Review
BibTex RIS Cite

The Biographical Construction of the Subject in Art

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 582 - 599, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.981476

Abstract

This study called “The Biographical Construction Of The Subject In Art”, focuses on the construction of biographical expression through art, which is a creation of human feelings. The relationship between art and the concept of the subject is examined by focusing on the art subject. An approach to the action of art through the concept of the subject consists of an attitude focused on biographical and autobiographical expressions. The existence and the variability of the subject in the action of art are interpreted with biographical expressions.

References

  • Abramović, M. (1977). Series-works with Ulay: Imponderabilia. [Fotoğraf]. Wikiart. https://www.wikiart.org/en/ marina-abramovic/imponderabilia
  • Acar Savran, G. (2006). Özne-yapı gerilimi, maddeci bir bakış. Kanat Kitap.
  • Akay, A. (2001). Sanatın ve sosyolojinin ruh hali. Bağlam Yayınları.
  • Aksoy, N. (2018). Kurgulanmış benlikler; otobiyografi, kadın, cumhuriyet. İletişim Yayınları.
  • Alioğlu, N., & Bayrak, B. (2019). Çağdaş sanatta anlam sorunu üzerine bir deneme. Literatür Yayınları.
  • Altuğ, T. (2018). Son bakışta sanat. Yapı Kredi Yayınları.
  • An, K., & Cerasi, J. (2021). Kim korkar çağdaş sanattan. (M. Üstünipek, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Antmen, A. (2017). Kimlikli bedenler; sanat, kimlik, cinsiyet. Sel Yayıncılık.
  • Antmen, A. (2019). Sanatçılardan yazılar ve açıklamalarla 20. yüzyıl batı sanatında akımlar. Sel Yayıncılık.
  • Badiou, A. (2019). Biyografi olarak felsefe. (M. Kayhan, Çev.). Pasajlar Dergisi, Alain Badiou, 3, 14-21.
  • Bahadır, A. (2020). Einfühlung kavramı bağlamında Tracey Emin’in ‘‘1963-1995 yılları arasında uyuduğum herkes’’ ve “yatağım” eserlerinin çözümlenmesi. Social Sciences Research Journal, 9(2), 99-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1115251
  • Baker, U. (2015). Sanat ve arzu. (T. Açık, Ed.). İletişim Yayınları.
  • Başaran, A. (2000). İsimsiz [Portre]. Apel. https://www.galleryapel.com/go.php?page=sergi&sergiid=43
  • Başlı, Ş. (2005). Otobiyografi kuramına feminist bir yaklaşım. Littera Edebiyat Yazıları, 17, 91-103.
  • Behrengi, S. (2016). Küçük kara balık. Can Çocuk Yayınları.
  • Berksoy, S. (1963). Semiha Berksoy’un eşi Ercüment Siyavuşoğlu Beethoven’in Ay Işığı Sonatı’nı çalarken [Tablo]. Librakons. https://librakons.com/urun/semiha-berksoy-sergi-katalogu/
  • Bound Alberti, F. (2019). A biography of loneliness: The history of an emotion. Oxford University Press.
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel estetik. (S. Özen, Çev.). Bağlam Yayınları.
