BibTex RIS Cite

1960 Sonrasında Türkiye'de Din Eğitimi

Year 2008, Issue: 29, 71 - 84, 30.06.2008

Abstract

Cumhuriyet sonrası Türkiye'de din öğretimi memleketi idare edenlerin dünya
ve siyasi görüşlerine göre farklılık göstermektedir. Tartışmaların ağırlık merkezi:
Resmi okullarda din öğretimi olmalı mıdır? Olmalıysa nasıl olmalıdır? Mesleki din
eğitimi veren okullar ne kadar olmalıdır? Diğer okullar arasındaki konumlan nedir?
Gibi sorulara cevap aranmak , bu farklılıkların kaynağını oluşturmaktadır.
1960 sonrasında Türk siyasetinde askeri müdahalelerin belirleyiciliği
gözlenmektedir. Bu müdahaleler iktidar değişikliklerine sebep olmuşlardır, Her iktidar
din öğretimine kendi dünya ve siyasi görüşü doğrultusunda yaklaşmıştır. 1960 ve
1970 askeri müdahaleleri din öğretimini doğrudan etkilememişti. Fakat 1980 ve 1997
müdahalelerinde doğrudan müdahaleden söz edilebilir. 1980'de din öğretimi lehinde
kararlar alınmıştır. Din öğretimi okullarda okutulan zorunlu dersler statüsüne
getirilmiştir. llköğretimde Ahlak dersleriyle birleştirilerek haftada iki saate çıkarılmıştır.
Mesleki din eğitimi veren yüksek öğretim kurumları İlahiyat fakültelerine
dönüştürülmüştür. 1997'de özellikle ortaöğretim düzeyindeki mesleki din eğitiminin
okul sayısına müdahale edilmiştir. Aynca bu okulların yükseköğretime girmelerine
bazı kısıtlamalara sebep olacak karalar alınmıştır. Bunun sonucunda bu okullara
gitmek isteyen öğrenci sayısında önemli azalmalar olmuştur. Yükseköğretim
düzeyinde mesleki din eğitimi kurumları öğrenci sayıları kısıtlanmıştır
1997'ye kadar genel anlamda din öğretimi ve mesleki din eğitimi sahalarında
olumlu gelişmeler olduğu söylenebilir.

References

  • Haydar Tunçkanat, 27 lvlayls 1960 Devrimi (Diktadan Demokrasiye), Çağdaş Yayln]an, 1996
  • Birsen Örs, Türkiye'de Askeri [,lüdahalelef (Bir Açlklama [,4odeli), Der Yaylnlan, lstanbul. 1996

Religious Education in Turkey After 1960

Year 2008, Issue: 29, 71 - 84, 30.06.2008

Abstract

it is differances about religious education, according to wordly and political

opinions of Turkey's administrators, after republic. Thats are weighty disputations: Should religious education be in official schools? How should this religious education

be? How many should be schools giving professionel religious education? What are

psitions of these schools among the other schools? The anwers of these questions

are source of these differences.

lt is observed military blows' weightiness in Turkey politics, after 1960. These

blows are cases of power's varitions. The aproach of every power is different about

religious education according to they's wordly and political opinions. İn 1960 and

1970 military blows did not effect directly religious education. But, it may be said that

in 1980 and 1997 militarly blows effected directly religious education. İt was taken

decisions in favour of religious education in 1980. Religious education was made

necessary lesson ın state schools. This lesson was determined with moral lesson as

two hours a week in primary education. High education schools giving official

religious education were converted to Divinity Faculty. İn 1997, it was interfered to

the number of secondary schools giving official religious education. Also, it was

brought some interdictions to these schools about they's eties to higher education.

Consequetly, the number of students in these schools reduced imporlantly. Moreover,

the number of students in higher education giving offıcial religious education were

decreased.

it may be said that positive developments were happened in the field of

religious instruction and official religious education until 1997.

References

  • Haydar Tunçkanat, 27 lvlayls 1960 Devrimi (Diktadan Demokrasiye), Çağdaş Yayln]an, 1996
  • Birsen Örs, Türkiye'de Askeri [,lüdahalelef (Bir Açlklama [,4odeli), Der Yaylnlan, lstanbul. 1996
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Abbas Çelik This is me

Publication Date June 30, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 29

Cite

APA Çelik, A. (2008). 1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(29), 71-84.
AMA Çelik A. 1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2008;(29):71-84.
Chicago Çelik, Abbas. “1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 29 (June 2008): 71-84.
EndNote Çelik A (June 1, 2008) 1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29 71–84.
IEEE A. Çelik, “1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 29, pp. 71–84, June 2008.
ISNAD Çelik, Abbas. “1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29 (June 2008), 71-84.
JAMA Çelik A. 1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2008;:71–84.
MLA Çelik, Abbas. “1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 29, 2008, pp. 71-84.
Vancouver Çelik A. 1960 Sonrasında Türkiye’de Din Eğitimi. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2008(29):71-84.

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.