ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DÖNEMİNDE YAŞADIKLARI SORUNLAR
Year 2022,
Volume: 1 Issue: 12, 49 - 61, 31.12.2022
Şehmus Erol
,
Müslim Akkuş
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunların incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninden kurgulanan bu çalışmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından uzman görüşlerine dayalı olarak geliştirilip hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bilgiler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları ilgili literatür ile ilişkili olarak münazara edilmiş ve aşağıda konu ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
References
- 1.Akçay, S. ve Gökçearslan, A. (2015). Grafik Tasarım Dersinde Uzaktan Eğitim Yönteminin Kullanımına Yönelik Bir Uygulama ve Öğrenci Algıları, Gazi Üniversitesi Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
2.Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
3.Fidan, M., (2020) , Covid-19 belirsizliğinde eğitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24-43
4.Hızal, A. (1983). Distance Learning Processesand Written Materials, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
5.İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim, 4.Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- 6.Kantos, Z., E. (2020), Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Düşünceleri, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi - Sosyal ve Eğitim Bilimleri- Asos Yayınları, Hattuşa, Çorum
7.Keegan, D. 1986. Thefoundations of distanceeducation. London: Croom Helm.
- 8. Perraton, H. (2000), “A TheoryforDistanceEducation” Prospects XI, 1.
9. Saygı, H. (2021). Covid-19pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
- 10.Şahin, M. C. ve Schreglmann, S. (2012). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri: Çukurova üniversitesi örneği. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 247-258.
11.Tan, Ş. (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme(10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- 12.Yalın, H. İ. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
13.Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., Yılmaz, D., (2020), Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimin Niteliği, Palet Yayınları, Konya. (WHO),
PROBLEMS FACE TEACHERS IN DISTANCE EDUCATION
Year 2022,
Volume: 1 Issue: 12, 49 - 61, 31.12.2022
Şehmus Erol
,
Müslim Akkuş
Abstract
The purpose of this research is to examine the problems experienced by teachers in distance education. The participants of this study, which was constructed from the qualitative research method and case study pattern, consisted of a total of 12 teachers, who were determined by the easily accessible sampling method, one of the purposive sampling methods. A semi-structured interview form developed and prepared by the researcher based on expert opinions was used to collect the research data. The information obtained in the research was analyzed by content analysis technique. The results of the research were discussed in relation to the relevant literature and some suggestions were made below.
References
- 1.Akçay, S. ve Gökçearslan, A. (2015). Grafik Tasarım Dersinde Uzaktan Eğitim Yönteminin Kullanımına Yönelik Bir Uygulama ve Öğrenci Algıları, Gazi Üniversitesi Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1983-2004.
2.Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
3.Fidan, M., (2020) , Covid-19 belirsizliğinde eğitim: ilkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24-43
4.Hızal, A. (1983). Distance Learning Processesand Written Materials, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
5.İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim, 4.Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- 6.Kantos, Z., E. (2020), Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Düşünceleri, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi - Sosyal ve Eğitim Bilimleri- Asos Yayınları, Hattuşa, Çorum
7.Keegan, D. 1986. Thefoundations of distanceeducation. London: Croom Helm.
- 8. Perraton, H. (2000), “A TheoryforDistanceEducation” Prospects XI, 1.
9. Saygı, H. (2021). Covid-19pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
- 10.Şahin, M. C. ve Schreglmann, S. (2012). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri: Çukurova üniversitesi örneği. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 247-258.
11.Tan, Ş. (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme(10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- 12.Yalın, H. İ. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
13.Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., Yılmaz, D., (2020), Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimin Niteliği, Palet Yayınları, Konya. (WHO),