  • Boyer, P., & Wertsch, J. V. (2015). Zihinde ve kültürde bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Chodorow, N. J. (2019). Duyguların gücü, psikanalizde, cinsiyette ve kültürde kişisel anlam. (J. Özata Dirlikyapan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Çakır, F. (2004). Kemik porselen üretiminin incelenmesi, sanatsal çalışmalarda uygulanabilirliğinin araştırılması ve estetik niteliklerinin değerlendirilmesi (Tez No. 144344) [Sanatta Yeterlik, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çallı, İ. (t.y.). Kadın Portresi [Tablo]. Hayata Dair. http://ressamlar.grafiksaati.com/ibrahim%20calli/ibrahim %20calli%20NU%203.jpg
  • Çelebioğlu, S. (2007). Türk Edebiyatında Modern Biyografinin Doğuşu (Tez No. 206282) [Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çevik, Ç. (Ed.). (2017). Semiha Berksoy, Fikret Muallâ, iki aykırının mektupları. Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Da Vinci, L. (1490). Vitruvius Adamı [Çizim]. Wikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Vitruvius_Adam%C4% B1
  • Da Vinci, L. (2021, Haziran 25). Zamanın ötesi [Ekran Görüntüsü]. Youtube https://www.youtube.com/watch?v= 9uVb4uI8hGQ&t=1807s
  • Danto, A. C. (2019). Sıradan olanın başkalaşımı. (E. Berktaş ve Ö. Ejder, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Draaisma, D. (2018). Bellek metaforları, zihinle ilgili fikirlerin tarihi. (G. Koca, Çev.). Metis Yayınları.
  • Dutton, D. (2017). Sanat içgüdüsü, güzellik, zevk ve insan evrimi. (M. Turan, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Edgü, F. (2013). Biçimler, renkler sözcükler. Sel Yayıncılık.
  • Elbeyoğlu, K. (2016). Kierkegaard’ın öznelliği ve ahlak görüşü. Y. Akış Yaman (Ed.), Kierkegaard, özne felsefe bilim ve sanat yazıları (s. 109-119) içinde. Çizgi Kitabevi.
  • Emin, T. (1995). Everyone I have ever slept with 1963–1995 [Enstalasyon]. Wikipedia. https://en.wikipedia.org/ wiki/Everyone_I_Have_Ever_Slept_With_1963%E2%80%931995
  • Frolov, İ. (1991). Felsefe sözlüğü. (A. Çalışlar, Çev.). Cem Yayınevi.
  • Gintz, C. (2010). Başka yerde & başka biçimde. Dost Kitabevi Yayınları.
  • Gompertz, W. (2020). Sanatçı gibi düşün, … ve daha yaratıcı, daha verimli bir hayata kavuş. (S. Evren, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Gül, D. (2003). Arzunun kanatları / Wings of desire [Enstalasyon]. Cappadox. http://cappadox.com/Festival/ cappadox2017?p=contemporary-artists-projects-events
  • Güner, E., & Ataman, G. (2016). Bir ritüel olarak sanat: Richard Long. Akdeniz Sanat Dergisi, 9(19), 62-73. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/275534
  • Hagman, G. (2010). The artist’s mind, a psychoanalytic perspective on creativitiy, modern art and modern artists. Routledge.
  • Hamilton, N. (2007). Biography: A brief history. Harvard University Press.
  • Hartmann, H. (2020). Ben psikolojisi ve uyum sorunu. (B. Büyükkal, Çev.). Metis Yayınları.
  • Harvey, D. (1989). The condition of postmodernity, Blackwell.
  • Heidegger, M. (2011). Sanat eserinin kökeni. (F. Tepebaşılı, Çev.). De Ki Basım Yayım.
  • Hesse, E. (1966). Hang Up [Enstalasyon]. Artic. https://www.artic.edu/artworks/71396/hang-up
  • Hodge, S. (2020). Gerçekten bilmeniz gereken 50 sanat fikri. Domingo Yayınevi.
