Research Article
BibTex RIS Cite

Student Opinions on the Use of Digital Audio Workstation Software in Material Development

Year 2020, Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı, 314 - 326, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.620641

Abstract

The aim of this research is to examine and analyze the ideas of music teacher candidates for the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material. In this research on the screening model, “the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material" as a scale was used as a data collection tool which is developed by the researchers. After the studies of validity and reliability were performed, a questionnaire application was applied to 282 music teacher candidates. As a result of the research, it was found that the views of music teacher candidates on the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material are positive; the views do not vary according to the gender factor; fourth and third grade students in the examination according to the class levels have a more positive judgment than the second and first grade students; the students who played the Western Music instrument in the examinations made according to the types of the individual instruments have a more positive judgment than the students who played the Turkish Music instruments; the students who stated that Popular Music as their favorite music genre according to the most popular music genres are in a more positive view than the other music genres.

References

  • Aslan Efe, H., & Baysal, Y. (2017). Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1391-1399. doi: https://doi.org/10.17755/esosder.308979
  • Baydaş, Ö., Uzuner Yurt, S., & Aktaş, E. (2019). Öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeylerine ve branşlara göre farkı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 74-89. doi: https://doi.org/10.17556/erziefd.322663
  • Bilgi, A. D. (2002). Uygun olmayan davranışı, uygun davranışı ödüllendirmenin işareti olarak kullanan öğretim materyalinin öğretmen ödüllerinin arttırılmasına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 113200).
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pagem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pagem.
  • Can, A. (2016). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., & Aktay, S. (2018). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlikleri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 37(37), 37-48. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/446696
  • Çakırer, H. S. (2002). Türkiye’de müzik eğitiminde teknoloji (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 125801).
  • Çelik, M., & Şendağ, B. A. (2013). İlköğretim müzik 6-7-8 öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Çevik, B. D., & Alkan, M. (2012). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Journal Of Educational And Instructional Studies In The World, 2(1), 135-141. Erişim adresi: http://www.wjeis.org/FileUpload/ds217232/File/20x.cevik.pdf
  • Çoklar, A. N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 234361).
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal kullanımı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 406985).
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Los Angeles: Sage Publications.
  • Görgülü, D., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/71807
  • Hırça, N., & Genç, M. (2012). Fen eğitiminde materyal tasarımı için medya ve teknoloji. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 252-260. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/43558
  • Juntunen, P., Ruokonen, I., & Ruismäki, H. (2015). Music behind scores: Case study of learning improvisation with playback orchestra method. Journal of Computer Assisted Learning, 31(6), 582-591. doi: https://doi.org/10.1111/jcal.12098
  • Kahraman, S. (2010). Atomun yapısı ve orbitaller konusunda geliştirilen üç boyutlu bilgisayar destekli öğretim materyallerinin öğretmen adaylarının başarısı ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 270725).
  • Kalelioğlu, F. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. E. Cabı (Ed.), Temel kavramlar (s. 1-14) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pagem Akademi.
  • Kazak, M. (2016). Mastering işleminde analog ve modelleme karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 449250).
  • Keleş, E. (2007). Altıncı sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik beyin temelli öğrenmeye dayalı web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 212082).
  • Khurmyet, G. (2016). Mobil eğitim teknolojisi olarak tablet bilgisayarın etkin öğrenim amaçlı kullanımı: Özel ortaöğretim kurumları üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 437192 ).
  • Kilmen, S. (2015). Eğitim araştırmacıları için SPSS uygulamalı istatistik. Ankara: Edge Akademi.
  • Koç, A. (Nisan, 2004). Günümüzde bilgisayar destekli yazılımların müzik eğitimine katkıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. Erişim adresi: http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/ A-Koc.pdf
  • Koldemir, S. (2008). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 235004).
  • Lehimler, E. (2012). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda bilgisayar derslerinde öğretilen müzik programlarının ve yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 319643).
  • Lehimler, E., & Şengül, C. (2014). Müzik yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 229-246. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/ pub/ataunisosbil/issue/2836/38666
  • Lewis, C. (1998). Teaching with technology in the college of music. University of Colorado. https://www.colorado.edu/AmStudies/collmus.htm
  • Menzi, N., Çalışkan, E., & Çetin, O. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 2(1), 1-18. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/ajesi/issue/1526/18732
  • Mert, E., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4) , 2113-2139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunisosbil/issue/51800/553839
  • Okay, H. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının nota yazım programlarının kullanımına yönelik eğilimleri (Balıkesir Üniversitesi örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 74-87. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/227564
  • Önen, U. (2013). Ses kayıt ve müzik teknolojileri. İstanbul: Çitlembik.
  • Özdemir, L. (2010). Bilişim teknolojisi tutumları farklı üniversite personelinin bilişim teknolojisi becerilerinin değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1), 113-128. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2698/35572
  • Özüdoğru, G., & Çakır, H. (2014). Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 207-226. Erişim adresi: http://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi2/JKEF_15_2_ 2014_207_226.pdf
  • Rowe, V., Triantafyllaki A., & Anagnostopoulou X. (2015). Young pianists exploring improvisation using interactive music technology. International Journal of Music Education 33(1), 113-130. doi: https://doi.org/10.1177/0255761414540137
  • Seçkin Kapucu, M. (2014). Fen ve teknoloji dersinde görsel medya kullanımına yönelik fen bilgisi öğretmenlerin görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 4(2), 75-90. doi: https://doi.org/10.14527/pegegog.2014.010
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Şen, Ü. S. (2011). Müzik öğretiminde bilgisayar destekli programlı öğretim yönteminin etkililiği (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 290503).
  • Tarikci, A. (2015). Müzik teknolojisine giriş. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Tas, Ş. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde eğitim teknolojileri kullanım durumları (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 291192).
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
  • Verim, G. (2013). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımlarına ilişkin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 336974).
  • Watson, S. (2011). Using technology to unlock musical creativity. New York: Oxford University Press.
  • Wise, S., Greenwood, J., & Davis, N. (2011). Teachers’ use of digital technology in secondary music education: Illustration of changing classrooms. British Journal Of Music Education, 28(2), 117-134. doi: https://doi.org/10.1017/S0265051711000039
  • Yengin, A. (2014). Müzik teknolojilerinin örgün müzik eğitiminde kullanılma durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri: Burdur ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 370246).
  • Yılmaz, E. M. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri (Doktora tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 354650).
  • Yükseköğretim Kurumu. (t.y.). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. Erişim adresi: https://istatistik.yok.gov.tr

