Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 338 - 361, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.933149

Abstract

Bu araştırma okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmadaki amaç, seçilen metotların belirlenen görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimsel özelliklere ne kadar uyduğunu belirlemektir. Araştırmacı tarafından seçilen okul öncesi piyano metotları doküman inceleme yöntemiyle değerlendirilmiştir. Görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimsel yönden metotları incelemek amacıyla hazırlanan inceleme kriterleri uzman görüşüne sunulmuş ve yeniden düzenlenerek son halini almıştır. Seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen Jane Smisor Bastien, Lisa Bastien ve Lori Bastien’a ait Bastiens’ Invitation to Music, Nancy Faber ve Randall Faber’ın My First Piano Adventure, Nail Yavuzoğlu’nun Okul Öncesi Piyano Eğitimi, Yalçın İman’ın Okul Öncesi Çocuklar İçin Piyano Metodu inceleme kriterleri doğrultusunda piyano alanında uzman beş kişi tarafından incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Uzmanların verdikleri cevaplar doğrultusunda elde edilen veriler frekans ve yüzde sayıları ile tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, incelenen okul öncesi piyano metotları arasında eksiksiz, her anlamda çok iyi hazırlanmış, mükemmel bir metodun olmadığı görülmüştür. İncelenen metotlardan İman’ın metodu dışındaki metotların okul öncesi döneme daha uygun planlanmış olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada incelenen metotların bazı eksiklikleri olmasına rağmen okul öncesi piyano eğitiminde kullanılmaları uygun bulunmuş ve önerilmiştir.

References

  • Arslan, A. (2005). Müziğe başlarken. Morpa Kültür.
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A., & Akduman, G. (2015). Erken çocukluk döneminde gelişim. Vize.
  • Banet, B. (1990). Okulöncesi çocuklar için temeller: High/scope yaklaşımı. UNICEF.
  • Bastien, J. S., Bastien, L., & Bastien, L. (1993). Invitation to music, piano party A-B, performance party A-B. General Words & Music.
  • Bayhan, P., & Artan, İ. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür.
  • Çağlak, T., & Ercan, N. (2017). Başlangıç piyano metotlarının incelenmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(6), 123-136. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11369
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi (Tez No. 658585) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Faber, N., & Faber, R. (2006). My first piano adventure lesson book A-B-C, writing book A-B-C. The FJH Music.
  • Güven, D. E., Çevik, D. B., Canbey, E. G., & Snapper, E. K. (2012). Çocuklara yönelik piyano eğitimi başlangıç metotları üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 158-164. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/17.guven.pdf
  • Işıkdemir, B. (2017). 6-11 yaş çocuklara yönelik başlangıç piyano metotlarının incelenmesi ve piyano eğitimcilerinin görüşleri (Tez No. 481783) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • İman, Y. (2016). Okul öncesi çocuklar için piyano metodu. Arkadaş.
  • Kartal, H. (2007). Erken çocukluk eğitimi programlarından anne-çocuk eğitimi programının altı yaş grubundaki çocukların bilişsel gelişimlerine etkisi. İlköğretim Online, 6(2), 234-248. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/91011
  • Kaynak, T. (2004). Okul öncesi çocuklara yönelik piyano metotlarının incelenerek kullanılma durumlarının saptanması (Tez No. 145031) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Öztopalan. R., Gürgen, E. T., & Özkan, B. U. (2015). Başlangıç piyano kitaplarının müziksel, görsel ve tipografik bütünselliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 764-780. https://doi.org/10.17860/efd.23095
  • Uszler, M., Gordon, S., Mach, E., & Watts, A. (1991). The well-tempered keyboard teacher. Schirmer Books.
  • Yaşar, Ş. (2009). Okul öncesi eğitime giriş. Anadolu Üniversitesi.
  • Yavuzoğlu, N. (2017). Okul öncesi piyano eğitimi. İnkılap.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.