  • Holden, T. (2018). Şeyleşme ile tanıma arasında öznelerarasılık. (O. Kılıç, Çev.). Cogito, Neoliberalizmde öznellik, Odak: Kapitalist gerçeklik (s. 44-71) içinde. Yapı Kredi Yayınları.
  • Hopkins, D. (2018). Modern sanattan sonra, 1945-2017. (F. Candil Erdoğan, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Irigaray, L. (2006). Ben sen biz, farklılık kültürüne doğru. (S. Büyükdüvenci ve N. Tutal, Çev.). İmge Kitabevi.
  • İrgin, S. (2018). Bir yoksul sanat anlatısı. Sokak Kitapları Yayıncılık.
  • Kandinsky, W. (2020). Sanatta ruhsallık üzerine. (G. Ekinci, Çev.). Altıkırkbeş Yayın.
  • Kant, I. (2017). Fragmanlar. (O. Aruoba, Çev. ve Der.). Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Kemp, M. (2004). Leonardo. (H. Balkara, Çev.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Kruger, B. (1982). I can’t look at you and breathe at the same time [Fotoğraf]. Printed Matter. https://www.printedmatter.org/catalog/50246/
  • Kuspit, D. (2010). Sanatın sonu. (Y. Tezgiden, Çev.). Metis Yayınları.
  • Lektorski, V. A. (2016). Özne, nesne, biliş. (Ş. Alpagut, Çev.). Yordam Kitap.
  • Lichtenstein, R. (1965). Brushstroke [Resim]. Tate. https://www.tate.org.uk/art/artworks/lichtenstein-brushstroke-p07354
  • Long, R. (1967). A line made by walking [Fotoğraf]. Tate. https://www.tate.org.uk/art/artworks/long-a-line-made-by-walking-p07149
  • Maarit Mӓkelӓ, J. B. (1999). Holly family [Seramik]. Maarit Mӓkelӓ. https://www.maaritmakela.com/works/
  • Montaigne. (1993). Denemeler. (S. Eyuboğlu, Çev.). Cem Yayınevi.
  • Ortaylı, İ. (2011). Tarih yazıcılık üzerine. Cedit Neşriyat.
  • Read, H. (2020). Modern sanatın felsefesi. (E. Kök ve H. Orgun, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Rothko, M. (2020). Sanatçının gerçekliği. (E. B. Alpay, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Sherman, C. (2010). Untitled, İsimsiz [Fotoğraf]. Wikiart. https://www.wikiart.org/en/cindy-sherman/untitled-2010-1
  • Sönmez, N. (2015). Şimdiki zamanın yanında ya da karşısında, Sanat üzerine yorumlar (1987-2014). Yapı Kredi Yayınları.
  • Şimşek, Ö. (2011). Sigaralı kadın [Fotoğraf]. Özlemsimsek. https://ozlemsimsek.com/selfportrait-as-modern-turkish-art
  • Talay Turner, Z. (2021). Nietzsche’de tarih yazımı, hafıza ve aktif unutma. T. G. Esgün ve G. Salman (Eds.), Tanıdık ve yeni, Nietzsche’de aşırılık, yaşam, kendilik (s. 53-65) içinde. Pinhan Yayıncılık.
  • TDK. (1974). Özne. Türk Dil Kurumu Yayınları Türkçe Sözlük Sayı: 403 içinde. Bilgi Basımevi.
  • Tokmak, S. (Yazar ve Yönetmen). (2020, Mart 7). Özlem Şimşek (TRT 2, 2. Bölüm) [Tv Serisi Bölümü]. İzler/Suretler içinde. TRT Yapım Yayın. https://ozlemsimsek.com/news
  • Ünlü, A. (2015). Biyografi ve biyografik dram. Nota Bene Yayınları.
  • Vardar, İ. (2017). Dünyadan çıkış yolları / Way out from the World. Cappadox çağdaş sanat sergi kataloğu içinde. Mas Matbaacılık.
  • Woodman, F. (1977). Untitled [Fotoğraf]. Artnet. http://www.artnet.com/artists/francesca-woodman/3
  • Yörük, Y. (1985). Örnekli-uygulamalı cümle bilgisi “söz dizimi”. Eğitim Yayınları.

