Araştırmanın amacı, viyolonsel sanatçı ve
eğitimcilerinden görüşler alınarak Türk müziği (TM) viyolonsel eğitimine
yönelik değerlendirmelerde bulunmaktır.
Araştırma, betimsel bir çalışma olup anket tekniği
kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında 20 ileri düzey TM viyolonsel
icracısı tespit edilmiştir. Viyolonsel sanatçı ve eğitimcilerinden oluşan
örneklemden veriler elde edilmek üzere bir anket oluşturulmuştur.
Araştırma sonucunda ileri düzey TM viyolonsel
icracılarından demografik bilgiler ve viyolonsel eğitimleri ile viyolonsel
öğretimine yönelik çeşitli değişkenler açısından sonuçlara ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Submission Date | October 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 41 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.