BibTex RIS Cite

EVALUATION OF THE DEVELOPMENT LEVEL AND DEVELOPMENT MEASURES OF THE COUNTRY RESULTS OF THE PISA EXAM

Year 2018, Issue: 3, 291 - 310, 01.08.2018

Abstract

In this study, the degree of development of countries and contribution of development criteria were investigated for PISA exams. PISA is a research that evaluates the extent to which the 15-year-old students have basic knowledge and skills that they acquire every three years. Reading, science, mathematics skill points and personal information of family, school and student are obtained through PISA. In our study, infant mortality rates belonging to Turkey, Austria, Denmark, Spain, France, Italy, Greece, Hungary, Japan, Finland, Korea and England, the number of articles published in IT magazines, life expectancy in birth, number of researchers working in research and development, Per capita expenditure on primary education to universities, expenditures on education institutions to GDP by education level, internet use as% of the population, unemployment rates for university graduated men, unemployment rates for university graduated women, per capita energy use, Parameters such as per capita health expenditures, purchasing power parity, high technology exports and domestic patent applications were analyzed by the "Bivariate-Two Variable Analysis" method, and the correlation coefficient between the variables was found and interpreted

References

  • Afzal, M., Rehman, H. U., Farooq, M. S. ve Sarwar, K. 2011. Education and Economic
  • Growth in Pakistan: A Cointegration and Casuality Analysis, İnternational Journel of Educational Research. Altınışık, İ. ve Peker, H. S. 2008. Eğitim ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği, Karamanoğlu
  • Mehmetbey Üniversitesi İİBF Dergisi, 2 (15). Aydın, M. 2000. Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Çolak, M. 2010. Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi, Kamu-İş Dergisi, 11 (3).
  • Çolak, M. 2010. Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi, Kamu-İş Dergisi, 11 (3).
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. 2002. Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • EARGED 2007, PISA 2006, Ulusal Ön Rapor
  • EARGED 2010, PISA 2006 Projesi Ulusal Nihai Raporu.
  • EARGED 2013, PISA 2009 Projesi Ulusal Nihai Raporu.
  • Eroğlu, A. A. 2001. Türkiye’de Eğitime Ayrılan Kaynaklar Ve İktisadi Kalkınmada
  • Eğitimin Rolü, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bil. Enstitüsü, İstanbul. Han, E. ve Kaya, A.A. 2002. Kalkınma Ekonomisi; Teori ve Politika, Etam Matbaa, Eskişehir.
  • Han, E. ve Kaya, A. A. 2008. Kalkınma Ekonomisi: Teori ve Politika
  • Nobel Yayıncılık, Ankara. Karabay, E. 2013. Aile ve Okul Özelliklerinin PISA Okuma Becerileri, Matematik ve Fen Okuryazarlığını Yordama Gücünün Yıllara Göre İncelenmesi, Gazi Üniverstesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kavrakoğlu, İ., Gedik, S. ve Balkır, M. 2002. Yeni Rekabet Stratejileri ve Türk
  • Sanayisi. Tüsiad Yayınları, İstanbul. Kızılçelik, S. ve Erjem, Y. 1994. Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü, Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Korkmaz, C. ve Şahin, M. 2013. 2009 PISA Başarılarına Göre Ülkelerin Genel ve İnsani Gelişmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22). Taban, S. ve Kar, M. 2004. Kalkınma Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Taş, U. ve Yenilmez, F. 2007, Türkiye’de Eğitimin Kalkınma Üzerindeki Rolü ve Eğitim Yatırımlarının Geri Dönüş Oranı, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1).

PISA SINAV SONUÇLARININ ÜLKELERİN GELİŞMİŞLİK DERECESİ VE KALKINMIŞLIK ÖLÇÜTLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Issue: 3, 291 - 310, 01.08.2018