Sanatta Öznenin Biyografik İnşası

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 582 - 599, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.981476

Abstract

“Sanatta Öznenin Biyografik İnşası” isimli bu çalışma, insan duygusunun yaratımı olan sanat yoluyla biyografik anlatımın ifadeleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Sanat ve özne kavramı ilişkisi, sanat öznesine odaklanarak incelenmiştir. Sanat eylemine özne kavramı üzerinden bir yaklaşım, biyografik ve otobiyografik ifadelere odaklanılan bir tavır üzerinden oluşmaktadır. Sanat eyleminde öznenin varlığı ve değişkenliği biyografik ifadeler ile yorumlanmaktadır.

References

  • Abramović, M. (1977). Series-works with Ulay: Imponderabilia. [Fotoğraf]. Wikiart. https://www.wikiart.org/en/ marina-abramovic/imponderabilia
  • Acar Savran, G. (2006). Özne-yapı gerilimi, maddeci bir bakış. Kanat Kitap.
  • Akay, A. (2001). Sanatın ve sosyolojinin ruh hali. Bağlam Yayınları.
  • Aksoy, N. (2018). Kurgulanmış benlikler; otobiyografi, kadın, cumhuriyet. İletişim Yayınları.
  • Alioğlu, N., & Bayrak, B. (2019). Çağdaş sanatta anlam sorunu üzerine bir deneme. Literatür Yayınları.
  • Altuğ, T. (2018). Son bakışta sanat. Yapı Kredi Yayınları.
  • An, K., & Cerasi, J. (2021). Kim korkar çağdaş sanattan. (M. Üstünipek, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Antmen, A. (2017). Kimlikli bedenler; sanat, kimlik, cinsiyet. Sel Yayıncılık.
  • Antmen, A. (2019). Sanatçılardan yazılar ve açıklamalarla 20. yüzyıl batı sanatında akımlar. Sel Yayıncılık.
  • Badiou, A. (2019). Biyografi olarak felsefe. (M. Kayhan, Çev.). Pasajlar Dergisi, Alain Badiou, 3, 14-21.
  • Bahadır, A. (2020). Einfühlung kavramı bağlamında Tracey Emin’in ‘‘1963-1995 yılları arasında uyuduğum herkes’’ ve “yatağım” eserlerinin çözümlenmesi. Social Sciences Research Journal, 9(2), 99-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1115251
  • Baker, U. (2015). Sanat ve arzu. (T. Açık, Ed.). İletişim Yayınları.
  • Başaran, A. (2000). İsimsiz [Portre]. Apel. https://www.galleryapel.com/go.php?page=sergi&sergiid=43
  • Başlı, Ş. (2005). Otobiyografi kuramına feminist bir yaklaşım. Littera Edebiyat Yazıları, 17, 91-103.
  • Behrengi, S. (2016). Küçük kara balık. Can Çocuk Yayınları.
  • Berksoy, S. (1963). Semiha Berksoy’un eşi Ercüment Siyavuşoğlu Beethoven’in Ay Işığı Sonatı’nı çalarken [Tablo]. Librakons. https://librakons.com/urun/semiha-berksoy-sergi-katalogu/
  • Bound Alberti, F. (2019). A biography of loneliness: The history of an emotion. Oxford University Press.
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel estetik. (S. Özen, Çev.). Bağlam Yayınları.
  • Boyer, P., & Wertsch, J. V. (2015). Zihinde ve kültürde bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Chodorow, N. J. (2019). Duyguların gücü, psikanalizde, cinsiyette ve kültürde kişisel anlam. (J. Özata Dirlikyapan, Çev.). Metis Yayınları.
  • Çakır, F. (2004). Kemik porselen üretiminin incelenmesi, sanatsal çalışmalarda uygulanabilirliğinin araştırılması ve estetik niteliklerinin değerlendirilmesi (Tez No. 144344) [Sanatta Yeterlik, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çallı, İ. (t.y.). Kadın Portresi [Tablo]. Hayata Dair. http://ressamlar.grafiksaati.com/ibrahim%20calli/ibrahim %20calli%20NU%203.jpg