An Analysis on the Preschool Piano Methods in terms of Early Childhood Development Stages

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 338 - 361, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.933149

Abstract

This research aims to examine preschool piano methods in terms of early childhood developmental stages. The research aims to determine how the selected methods fit the determined visual, technical, musical, theoretical, and developmental characteristics. Preschool piano methods selected by the researcher were evaluated by the document analysis method. The examination criteria prepared to examine the methods in terms of visual, technical, musical, theoretical, and developmental aspects were presented to the expert opinion and rearranged and took their final form. The methods in the research, Bastiens' Invitation to Music by Jane Smisor Bastien, Lisa Bastien and Lori Bastien, My First Piano Adventure by Nancy Faber and Randall Faber, Preschool Piano Education by Nail Yavuzoğlu, Piano Method for Preschool Children by Yalçın Iman, which were chosen by purposeful sampling method among non-random sampling methods were examined by five experts in the field. Content analysis was used in the analysis of the data obtained. The data obtained in line with the answers given by the experts were presented in tables with frequency and percentage numbers. As a result of the research, it was seen that there is no complete, well-prepared, and perfect method among the examined pre-school piano methods. It was concluded that methods other than Iman's method, among the examined methods, were more suitable for the pre-school period. Although the methods examined in the study have some shortcomings, their use in pre-school piano education has been found appropriate and recommended.

References

  • Arslan, A. (2005). Müziğe başlarken. Morpa Kültür.
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A., & Akduman, G. (2015). Erken çocukluk döneminde gelişim. Vize.
  • Banet, B. (1990). Okulöncesi çocuklar için temeller: High/scope yaklaşımı. UNICEF.
  • Bastien, J. S., Bastien, L., & Bastien, L. (1993). Invitation to music, piano party A-B, performance party A-B. General Words & Music.
  • Bayhan, P., & Artan, İ. (2007). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür.
  • Çağlak, T., & Ercan, N. (2017). Başlangıç piyano metotlarının incelenmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(6), 123-136. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11369
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi (Tez No. 658585) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Faber, N., & Faber, R. (2006). My first piano adventure lesson book A-B-C, writing book A-B-C. The FJH Music.
  • Güven, D. E., Çevik, D. B., Canbey, E. G., & Snapper, E. K. (2012). Çocuklara yönelik piyano eğitimi başlangıç metotları üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 158-164. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/17.guven.pdf
  • Işıkdemir, B. (2017). 6-11 yaş çocuklara yönelik başlangıç piyano metotlarının incelenmesi ve piyano eğitimcilerinin görüşleri (Tez No. 481783) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • İman, Y. (2016). Okul öncesi çocuklar için piyano metodu. Arkadaş.
  • Kartal, H. (2007). Erken çocukluk eğitimi programlarından anne-çocuk eğitimi programının altı yaş grubundaki çocukların bilişsel gelişimlerine etkisi. İlköğretim Online, 6(2), 234-248. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/91011
  • Kaynak, T. (2004). Okul öncesi çocuklara yönelik piyano metotlarının incelenerek kullanılma durumlarının saptanması (Tez No. 145031) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Öztopalan. R., Gürgen, E. T., & Özkan, B. U. (2015). Başlangıç piyano kitaplarının müziksel, görsel ve tipografik bütünselliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 764-780. https://doi.org/10.17860/efd.23095
  • Uszler, M., Gordon, S., Mach, E., & Watts, A. (1991). The well-tempered keyboard teacher. Schirmer Books.
  • Yaşar, Ş. (2009). Okul öncesi eğitime giriş. Anadolu Üniversitesi.
  • Yavuzoğlu, N. (2017). Okul öncesi piyano eğitimi. İnkılap.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Atakan Ertem 0000-0002-1483-3148

Belir Tecimer 0000-0001-6485-4409

Publication Date October 28, 2021
Submission Date May 5, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 27 Issue: 47

Cite

APA Ertem, A., & Tecimer, B. (2021). Okul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 338-361. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.933149

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.