Review
BibTex RIS Cite

COVID 19 PANDEMİ SÜRECİNDE TIP EĞİTİMİ VE BIR TIP FAKÜLTESİ DENEYİMİ

Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 11 - 21, 30.03.2022

Abstract

Covid 19 nedenli tüm dünyada yaşanan pandemi korkunç boyutlarda devam etmektedir. Bu süreçte virüse karşın tedavi unsurları araştırılırken yepyeni inavasyonların ve yeniliklerin de keşfedildiği ve yaşamımıza girdiği gerçeğiyle yüz yüzeyiz. Pek çok sektörde günlük yaşamda bazı kısıtlamalarla fedakârlıklarda bulunmaktayız. Eğitimde bunlardan biridir. Tüm Dünya ülkelerinde eğitimin bir bölümünü oluşturan Tıp Eğitimi de hem Tıp Fakülteleri boyutunda hem de Uzmanlık Öğrencilerinin mesleki Eğitimlerinde, bazı müfredat değişikliklerini zorunlu kılmıştır. Sokağa çıkma kısıtlılıkları geldikçe eğitimin çevrim içi olarak verilmesi gereği doğmuştur. Uygulama ve pratik gerektiren Yüz yüze eğitimlerinde az sayıda öğrenci grupları oluşturularak verilmesi gündeme alınmıştır. Çevrim içi uzaktan eğitim ile ilgili olarak pek çok yazılım programları kullanımının önü açılmıştır. Sanal Sınıflar, laboratuvarlar, amfiler, klinik prosedürler ve hatta sanal sınavlar tıp eğitiminin değişmez birer parçaları olmuştur. .............. Tıp Fakültemizde de pek çok tipte ticari yazılım kullanılarak hem çevrim içi hem de yüz yüze olarak (hibrid) eğitim müfredatımızda bir kesinti ya da aksama yaşamadan pandemi sürecinde eğitim sürdürülmüştür. Günümüzde pandemi sonrası dönemde Tıp Eğitiminin seçeneklerine özellikle başta teorik dersler olmak üzere çevrim içi eğitimin artık tıp fakültelerinin rutin uygulamaları arasına katılacağını değerlendirmekteyiz.

