Coğrafya, insan ve doğal çevre arasındaki karşılıklı ilişkiyi neden-sonuç ve dağılış ilkesine göre inceleyen bir bilim alanıdır. Fiziki coğrafya ve beşeri coğrafya olarak iki temel bölüme sahip olsa da bu bölümlere ait alt bölümlerin oldukça geniş kapsamı nedeniyle coğrafya bir sosyal bilim alanı olarak hem yerkürenin fiziki yapısı hem de yerküre üzerinde yaşayan insanın her türlü faaliyetini incelemektedir. Bu geniş kapsam insanın yakın çevresini ve dünyayı tanımasını, çevre bilinci kazanmasını ve bu doğrultuda bir anlayış geliştirmesini temel almaktadır. Coğrafyanın sahip olduğu bu potansiyel yalnızca bireylerin değil ülkelerin de çeşitli alanlarda gelişebilmesi için büyük bir öneme sahiptir. Yaşadığı yeri ve dünyayı tanıyan, çevresel ve mekânsal farkındalığı olan bireyler yetiştirebilmek amacı ülkelerin temel eğitim politikalarında yer almaktadır. Böyle bireyleri yetiştirebilmek ise iyi bir coğrafya öğretimi ile mümkündür.
Coğrafya, insan ve doğal çevre arasındaki karşılıklı ilişkiyi neden-sonuç ve dağılış ilkesine göre inceleyen bir bilim alanıdır. Fiziki coğrafya ve beşeri coğrafya olarak iki temel bölüme sahip olsa da bu bölümlere ait alt bölümlerin oldukça geniş kapsamı nedeniyle coğrafya bir sosyal bilim alanı olarak hem yerkürenin fiziki yapısı hem de yerküre üzerinde yaşayan insanın her türlü faaliyetini incelemektedir. Bu geniş kapsam insanın yakın çevresini ve dünyayı tanımasını, çevre bilinci kazanmasını ve bu doğrultuda bir anlayış geliştirmesini temel almaktadır. Coğrafyanın sahip olduğu bu potansiyel yalnızca bireylerin değil ülkelerin de çeşitli alanlarda gelişebilmesi için büyük bir öneme sahiptir. Yaşadığı yeri ve dünyayı tanıyan, çevresel ve mekânsal farkındalığı olan bireyler yetiştirebilmek amacı ülkelerin temel eğitim politikalarında yer almaktadır. Böyle bireyleri yetiştirebilmek ise iyi bir coğrafya öğretimi ile mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2023 |
Submission Date | March 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 13 |