Öz
Osmanlı devletinde, 19. Yüzyıl
sonlarından itibaren “İl Yıllıkları” olarak
bilinen “Sâlnâmeler” yayınlanmaya başladı.
İllerde bir yıl içinde meydana gelen siyasi,
sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmelerin,
istatistikî olarak ele alındığı resmi belgeler
olan sâl-nâmelerde, eğitim kurumlarına da
geniş yer verilmiştir. Bu çalışmamızda,
Osmanlı eğitim sisteminin bir kesitini
yansıtmak düşüncesiyle, 19. Yüzyıl sâlnâmelerinde
Erzurum Vilayetinde EğitimÖğretim
kurumları konusunu, resmi veriler
ışığında sunmaya çalıştık. Belgeler ve
tablolarda aynı zamanda Osmanlı vatandaşı
olan azınlıkların, kendi çocuklarının
eğitimlerine verdiği önemi de görmek
mümkündür.
Anahtar sözcükler: Salnâme, eğitim-öğretim
Abstract
The “Sâl-nâmeler” known as the
province annuals began to be published in
the Ottoman Empire from the late 19th
century. It was given wide coverage to the
annuals which were formal documents
statistically dealing with the political, social,
economic and cultural developments
occurred in one year of the provinces. In this
study, we tried to present the subject of
educational institutions in Erzurum in the
light of the formal datas of the 19th century
annuals with the aim of reflecting a section
of the Ottoman education system. It is also
possible to see the importance given to their
own children’s education by the minority
citizens of the Ottoman in the documents
and tables.
Key Word: Annual, education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 56 |