Art and Literature
BibTex RIS Cite

Mavi Bisiklet Filminin Çocuk Temsili Bağlamında İncelenmesi

Year 2019, Issue: 42, 274 - 283, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Abstract














Sinemayı içinde bulunduğu toplumdan ayrı düşünmek
olanaksızdır.  Sinema bulunduğu toplumda,
o toplumun ekonomik, siyasi, kültürel öğelerinin etkisiyle var olmaktadır. Türk
sineması 2000 yılından sonra
Türkiye’de oluşan değişimler sonucunda yeni bir arayış içine girmiştir.  Türk sineması bağımsız filmlerin ülkeye
getirdiği ödüller ile dünyaya kendini tanıtmaya çalışmaktadır. Türk yönetmenler
tarafından sıkça kullanılan çocuk kahramanlar gözünden anlatılan film
örnekleriyle,
Mavi Bisiklet filminin çocuk imgesi bağlamında incelenmesi
yapılmıştır.
Mavi Bisiklet filminde kullanılan sinema dili, çocuk oyuncuların
kendi hayatlarından kesitler şeklinde sunulan oyunculuk deneyimleri ve sade
anlatı yapısı filmin seyirciye başarılı bir şekilde aktarılmasını sağlamıştır.
Tüm bunların sonucunda
Mavi Bisiklet filminin başarısının nedeni ve yönetmenin çocuk
imgesini sinema diline nasıl yansıttığı incelenmiş ve Ümit Köreken’in filminin
analizi yapılmıştır. 


References

  • 6. Seans. (2016, 19 Aralık). Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=KM4lqiL9d3A
  • Düzcan, B. (2017). Yeni Türkiye sinemasında yetişkinliğe geçiş: Sivas ve hayat var filmlerinde cinsiyet, güç ve oyun. Akdeniz İletişim Dergisi, 144-158.
  • Gezer, S. (2016). Varlığın içkinliğinden türeyen hayat fikri: Abbas Kiarostami, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz sinemalarına bakış. Sine Filozofi, 1(1), 62-67.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mavi Bisiklet Şiiri. (t.y.). Erişim Adresi: https://www.edebiyatdefteri.com/siir/881492/mavi-bisiklet.html
  • Mavi Bisiklet/Blue Bicycle (2016, 7 Nisan). İstanbul Kültür Sanat Vakfı Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=8eJWYkCgnF4
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 sonrası yeni Türk sineması üzerine yapısal bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 97-118.
  • Sözen, M. (2012). İran yeni dalga sinemasında varoluşsal temalar ve yönelimler. Selçuk İletişim Dergisi, 7 (3), 218-233.
  • Tapper, R. (2007). Yeni İran sineması: siyaset, temsil ve kimlik (K. Sarısözen, Çev.) İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Uğur, U. (2017). İran yeni dalga sineması ve Majid Majidi’nin “Cennetin Çocukları” filmi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 333-342.
  • Yaghmoorala, M. V. (2013). Majid Majidi filmlerinde sosyal ve kültürel anlatı yapısı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 337422).

The Analysis of Mavi Bisiklet (Blue Bicycle, 2016) in the Context of The Representation of Child

Year 2019, Issue: 42, 274 - 283, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Abstract

It is impossible to consider cinema separately
from the very society in which cinema is located. Cinema comes into existence
in a society via the influence of economic, political and cultural
elements comprised by that society. Turkish cinema has embarked on a new
quest as a result of the changes in Turkey after 2000. The analysis of the
movie Blue Bicycle was made in the context of child image, together with some
example films that are told from the perspectives of child heroes, who are
frequently applied by Turkish directors. The cinematic narrative applied in the
movie, Blue Bicycle, the children's acting experiences as real-life sections,
and the plain story structure ensured that the movie was successfully
transferred to the audience. As a result, the reason why the movie has succeeded,
how the director has projected child image on cinematic narrative are analyzed,
and the analysis of Ümit Köreken's movie was made.

References

  • 6. Seans. (2016, 19 Aralık). Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=KM4lqiL9d3A
  • Düzcan, B. (2017). Yeni Türkiye sinemasında yetişkinliğe geçiş: Sivas ve hayat var filmlerinde cinsiyet, güç ve oyun. Akdeniz İletişim Dergisi, 144-158.
  • Gezer, S. (2016). Varlığın içkinliğinden türeyen hayat fikri: Abbas Kiarostami, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz sinemalarına bakış. Sine Filozofi, 1(1), 62-67.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Mavi Bisiklet Şiiri. (t.y.). Erişim Adresi: https://www.edebiyatdefteri.com/siir/881492/mavi-bisiklet.html
  • Mavi Bisiklet/Blue Bicycle (2016, 7 Nisan). İstanbul Kültür Sanat Vakfı Ümit Köreken Mavi Bisiklet filmi söyleşisi [Video]. Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=8eJWYkCgnF4
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 sonrası yeni Türk sineması üzerine yapısal bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 97-118.
  • Sözen, M. (2012). İran yeni dalga sinemasında varoluşsal temalar ve yönelimler. Selçuk İletişim Dergisi, 7 (3), 218-233.
  • Tapper, R. (2007). Yeni İran sineması: siyaset, temsil ve kimlik (K. Sarısözen, Çev.) İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Uğur, U. (2017). İran yeni dalga sineması ve Majid Majidi’nin “Cennetin Çocukları” filmi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 333-342.
  • Yaghmoorala, M. V. (2013). Majid Majidi filmlerinde sosyal ve kültürel anlatı yapısı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 337422).
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömür Yıldırım 0000-0002-1472-5876

Publication Date March 26, 2019
Submission Date September 25, 2018
Published in Issue Year 2019 Issue: 42

Cite

APA Yıldırım, Ö. (2019). Mavi Bisiklet Filminin Çocuk Temsili Bağlamında İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(42), 274-283. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.463447

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.