirmelerde bulunmaktır.




Araştırma, betimsel bir çalışma olup anket tekniği
kullanılmıştır.




Araştırma kapsamında 20 ileri düzey TM viyolonsel
icracısı tespit edilmiştir. Viyolonsel sanatçı ve eğitimcilerinden oluşan
örneklemden veriler elde edilmek üzere bir anket oluşturulmuştur.




Araştırma sonucunda ileri düzey TM viyolonsel
icracılarından demografik bilgiler ve viyolonsel eğitimleri ile viyolonsel
öğretimine yönelik çeşitli değişkenler açısından sonuçlara ulaşılmıştır.








References

  • Cemil, M. (2002). Tanburi Cemil Bey'in hayatı. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı.
  • Değirmencioğlu, L. (2006). Geleneksel türk sanat müziği viyolonsel öğretim ve icra yöntemleri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol geç müzisyenin el kitabı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Karataş, Ö. S. (2013). Tanzimat dönemindeki batılılaşma ideolojisinin oluşturduğu kültürel değişim karşısında klasik türk mûsikîsi’nin durumu, A. Akat & Ö. D.
  • Varlı & F. M. E. Küçükaksoy (Ed.). KTÜ 1. Uluslararası Müzik ve Araştırmaları Sempozyumu "Müzik ve Kültürel Doku" içinde (s. 376-393). KTÜ, Trabzon.
  • Lehimler, E. (2014). Geleneksel Türk müziğine dayalı viyolonsel öğretimine yönelik bir model önerisi ve uygulamadaki görünümü (Hüseyni makamı örneği) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Levendoğlu, O. (2005). Tarih içinde Geleneksel Türk Sanat Müziği ve diğer kültürlerle etkileşimleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 253-262.
  • Öztürk, Y. Ö. & Beşiroğlu, Ş. (2009). Viyolonselin Türk makam müziğine girişi ve Tanburi Cemil Bey. İTÜ Dergisi/b, 6(1), 31-40.
  • Özgüler, Ö. (2007). Türk Müziğinde Viyolonsel (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Pleeth, W. (2001). Cello (Yehudi Menuhin Music Guides). London: Kahn & Averill Publishers.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Serdaroğlu, R. E. (2008). Muzıka- yı Hümayun'un kurulmasından günümüze kadar Türkiye' de çok sesli klasik batı müziğinin kurumlaşması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sertöz, A. (2003). Dünya viyolonsel ekollerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki viyolonsel eğitimine yansımaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar ve Türkiye'deki Durum). İstanbul: Evrensel Müzikevi.
  • Yıldırım Orhan, Ş. (Ed) (2012). Türk ve Batı Müziği Çalgıları Viyolonsel Ders Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Year 2018, Issue: 41, 11 - 34, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.472109

Abstract

References

  • Cemil, M. (2002). Tanburi Cemil Bey'in hayatı. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı.
  • Değirmencioğlu, L. (2006). Geleneksel türk sanat müziği viyolonsel öğretim ve icra yöntemleri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol geç müzisyenin el kitabı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Karataş, Ö. S. (2013). Tanzimat dönemindeki batılılaşma ideolojisinin oluşturduğu kültürel değişim karşısında klasik türk mûsikîsi’nin durumu, A. Akat & Ö. D.
  • Varlı & F. M. E. Küçükaksoy (Ed.). KTÜ 1. Uluslararası Müzik ve Araştırmaları Sempozyumu "Müzik ve Kültürel Doku" içinde (s. 376-393). KTÜ, Trabzon.
  • Lehimler, E. (2014). Geleneksel Türk müziğine dayalı viyolonsel öğretimine yönelik bir model önerisi ve uygulamadaki görünümü (Hüseyni makamı örneği) (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Levendoğlu, O. (2005). Tarih içinde Geleneksel Türk Sanat Müziği ve diğer kültürlerle etkileşimleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 253-262.
  • Öztürk, Y. Ö. & Beşiroğlu, Ş. (2009). Viyolonselin Türk makam müziğine girişi ve Tanburi Cemil Bey. İTÜ Dergisi/b, 6(1), 31-40.
  • Özgüler, Ö. (2007). Türk Müziğinde Viyolonsel (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Pleeth, W. (2001). Cello (Yehudi Menuhin Music Guides). London: Kahn & Averill Publishers.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Serdaroğlu, R. E. (2008). Muzıka- yı Hümayun'un kurulmasından günümüze kadar Türkiye' de çok sesli klasik batı müziğinin kurumlaşması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sertöz, A. (2003). Dünya viyolonsel ekollerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki viyolonsel eğitimine yansımaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar ve Türkiye'deki Durum). İstanbul: Evrensel Müzikevi.
  • Yıldırım Orhan, Ş. (Ed) (2012). Türk ve Batı Müziği Çalgıları Viyolonsel Ders Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adem Kılıç

Hasan Tahsin Sümbüllü

Publication Date October 24, 2018
Submission Date October 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 41

Cite

APA Kılıç, A., & Sümbüllü, H. T. (2018). TÜRK MÜZİĞİ VİYOLONSEL EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(41), 11-34. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.472109

Cited By

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.