Materyal Geliştirmede Ses Kayıt ve Düzenleme Programlarının Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri

Year 2020, Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı, 314 - 326, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.620641

Abstract

Bu araştırmada, müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ses kayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen “ses kayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarak kullanılması” ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ölçekle ilgili geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra 282 müzik eğitimi anabilim dalı öğrencisine ölçeğin uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda: müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ses kayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğu; cinsiyet değişkenine göre görüşlerde bir farklılık oluşmadığı; sınıf düzeyi değişkenine göre yapılan incelemede dördüncü ve üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin, ikinci ve birinci sınıflara devam eden öğrencilere göre daha olumlu bir görüşe sahip oldukları; bireysel çalgı türü değişkenine göre yapılan incelemede Batı Müziği enstrümanı çalan öğrencilerin, Türk Müziği enstrümanı çalan öğrencilere göre daha olumlu bir görüşe sahip oldukları; en sevdikleri müzik türü değişkenine göre yapılan incelemede Popüler Müziği en sevdiği müzik türü olarak belirten öğrencilerin, diğer müzik türlerine göre daha olumlu bir görüş içinde oldukları sonuçlarına varılmıştır.

References

  • Aslan Efe, H., & Baysal, Y. (2017). Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(63), 1391-1399. doi: https://doi.org/10.17755/esosder.308979
  • Baydaş, Ö., Uzuner Yurt, S., & Aktaş, E. (2019). Öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeylerine ve branşlara göre farkı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 74-89. doi: https://doi.org/10.17556/erziefd.322663
  • Bilgi, A. D. (2002). Uygun olmayan davranışı, uygun davranışı ödüllendirmenin işareti olarak kullanan öğretim materyalinin öğretmen ödüllerinin arttırılmasına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 113200).
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pagem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pagem.
  • Can, A. (2016). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., & Aktay, S. (2018). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlikleri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 37(37), 37-48. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/446696
  • Çakırer, H. S. (2002). Türkiye’de müzik eğitiminde teknoloji (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 125801).
  • Çelik, M., & Şendağ, B. A. (2013). İlköğretim müzik 6-7-8 öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Çevik, B. D., & Alkan, M. (2012). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Journal Of Educational And Instructional Studies In The World, 2(1), 135-141. Erişim adresi: http://www.wjeis.org/FileUpload/ds217232/File/20x.cevik.pdf
  • Çoklar, A. N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 234361).
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal kullanımı (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 406985).
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Los Angeles: Sage Publications.
  • Görgülü, D., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/71807
  • Hırça, N., & Genç, M. (2012). Fen eğitiminde materyal tasarımı için medya ve teknoloji. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 252-260. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/43558
  • Juntunen, P., Ruokonen, I., & Ruismäki, H. (2015). Music behind scores: Case study of learning improvisation with playback orchestra method. Journal of Computer Assisted Learning, 31(6), 582-591. doi: https://doi.org/10.1111/jcal.12098
  • Kahraman, S. (2010). Atomun yapısı ve orbitaller konusunda geliştirilen üç boyutlu bilgisayar destekli öğretim materyallerinin öğretmen adaylarının başarısı ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 270725).
  • Kalelioğlu, F. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. E. Cabı (Ed.), Temel kavramlar (s. 1-14) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pagem Akademi.
  • Kazak, M. (2016). Mastering işleminde analog ve modelleme karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 449250).
  • Keleş, E. (2007). Altıncı sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik beyin temelli öğrenmeye dayalı web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 212082).
  • Khurmyet, G. (2016). Mobil eğitim teknolojisi olarak tablet bilgisayarın etkin öğrenim amaçlı kullanımı: Özel ortaöğretim kurumları üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 437192 ).
