Review
BibTex RIS Cite

Methods of Planning Home Practice and Lessons in Suzuki Early Age Violin Education

Year 2020, Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı, 390 - 395, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.586145

Abstract

Suzuki Early Age Music Education was created after the World War II by Japanese violinist and pedagogue Shinichi Suzuki (1898-1998). It was developed for the violin and later adapted to other instruments. “Suzuki Philosophy” covers all instruments and aims to make young children love music. The main idea of this approach, which contains psychological elements, is reaching out to children at an early age and developing their skills at the most appropriate time and in the most accurate way.
Suzuki Education starts the child from the age of 2. The best time to learn the instrument is between the ages of 2-7, a period which is referred to as the critical period of growth. Suzuki's education philosophy includes elements of child psychology and educational psychology and is a very systematic method. In this method, it is very important for teachers not to skip any steps and to apply all the principles underlying the basic philosophy of education. These principles must be systematically interwoven in a particularly detailed way for very young children and must be applied correctly.
This article, prepared by reviewing the literature, is intended to serve as a guide for those who wish to become Suzuki teachers, or who wish to incorporate Suzuki techniques into their lessons. The study is also intended to draw attention to the functioning of this method, which is not yet well known in Turkey, and to demonstrate the contribution of the method to early age music education.
In the study, ways to teach violin to very young children, practice principles, home practice, and lesson planning within the Suzuki Music Education Method has been explained, and in parallel, the main principles of the method have been described

References

  • European Suzuki Association (2018). Teacher training and examinations manual & teacher training syllabus. Erişim adresi: http://www.digital-e-brochures.com/EuropeanSuzuki/TTraining2018/
  • Garson, A. (1973). Suzuki and physical movement. USA: Music Educators J.
  • Grilli, S. (1987). Preschool in the Suzuki spirit. USA: Suzuki Method International.
  • Kendall, J. (1986). Suzuki’s mother tongue method. USA: MEJ: Music Educators Journal. Erişim adresi: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2307/3401277
  • Salone Kay, C. (1985). They’re rarely too young and never too old to twinkle!. USA: Shar Publications
  • Sever, G. (2018). Suzuki Öğretmen Yetiştirme Sisteminin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 27(1), 37-46. doi: https://doi.org/10.24106/kefdergi.2247
  • Starr, W. (1976). The Suzuki violinist. USA: Alfred Music.
  • Starr, W., & Starr, C. (1983). To learn with love. USA: Summy-Birchhard INC
  • Suzuki Müzik Eğitim Derneği. (t.y.). Erişim adresi: http://suzukimuzik.com/
  • Suzuki, S. (1969). Ability development from age zero. USA: Suzuki Method International.
  • Suzuki, S. (1996) Sevgiyle eğitmek. (J. Yalçın Dittgen ,Çev.). Türkiye: Porte Müzik Eğitim Yayınları.

Suzuki Erken Yaş Keman Eğitiminde Çalışma ve Ders Uygulamaları

Year 2020, Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı, 390 - 395, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.586145

Abstract

Suzuki Erken Yaş Müzik Eğitimi, Japon kemancı ve pedagog Shinichi Suzuki’nin (1898-1998) II. Dünya Savaşı sonrasında geliştirdiği bir müzik öğretim yöntemidir. Keman için geliştirilmiş, daha sonra başka enstrümanlara da adapte edilmiştir. Eğitim, enstrüman öğretmeye odaklı olsa da ana felsefesi küçük çocuklara müziği sevdirebilmektir. Çocuk psikolojisini ön planda olduğu bu sistem ile küçük yaştaki çocuklara ulaşmak ve becerilerini en uygun zamanda ve en doğru şekilde geliştirmek ise metodun ana fikrini oluşturur.
Suzuki eğitimi çocuğu 2 yaşından itibaren derslere başlatır. Enstrüman öğrenmek için en iyi zaman, büyüme çağında kritik dönem dediğimiz 2-7 yaş arasıdır. Suzuki Eğitimi, çocuk ve eğitim psikolojisi barındıran bir felsefeye dayalıdır ve altında çok sistematik bir yöntem vardır. Bu yöntemde hiçbir adımın atlanmadan çalışılması ve eğitimin temel felsefesinin altında yatan tüm prensiplerin uygulamaya adapte edilmesi büyük önem taşır. Ders uygulamalarında bu sistematik örgü çok küçük yaştaki çocuklar için özellikle detaylı bir şekilde çizilmiştir ve doğru şekilde uygulanması şarttır.
Literatür tarama yöntemiyle hazırlanan bu çalışma, Suzuki eğitmeni olmak isteyen ya da metodun uygulanışındaki teknikleri verdikleri eğitimlerde kullanmak isteyen eğitmenlere fayda sağlamak için yol gösterici, pratik bir kılavuz niteliğindedir. Amaç, Türkiye’de henüz çok tanınmayan bu metodun işleyişi hakkındaki bilgiler ışığında yöntemin önemine dikkat çekerek metodun erken yaş müzik eğitimine olan katkısını ortaya koymaktır.
Çalışmada, Suzuki Müzik Eğitimi Metodu kapsamında genel olarak çok küçük yaştaki çocuklara keman öğretme aşamasında izlenilen yollar, uygulama esasları, ev çalışmaları ve derslerin nasıl planlandığı açıklanmış ve paralel olarak metodun ana prensiplerine değinilmiştir.

References

  • European Suzuki Association (2018). Teacher training and examinations manual & teacher training syllabus. Erişim adresi: http://www.digital-e-brochures.com/EuropeanSuzuki/TTraining2018/
  • Garson, A. (1973). Suzuki and physical movement. USA: Music Educators J.
  • Grilli, S. (1987). Preschool in the Suzuki spirit. USA: Suzuki Method International.
  • Kendall, J. (1986). Suzuki’s mother tongue method. USA: MEJ: Music Educators Journal. Erişim adresi: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2307/3401277
  • Salone Kay, C. (1985). They’re rarely too young and never too old to twinkle!. USA: Shar Publications
  • Sever, G. (2018). Suzuki Öğretmen Yetiştirme Sisteminin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 27(1), 37-46. doi: https://doi.org/10.24106/kefdergi.2247
  • Starr, W. (1976). The Suzuki violinist. USA: Alfred Music.
  • Starr, W., & Starr, C. (1983). To learn with love. USA: Summy-Birchhard INC
  • Suzuki Müzik Eğitim Derneği. (t.y.). Erişim adresi: http://suzukimuzik.com/
  • Suzuki, S. (1969). Ability development from age zero. USA: Suzuki Method International.
  • Suzuki, S. (1996) Sevgiyle eğitmek. (J. Yalçın Dittgen ,Çev.). Türkiye: Porte Müzik Eğitim Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Zehra Sak Brody 0000-0001-7988-1274

Publication Date March 25, 2020
Submission Date July 3, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı

Cite

APA Sak Brody, Z. (2020). Suzuki Erken Yaş Keman Eğitiminde Çalışma ve Ders Uygulamaları. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(Müzik Özel Sayısı), 390-395. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.586145

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.