  • Çelebioğlu, S. (2007). Türk Edebiyatında Modern Biyografinin Doğuşu (Tez No. 206282) [Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çevik, Ç. (Ed.). (2017). Semiha Berksoy, Fikret Muallâ, iki aykırının mektupları. Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Da Vinci, L. (1490). Vitruvius Adamı [Çizim]. Wikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Vitruvius_Adam%C4% B1
  • Da Vinci, L. (2021, Haziran 25). Zamanın ötesi [Ekran Görüntüsü]. Youtube https://www.youtube.com/watch?v= 9uVb4uI8hGQ&t=1807s
  • Danto, A. C. (2019). Sıradan olanın başkalaşımı. (E. Berktaş ve Ö. Ejder, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Draaisma, D. (2018). Bellek metaforları, zihinle ilgili fikirlerin tarihi. (G. Koca, Çev.). Metis Yayınları.
  • Dutton, D. (2017). Sanat içgüdüsü, güzellik, zevk ve insan evrimi. (M. Turan, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Edgü, F. (2013). Biçimler, renkler sözcükler. Sel Yayıncılık.
  • Elbeyoğlu, K. (2016). Kierkegaard’ın öznelliği ve ahlak görüşü. Y. Akış Yaman (Ed.), Kierkegaard, özne felsefe bilim ve sanat yazıları (s. 109-119) içinde. Çizgi Kitabevi.
  • Emin, T. (1995). Everyone I have ever slept with 1963–1995 [Enstalasyon]. Wikipedia. https://en.wikipedia.org/ wiki/Everyone_I_Have_Ever_Slept_With_1963%E2%80%931995
  • Frolov, İ. (1991). Felsefe sözlüğü. (A. Çalışlar, Çev.). Cem Yayınevi.
  • Gintz, C. (2010). Başka yerde & başka biçimde. Dost Kitabevi Yayınları.
  • Gompertz, W. (2020). Sanatçı gibi düşün, … ve daha yaratıcı, daha verimli bir hayata kavuş. (S. Evren, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Gül, D. (2003). Arzunun kanatları / Wings of desire [Enstalasyon]. Cappadox. http://cappadox.com/Festival/ cappadox2017?p=contemporary-artists-projects-events
  • Güner, E., & Ataman, G. (2016). Bir ritüel olarak sanat: Richard Long. Akdeniz Sanat Dergisi, 9(19), 62-73. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/275534
  • Hagman, G. (2010). The artist’s mind, a psychoanalytic perspective on creativitiy, modern art and modern artists. Routledge.
  • Hamilton, N. (2007). Biography: A brief history. Harvard University Press.
  • Hartmann, H. (2020). Ben psikolojisi ve uyum sorunu. (B. Büyükkal, Çev.). Metis Yayınları.
  • Harvey, D. (1989). The condition of postmodernity, Blackwell.
  • Heidegger, M. (2011). Sanat eserinin kökeni. (F. Tepebaşılı, Çev.). De Ki Basım Yayım.
  • Hesse, E. (1966). Hang Up [Enstalasyon]. Artic. https://www.artic.edu/artworks/71396/hang-up
  • Hodge, S. (2020). Gerçekten bilmeniz gereken 50 sanat fikri. Domingo Yayınevi.
  • Holden, T. (2018). Şeyleşme ile tanıma arasında öznelerarasılık. (O. Kılıç, Çev.). Cogito, Neoliberalizmde öznellik, Odak: Kapitalist gerçeklik (s. 44-71) içinde. Yapı Kredi Yayınları.
  • Hopkins, D. (2018). Modern sanattan sonra, 1945-2017. (F. Candil Erdoğan, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Irigaray, L. (2006). Ben sen biz, farklılık kültürüne doğru. (S. Büyükdüvenci ve N. Tutal, Çev.). İmge Kitabevi.