  • Kilmen, S. (2015). Eğitim araştırmacıları için SPSS uygulamalı istatistik. Ankara: Edge Akademi.
  • Koç, A. (Nisan, 2004). Günümüzde bilgisayar destekli yazılımların müzik eğitimine katkıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. Erişim adresi: http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/ A-Koc.pdf
  • Koldemir, S. (2008). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 235004).
  • Lehimler, E. (2012). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda bilgisayar derslerinde öğretilen müzik programlarının ve yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 319643).
  • Lehimler, E., & Şengül, C. (2014). Müzik yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 229-246. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/ pub/ataunisosbil/issue/2836/38666
  • Lewis, C. (1998). Teaching with technology in the college of music. University of Colorado. https://www.colorado.edu/AmStudies/collmus.htm
  • Menzi, N., Çalışkan, E., & Çetin, O. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 2(1), 1-18. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/ajesi/issue/1526/18732
  • Mert, E., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4) , 2113-2139. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunisosbil/issue/51800/553839
  • Okay, H. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının nota yazım programlarının kullanımına yönelik eğilimleri (Balıkesir Üniversitesi örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 74-87. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/227564
  • Önen, U. (2013). Ses kayıt ve müzik teknolojileri. İstanbul: Çitlembik.
  • Özdemir, L. (2010). Bilişim teknolojisi tutumları farklı üniversite personelinin bilişim teknolojisi becerilerinin değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1), 113-128. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2698/35572
  • Özüdoğru, G., & Çakır, H. (2014). Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 207-226. Erişim adresi: http://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi2/JKEF_15_2_ 2014_207_226.pdf
  • Rowe, V., Triantafyllaki A., & Anagnostopoulou X. (2015). Young pianists exploring improvisation using interactive music technology. International Journal of Music Education 33(1), 113-130. doi: https://doi.org/10.1177/0255761414540137
  • Seçkin Kapucu, M. (2014). Fen ve teknoloji dersinde görsel medya kullanımına yönelik fen bilgisi öğretmenlerin görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 4(2), 75-90. doi: https://doi.org/10.14527/pegegog.2014.010
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Şen, Ü. S. (2011). Müzik öğretiminde bilgisayar destekli programlı öğretim yönteminin etkililiği (Doktora Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 290503).
  • Tarikci, A. (2015). Müzik teknolojisine giriş. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Tas, Ş. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde eğitim teknolojileri kullanım durumları (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 291192).
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
  • Verim, G. (2013). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımlarına ilişkin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 336974).
  • Watson, S. (2011). Using technology to unlock musical creativity. New York: Oxford University Press.
  • Wise, S., Greenwood, J., & Davis, N. (2011). Teachers’ use of digital technology in secondary music education: Illustration of changing classrooms. British Journal Of Music Education, 28(2), 117-134. doi: https://doi.org/10.1017/S0265051711000039
  • Yengin, A. (2014). Müzik teknolojilerinin örgün müzik eğitiminde kullanılma durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri: Burdur ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 370246).
  • Yılmaz, E. M. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri (Doktora tezi). YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 354650).
  • Yükseköğretim Kurumu. (t.y.). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. Erişim adresi: https://istatistik.yok.gov.tr
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erkan Demirtaş 0000-0002-4357-6697

Türker Eroğlu This is me 0000-0002-5943-209X

Publication Date March 25, 2020
Submission Date September 16, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı

Cite

APA Demirtaş, E., & Eroğlu, T. (2020). Materyal Geliştirmede Ses Kayıt ve Düzenleme Programlarının Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(Müzik Özel Sayısı), 314-326. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.620641

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.