References

  • 1. TC Sağlık Bakanlığı Güncel Covid 19 istatistiksel veri duyurusu, https://covid19.saglik.gov.tr/ (Erişim Tarihi:21.05.2021)
  • 2. Dünya Sağlık Örgütü Güncel Covid 19 istatistiksel veri duyurusu, https://covid19.who.int/ (Erişim Tarihi:21.05.2021)
  • 3. Jim Hsu-Shun Wang, Sarah Tan, Kyle Raubenheimer. Rethinking the role of senior medical students in the COVID-19 response. Med J Aust 2020; 212 (10): 490-490. doi: 10.5694/mja2.50601
  • 4. Rolak S, Keefe AM, Davidson EL, Aryal P, et al. Impacts and challenges of United States medical students during the COVID-19 pandemic. World J ClinCases. 2020; Aug 6;8(15):3136-3141. doi: 10.12998/wjcc.v8.i15.3136.
  • 5. Masood Shah A.,Waseem A., Yaqoob U. Call for medical students to join the workforce: A potential solution to deal with novel Corona virus infectious disease 19 pandemic? Int J ClinPract 2021, 75. https://doi.org/10.1111/ijcp.13809
  • 6. Murphy B. COVID-19: states call on early medical school grads to bolster workforce. American Medical Association. Accessed at “www.ama-assn.org/delivering-care/public-health/covid-19-states-call-early-medical-school-grads-bolster-workforce” on 5 February 2021. AnnInternMed. 2020 Apr7: M20-1262. doi:10.7326/M20-1262.
  • 7. DeWitt DE. Fighting COVID-19: Enabling Graduating Students to Start Internship Early at Their Own Medical School. AnnInternMed. 2020 Jul 21;173(2):143-144. doi: 10.7326/M20-1262.
  • 8. Miller DG, Pierson L, Doernberg S. The Role of Medical Students During the COVID-19 Pandemic. AnnInternMed. 2020 Jul 21;173(2):145-146. doi: 10.7326/M20-1281.
  • 9. Alsoufi A, Alsuyihili A, Msherghi A, Elhadi A, et al. (2020) Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students’ knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PLOS ONE 15(11): e0242905. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0242905 (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 10. Sani I, Hamza Y, Chedid Y, Amalendran J, et al. Understanding the consequence of COVID-19 on undergraduate medical education: Medical students' perspective. AnnMedSurg (Lond). 2020; 5;58:117-119. doi: 10.1016/j.amsu.2020.08.045.
  • 11. Association of American Medical Colleges. Important guidance for medical students on clinical rotations during the coronavirus (COVID-19) outbreak. Press release. (Published March 17, 2020). Available from: htps://www.aamc.org/media/43311/download (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 12. N Haroian, P Pirlamarla, Y Lev, N Mingioni, et al, Thomas Jefferson University, Philadelphia PA Outpatient Clinical Student Rotation Without Direct Patient Contact: Leveraging Care Transitions to Benefits Students and Patients. Available from: (https://aamc-icollab.global.ssl.fastly.net/production/media/filer_public/4e/16/4e16bbdc-8d4f-4c4a-99be-01e3bcad7ba5/outpatient_clinical_student_rotation_without_direct_patient_contact.pdf) (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 13. Association of American Medical Colleges.Clinical Teaching and Learning Experiences: A Resource Collection toSupport Innovations in Health Professions Education (aamc.org) Available from: www.aamc.org/resource-library/clinical-teaching-and-learning-experiences (Erişim Tarihi:03.04.2021).
  • 14. Kanneganti A, Sia C- H, Ashokka B, et al. PostgradMed J 2020; 96:384–386. (http:// dx. doi. org/ 10. 1136/ postgradmedj- 2020- 137840)
  • 15. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 06 03 2020 tarihli duyurusu 01-coronaviruse-iliskin-alinacak-onlemler.pdf (yok.gov.tr) Available from:www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/01-coronaviruse-iliskin-alinacak-onlemler.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 16. Üsküdar Üniversitesi Rektörlüğünün Sayı: 60560713-306.99/ Konu: Akademik/İdari Personel Çalışma Sistemi konulu yazısı
  • 17. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 13 03 2020 tarihli Bilgilendirmesi, 02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (yok.gov.tr) Available from: www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 18. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 27 Mart 2020 tarih, Sayı: 75850160-104.01.02.04-E.24183 ve Konu: Yeni Koronavirüs Hastalığı Salgınında Eğitim-öğretim süreçleri yazısı, 04-uzaktan-egitim-ve-yks-ertelenmesine-iliskin.pdf (yok.gov.tr) Available from: www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/04-uzaktan-egitim-ve-yks-ertelenmesine-iliskin.pdf). (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 19. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Eğitim-Öğretim Dairesi Başkanlığı Sayı: 75850160-104.01.02.01-E.26482 13.04.2020 Konu :Diğer Sağlık Alanları Uygulama. Available from: https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=ek-1.-yok-aciklamasi_637308521560805813.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 20. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI duyurusu, YÖK Küresel Salgın Sürecinde Yapısal Düzenlemeler (yok.gov.tr) Available from: www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/kuresel-salgin-surecinde-yapisal-duzenlemeler.aspx (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 21. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Duyurusu, Available from: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/yuksekogretim-kurumlarinda-saglikli-ve-temiz-ortamlarin-gelistirilmesi-kilavuzu.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 22. USMLE Annocement. COVID-19_Update-Suspending_Step_2_CS_Clinical_Skills_Examination.pdf (usmle.org) Available from: https://www.usmle.org/pdfs/viewer/viewer.html?file=/pdfs/podcast/COVID-19_Update-Suspending_Step_2_CS_Clinical_Skills_Examination.pdf). (Erişim Tarihi:03.04.2021)
Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 11 - 21, 30.03.2022