  • İrgin, S. (2018). Bir yoksul sanat anlatısı. Sokak Kitapları Yayıncılık.
  • Kandinsky, W. (2020). Sanatta ruhsallık üzerine. (G. Ekinci, Çev.). Altıkırkbeş Yayın.
  • Kant, I. (2017). Fragmanlar. (O. Aruoba, Çev. ve Der.). Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • Kemp, M. (2004). Leonardo. (H. Balkara, Çev.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Kruger, B. (1982). I can’t look at you and breathe at the same time [Fotoğraf]. Printed Matter. https://www.printedmatter.org/catalog/50246/
  • Kuspit, D. (2010). Sanatın sonu. (Y. Tezgiden, Çev.). Metis Yayınları.
  • Lektorski, V. A. (2016). Özne, nesne, biliş. (Ş. Alpagut, Çev.). Yordam Kitap.
  • Lichtenstein, R. (1965). Brushstroke [Resim]. Tate. https://www.tate.org.uk/art/artworks/lichtenstein-brushstroke-p07354
  • Long, R. (1967). A line made by walking [Fotoğraf]. Tate. https://www.tate.org.uk/art/artworks/long-a-line-made-by-walking-p07149
  • Maarit Mӓkelӓ, J. B. (1999). Holly family [Seramik]. Maarit Mӓkelӓ. https://www.maaritmakela.com/works/
  • Montaigne. (1993). Denemeler. (S. Eyuboğlu, Çev.). Cem Yayınevi.
  • Ortaylı, İ. (2011). Tarih yazıcılık üzerine. Cedit Neşriyat.
  • Read, H. (2020). Modern sanatın felsefesi. (E. Kök ve H. Orgun, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Rothko, M. (2020). Sanatçının gerçekliği. (E. B. Alpay, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Sherman, C. (2010). Untitled, İsimsiz [Fotoğraf]. Wikiart. https://www.wikiart.org/en/cindy-sherman/untitled-2010-1
  • Sönmez, N. (2015). Şimdiki zamanın yanında ya da karşısında, Sanat üzerine yorumlar (1987-2014). Yapı Kredi Yayınları.
  • Şimşek, Ö. (2011). Sigaralı kadın [Fotoğraf]. Özlemsimsek. https://ozlemsimsek.com/selfportrait-as-modern-turkish-art
  • Talay Turner, Z. (2021). Nietzsche’de tarih yazımı, hafıza ve aktif unutma. T. G. Esgün ve G. Salman (Eds.), Tanıdık ve yeni, Nietzsche’de aşırılık, yaşam, kendilik (s. 53-65) içinde. Pinhan Yayıncılık.
  • TDK. (1974). Özne. Türk Dil Kurumu Yayınları Türkçe Sözlük Sayı: 403 içinde. Bilgi Basımevi.
  • Tokmak, S. (Yazar ve Yönetmen). (2020, Mart 7). Özlem Şimşek (TRT 2, 2. Bölüm) [Tv Serisi Bölümü]. İzler/Suretler içinde. TRT Yapım Yayın. https://ozlemsimsek.com/news
  • Ünlü, A. (2015). Biyografi ve biyografik dram. Nota Bene Yayınları.
  • Vardar, İ. (2017). Dünyadan çıkış yolları / Way out from the World. Cappadox çağdaş sanat sergi kataloğu içinde. Mas Matbaacılık.
  • Woodman, F. (1977). Untitled [Fotoğraf]. Artnet. http://www.artnet.com/artists/francesca-woodman/3
  • Yörük, Y. (1985). Örnekli-uygulamalı cümle bilgisi “söz dizimi”. Eğitim Yayınları.
There are 71 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Seda Özcan Özden 0000-0001-9181-9326

Adile Özgündoğdu 0000-0003-1029-7509

Publication Date October 28, 2021
Submission Date August 11, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 27 Issue: 47

Cite

APA Özcan Özden, S., & Özgündoğdu, A. (2021). Sanatta Öznenin Biyografik İnşası. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 582-599. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.981476

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.