Research Article
BibTex RIS Cite

The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi

Year 2012, Issue: 49, 1 - 13, 21.03.2018

Abstract

Ö Z E T

Bu çalışmada Austen’ın (İngiliz Edebiyatı’nı, dil ve kültür çalışmaları yapanlar,

öğrencileri ve çağdaş okuyucuyu etkileyen) Emma (1815) adlı romanı ele

alınmaktadır. Bir yazar olarak Jane Austen kadın ve erkek karakterlerinin

ilişkilerini, onların günlük ilgilerini ve genel dünyevi konulardaki görüşlerini

değerlendirmektedir. Temaları arasında dil ve aşk, para, evlilik, sosyal sınıf, kader,

sosyal ve ahlaki değerler vardır. Jane Austen ev eğitiminden pek çok şey

öğrenmiştir; bunun neticesinde de bu klasik romanını kaleme almıştır. Austen

diğer romanlarında da benzer konuları ele almıştır, ancak onların sonuçları daha

farklı kapsamdadır. Jane Austen zamanının arazi sahibi kırsal üst sınıfının gücüne

fazlasıyla inanmaktaydı, bu inanç hümanizm çerçevesindeydi ve farklı sosyal

kaynaklara dayanmaktaydı; ancak bu fikirler yirmibirinci yüzyıl çıkarımlarını da

içermektedir.

Anahtar Kelimeler: Dünyevi konular, sınıf ayrımı, ahlaki meseleler, İngiliz toplumu

AB S T R AC T

This article is intended to examine Austen’s Emma. As a female writer, she reviews

the relationships between women and men, their daily interests in their lives, and

views on general worldly matters. Her themes include language, love, money,

marriage, social class, suffering, faith, social, and moral values. Jane Austen learned

a lot from her home education, and she produced a classical novel. Austen

addressed the same issues in her other novels, but their solutions were

fundamentally different. Jane Austen very much believed in the powers of the

landed country gentry of her time, her beliefs had been shaped by humanism, and

were based on different social sources, but these ideas also have implications for

the twenty-first century.

Keywords: Worldly matters, class distinction, moral issues, English society

References

  • Austen, Jane. Emma, Harmondsworth, Penguin, 1987.
  • Craik, W. A. Jane Austen: The Six Novels, London, Methuen, 1975.
  • Harding, D. W. Jane Austen and Moral Judgement, Oxford, Watson and Viney, 1997.
  • Kennedy, Margaret. Jane Austen, London, Love and Brydone, 1970.
  • Leigh, J. E. A Memoir of Jane Austen, Oxford, Bentley, 1996.
  • Wright, Andrew. Jane Austen’s Novels: A Study in Structure, Harmondsworth, Penguin, 1973.
Year 2012, Issue: 49, 1 - 13, 21.03.2018

Abstract

References

  • Austen, Jane. Emma, Harmondsworth, Penguin, 1987.
  • Craik, W. A. Jane Austen: The Six Novels, London, Methuen, 1975.
  • Harding, D. W. Jane Austen and Moral Judgement, Oxford, Watson and Viney, 1997.
  • Kennedy, Margaret. Jane Austen, London, Love and Brydone, 1970.
  • Leigh, J. E. A Memoir of Jane Austen, Oxford, Bentley, 1996.
  • Wright, Andrew. Jane Austen’s Novels: A Study in Structure, Harmondsworth, Penguin, 1973.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ertuğ Yavuz This is me

Publication Date March 21, 2018
Published in Issue Year 2012 Issue: 49

Cite

APA Yavuz, E. (2018). The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(49), 1-13.
AMA Yavuz E. The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2018;12(49):1-13.
Chicago Yavuz, Ertuğ. “The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı Ve Ahlaki Değer Konularının Dil Ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, no. 49 (March 2018): 1-13.
EndNote Yavuz E (March 1, 2018) The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 49 1–13.
IEEE E. Yavuz, “The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 49, pp. 1–13, 2018.
ISNAD Yavuz, Ertuğ. “The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı Ve Ahlaki Değer Konularının Dil Ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/49 (March 2018), 1-13.
JAMA Yavuz E. The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;12:1–13.
MLA Yavuz, Ertuğ. “The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı Ve Ahlaki Değer Konularının Dil Ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 49, 2018, pp. 1-13.
Vancouver Yavuz E. The Evaluation Of Class Distinction And Moral Values In Emma In Language And Culture Studies / Emma’da Sınıf Ayrımı ve Ahlaki Değer Konularının Dil ve Kültür Öğrenimlerinde Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;12(49):1-13.