Abstract

References

  • 1. TC Sağlık Bakanlığı Güncel Covid 19 istatistiksel veri duyurusu, https://covid19.saglik.gov.tr/ (Erişim Tarihi:21.05.2021)
  • 2. Dünya Sağlık Örgütü Güncel Covid 19 istatistiksel veri duyurusu, https://covid19.who.int/ (Erişim Tarihi:21.05.2021)
  • 3. Jim Hsu-Shun Wang, Sarah Tan, Kyle Raubenheimer. Rethinking the role of senior medical students in the COVID-19 response. Med J Aust 2020; 212 (10): 490-490. doi: 10.5694/mja2.50601
  • 4. Rolak S, Keefe AM, Davidson EL, Aryal P, et al. Impacts and challenges of United States medical students during the COVID-19 pandemic. World J ClinCases. 2020; Aug 6;8(15):3136-3141. doi: 10.12998/wjcc.v8.i15.3136.
  • 5. Masood Shah A.,Waseem A., Yaqoob U. Call for medical students to join the workforce: A potential solution to deal with novel Corona virus infectious disease 19 pandemic? Int J ClinPract 2021, 75. https://doi.org/10.1111/ijcp.13809
  • 6. Murphy B. COVID-19: states call on early medical school grads to bolster workforce. American Medical Association. Accessed at “www.ama-assn.org/delivering-care/public-health/covid-19-states-call-early-medical-school-grads-bolster-workforce” on 5 February 2021. AnnInternMed. 2020 Apr7: M20-1262. doi:10.7326/M20-1262.
  • 7. DeWitt DE. Fighting COVID-19: Enabling Graduating Students to Start Internship Early at Their Own Medical School. AnnInternMed. 2020 Jul 21;173(2):143-144. doi: 10.7326/M20-1262.
  • 8. Miller DG, Pierson L, Doernberg S. The Role of Medical Students During the COVID-19 Pandemic. AnnInternMed. 2020 Jul 21;173(2):145-146. doi: 10.7326/M20-1281.
  • 9. Alsoufi A, Alsuyihili A, Msherghi A, Elhadi A, et al. (2020) Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students’ knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PLOS ONE 15(11): e0242905. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0242905 (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 10. Sani I, Hamza Y, Chedid Y, Amalendran J, et al. Understanding the consequence of COVID-19 on undergraduate medical education: Medical students' perspective. AnnMedSurg (Lond). 2020; 5;58:117-119. doi: 10.1016/j.amsu.2020.08.045.
  • 11. Association of American Medical Colleges. Important guidance for medical students on clinical rotations during the coronavirus (COVID-19) outbreak. Press release. (Published March 17, 2020). Available from: htps://www.aamc.org/media/43311/download (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 12. N Haroian, P Pirlamarla, Y Lev, N Mingioni, et al, Thomas Jefferson University, Philadelphia PA Outpatient Clinical Student Rotation Without Direct Patient Contact: Leveraging Care Transitions to Benefits Students and Patients. Available from: (https://aamc-icollab.global.ssl.fastly.net/production/media/filer_public/4e/16/4e16bbdc-8d4f-4c4a-99be-01e3bcad7ba5/outpatient_clinical_student_rotation_without_direct_patient_contact.pdf) (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 13. Association of American Medical Colleges.Clinical Teaching and Learning Experiences: A Resource Collection toSupport Innovations in Health Professions Education (aamc.org) Available from: www.aamc.org/resource-library/clinical-teaching-and-learning-experiences (Erişim Tarihi:03.04.2021).
  • 14. Kanneganti A, Sia C- H, Ashokka B, et al. PostgradMed J 2020; 96:384–386. (http:// dx. doi. org/ 10. 1136/ postgradmedj- 2020- 137840)
  • 15. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 06 03 2020 tarihli duyurusu 01-coronaviruse-iliskin-alinacak-onlemler.pdf (yok.gov.tr) Available from:www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/01-coronaviruse-iliskin-alinacak-onlemler.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 16. Üsküdar Üniversitesi Rektörlüğünün Sayı: 60560713-306.99/ Konu: Akademik/İdari Personel Çalışma Sistemi konulu yazısı
  • 17. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 13 03 2020 tarihli Bilgilendirmesi, 02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (yok.gov.tr) Available from: www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 18. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI 27 Mart 2020 tarih, Sayı: 75850160-104.01.02.04-E.24183 ve Konu: Yeni Koronavirüs Hastalığı Salgınında Eğitim-öğretim süreçleri yazısı, 04-uzaktan-egitim-ve-yks-ertelenmesine-iliskin.pdf (yok.gov.tr) Available from: www. covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/04-uzaktan-egitim-ve-yks-ertelenmesine-iliskin.pdf). (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 19. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Eğitim-Öğretim Dairesi Başkanlığı Sayı: 75850160-104.01.02.01-E.26482 13.04.2020 Konu :Diğer Sağlık Alanları Uygulama. Available from: https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=ek-1.-yok-aciklamasi_637308521560805813.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 20. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI duyurusu, YÖK Küresel Salgın Sürecinde Yapısal Düzenlemeler (yok.gov.tr) Available from: www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/kuresel-salgin-surecinde-yapisal-duzenlemeler.aspx (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 21. T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI Duyurusu, Available from: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/yuksekogretim-kurumlarinda-saglikli-ve-temiz-ortamlarin-gelistirilmesi-kilavuzu.pdf (Erişim Tarihi:03.04.2021)
  • 22. USMLE Annocement. COVID-19_Update-Suspending_Step_2_CS_Clinical_Skills_Examination.pdf (usmle.org) Available from: https://www.usmle.org/pdfs/viewer/viewer.html?file=/pdfs/podcast/COVID-19_Update-Suspending_Step_2_CS_Clinical_Skills_Examination.pdf). (Erişim Tarihi:03.04.2021)
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Rewiev
Authors

Murat Kalemoglu 0000-0003-3948-1553

Ecem Kalemoglu This is me 0000-0002-6312-0048

Publication Date March 30, 2022
Acceptance Date March 10, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Kalemoglu, M., & Kalemoglu, E. (2022). COVID 19 PANDEMİ SÜRECİNDE TIP EĞİTİMİ VE BIR TIP FAKÜLTESİ DENEYİMİ. Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 5(1), 11-21.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png