Organizational silence, where employees' knowledge and skills about their professions, and their inability to express their opinions consciously in their organizations, is seen as an important obstacle to the development and success of organizations. Students should be in behavioral silence as individuals. Contribution of individual and institutional participation in work and social life when they graduate, level of participation in decisions, their willingness in these and similar positive behaviors, and creativity are considered important in terms of professional success. Analysis of behaviors is considered important for organizations to be more effectively managed. The behavior that individuals show is important for the success of development. In this framework, silence is regarded as an obstacle to the development of organizations, societies and, ultimately, countries. This study aims to examine the behavioral silence of 189 participant learners in vocational college. In the sample, it was examined whether there is a difference in the statistical significance between the sex and the marital status difference. Research; aims to raise awareness about the "organizational silence of students" or "behavioral silence" which is thought to be not studied literally
Çalışanların mesleklerine ilişkin bilgi ve becerilerini, görüşlerini örgütlerinde bilinçli olarak ifade etmemeleri durumu olan örgütsel sessizlik, örgütlerin gelişim ve başarıları önündeki önemli bir engel olarak görülmektedir. Öğrencilerin de birey olarak davranışsal sessizlik içinde olmaları mezun olduklarında çalışma ve toplumsal hayatlarında bireysel olarak kuruma ve topluma vereceği katkı, kararlara katılım düzeyi, bu ve benzeri olumlu davranışlardaki istekliliği, yaratıcılığı da mesleki başarısı açısından önemli görülmektedir. Davranışların analizi örgütlerin daha etkin yönetilebilmeleri için önemli görülmektedir. Bireylerin gösterdikleri davranışlar gelişimin başarısı için önemlidir. Bu çerçevede sessizlik davranışı örgütlerin, toplumların ve nihayetinde ülkelerin gelişmesini engelleyici bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışma, meslek yüksekokulunda okuyan 189 katılımcı öğrencinin davranışsal sessizliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Örneklemde cinsiyet ve medeni durum farkına ilişkin istatistiki anlamlılıkta bir fark olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma; literatürel anlamda çalışılmadığı düşünülen “öğrencilerin örgütsel sessizliği” veya bu makale de adlandırılan “davranışsal sessizlik” konusunda farkındalık yaratmayı hedef almaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 2 |