Research Article
BibTex RIS Cite

SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK ABD BAŞKANLIK SEÇİMLERİNDE TWİTTER’IN KULLANIMI: HILLARY CLINTON VE DONALT TRUMP ÖRNEĞİ

Year 2016, Issue: 11, 139 - 157, 07.07.2016

Abstract

Siyasal kampanya süreçlerinde seçmen ihtiyaç duyduğu siyasal bilgiyi elde edebilmek, siyasal adaylar
ise seçmene daha etkin bir şekilde ulaşabilmek amacıyla sosyal medyayı her geçen gün daha etkin bir
şekilde kullanmaktadırlar. Bir başka ifade ile sosyal paylaşım ağları siyasal iletişim sürecinin önemli
bir aracı olarak, yaygın bir şekilde tercih edilir hale gelmiştir. Siyasal seçim süreçlerinde siyasal
aktörler hedef kitlelerine ulaşmak, çeşitli konulardaki görüşlerini paylaşmak, faaliyetlerini duyurmak
amacıyla yaygın sosyal paylaşım ağlarından biri olan Twitter’ı yoğun olarak kullanmaktadırlar. Bu
çalışma, ABD Başkanlık Seçimleri sürecinde adayların Twitter’ı hangi düzeyde ve hangi amaçlar için
kullandığını analiz etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda bulgular içerik analizi
yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma kapsamında Cumhuriyetçi Parti Aday Adayı Donald
Trump ve Demokrat Parti Aday adayı Hillary Clinton’ın 1-15 Nisan tarihleri arasında paylaştıkları
tweetler analiz edilmiştir. Tweet içeriklerinde Hillary Clinton’ın farklı seçmen gruplarına, özellikle
kadınlara, çocuklara ve işçilere yakın sempatik bir imaj oluşturma gayretinde olduğu görülürken, iş
dünyasından gelen bir aday olan ve Tweetlerinde de bu özelliğini yansıtan Donald Trump’ın, patron
imajı oluşturmaya çalıştığı sonucuna varılmıştır.

Year 2016, Issue: 11, 139 - 157, 07.07.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Adem Doğan This is me

Tülay Ertan This is me

Publication Date July 7, 2016
Submission Date June 6, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 11

Cite

APA Doğan, A., & Ertan, T. (2016). SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK ABD BAŞKANLIK SEÇİMLERİNDE TWİTTER’IN KULLANIMI: HILLARY CLINTON VE DONALT TRUMP ÖRNEĞİ. Atatürk İletişim Dergisi(11), 139-157.

19179