Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim okulları için tavsiye
ettiği 100 Temel Eser serisinde yer alan kitaplarda küresel değerlerin incelenmesi
konu edilmektedir.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim
Bakanlığı’nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği “100 Temel Eser” okuma
kitapları serisi; örneklemini ise bu eserler arasından tesadüfî örnekleme yöntem ile
seçilen 40 eser oluşturmaktadır. Eserlerde işlenen değerler ilgili kitaplardan fişlenerek
bilgisayar ortamına aktarılmış, elde edilen bulgular nitel açıdan sınıflandırıldıktan
sonra frekans, yüzde ve yoğunluk puanı açısından nicel olarak analiz
edilmiştir.
Sonuçta, İlköğretim 100 Temel Eser serisindeki kitaplarda “demokrasi” de-
ğerinin işlenme sıklığı bakımından ilk sırada yer aldığı görülmüştür. Demokrasi
değerini sıra ile etik, bireysel gelişim, hürriyet, empati, bilgi, toplam kalite ve
verimlilik değerleri izlemektedir. Eserlerde en az yoğunlukta bulunan değer ise
“çağdaşlaşma” değeridir. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı eserlerde “Avrupa Birliği”
değeri tespit edilememiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 38 |