Abstract

Bu çalışmada, uluslararası düzeyde uygulanan PISA sınavlarına ülkelerin gelişmişlik derecesinin ve kalkınmışlık ölçütlerinin katkısı araştırılmıştır. PISA The Programme for International Student Assessment üç yılda bir 15 yaş grubu öğrencilerin eğitimleri süresince edindikleri temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip olduklarını değerlendiren uluslararası bir araştırmadır. PISA aracılığıyla öğrencilerin okuma, fen, matematik beceri puanları ve bu puanları anlamlandırabilecek aile, okul ve öğrencinin kişisel bilgileri de elde edilmektedir. PISA sonuçlarının genel dağılımına bakıldığında ülkelerin ortalama puana sahip olanlar, ortalamanın üstünde ve altında olanlar olmak üzere üç gruba ayrıldıkları görülmektedir. Çalışmamızda Türkiye ile birlikte OECD üyesi Avusturya, Danimarka, İspanya, Fransa, İtalya, Yunanistan, Macaristan, Japonya, Finlandiya, Kore ve İngiltere’ye ait kalkınmışlık ölçütü ve gelişmişlik derecesi olarak kabul edilen Bebek Ölüm Oranları, Bilim ve Teknik dergilerde yayınlanan makale sayısı, doğumdaki yaşam beklentisi, Araştırma – Geliştirmede çalışan araştırmacı sayısı, doktora ve eşiti programlardan mezun oranı, ilkokuldan üniversiteye toplam öğrenci başına yapılan harcamalar, bütün eğitim seviyelerine göre eğitim kurumlarına gayrisafi yurtiçi hasılaya GSYİH oranındaki harcamalar, nüfusun %’si olarak internet kullanımı, üniversite mezunu erkeklerde işsizlik oranları, üniversite me-zunu kadınlarda işsizlik oranları, kişi başı enerji kullanımı kilogram olarak petrol eş-değeri , kişi başına sağlık harcamaları, satınalma gücü paritesi, yüksek teknoloji ihracatı üretiminin %’si olarak ve yurtiçi Patent Başvuruları gibi özellikler “Korelasyon analizi” yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır

References

  • Afzal, M., Rehman, H. U., Farooq, M. S. ve Sarwar, K. 2011. Education and Economic
  • Growth in Pakistan: A Cointegration and Casuality Analysis, İnternational Journel of Educational Research. Altınışık, İ. ve Peker, H. S. 2008. Eğitim ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği, Karamanoğlu
  • Mehmetbey Üniversitesi İİBF Dergisi, 2 (15). Aydın, M. 2000. Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Çolak, M. 2010. Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi, Kamu-İş Dergisi, 11 (3).
  • Çolak, M. 2010. Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi, Kamu-İş Dergisi, 11 (3).
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. 2002. Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • EARGED 2007, PISA 2006, Ulusal Ön Rapor
  • EARGED 2010, PISA 2006 Projesi Ulusal Nihai Raporu.
  • EARGED 2013, PISA 2009 Projesi Ulusal Nihai Raporu.
  • Eroğlu, A. A. 2001. Türkiye’de Eğitime Ayrılan Kaynaklar Ve İktisadi Kalkınmada
  • Eğitimin Rolü, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bil. Enstitüsü, İstanbul. Han, E. ve Kaya, A.A. 2002. Kalkınma Ekonomisi; Teori ve Politika, Etam Matbaa, Eskişehir.
  • Han, E. ve Kaya, A. A. 2008. Kalkınma Ekonomisi: Teori ve Politika
  • Nobel Yayıncılık, Ankara. Karabay, E. 2013. Aile ve Okul Özelliklerinin PISA Okuma Becerileri, Matematik ve Fen Okuryazarlığını Yordama Gücünün Yıllara Göre İncelenmesi, Gazi Üniverstesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kavrakoğlu, İ., Gedik, S. ve Balkır, M. 2002. Yeni Rekabet Stratejileri ve Türk
  • Sanayisi. Tüsiad Yayınları, İstanbul. Kızılçelik, S. ve Erjem, Y. 1994. Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü, Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Korkmaz, C. ve Şahin, M. 2013. 2009 PISA Başarılarına Göre Ülkelerin Genel ve İnsani Gelişmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (22). Taban, S. ve Kar, M. 2004. Kalkınma Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Taş, U. ve Yenilmez, F. 2007, Türkiye’de Eğitimin Kalkınma Üzerindeki Rolü ve Eğitim Yatırımlarının Geri Dönüş Oranı, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1).
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Karahan

Publication Date August 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 3

Cite

APA Karahan, M. (2018). PISA SINAV SONUÇLARININ ÜLKELERİN GELİŞMİŞLİK DERECESİ VE KALKINMIŞLIK ÖLÇÜTLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atlas Sosyal Bilimler Dergisi(3), 291-310.