There is growing evidence that Internet-based opinion mechanisms influence consumers during the purchasing process. This is a form of word of mouth communication and is now known as electronic word of mouth communication. It is becoming increasingly possible that a growing number of online review and opinion sites will allow consumers to make informed decisions based on information provided by consumers who have experience with the product, company, brand or customer service. These web-based information sites can influence consumers to make a decision about purchasing a product online or perhaps direct them to a physical retail store. Additionally, the information presented on these sites is not only about product quality but also about customer service, which includes how customers are treated and whether their problems are resolved to their satisfaction (Karakaya & Barnes, 2010).
In terms of understanding customer experiences about a product or service, comments made by customers about that product or service have an important place. Based on this, in the research, first of all, the 10 Siirt Büryani businesses with the most comments serving in the Central district of Siirt province were determined on Google Maps. Comments made by customers who have previously received service from these businesses were examined.
İnternet tabanlı görüş mekanizmalarının, satın alma işlemi sırasında tüketicileri etkilediğine dair giderek artan sayıda kanıt bulunmaktadır. Bu, ağızdan ağıza iletişimin bir biçimidir ve artık elektronik ağızdan ağıza iletişim olarak bilinmektedir. Sayıları giderek artan çevrimiçi inceleme ve görüş sitelerinin, tüketicilerin ürün, şirket, marka veya müşteri hizmetleri konusunda deneyimi olan tüketiciler tarafından sağlanan bilgilere dayanarak bilinçli kararlar almasına olanak sağlaması giderek daha olası hale gelmektedir. Bu internet tabanlı bilgi siteleri, tüketicileri bir ürünü çevrimiçi satın alma konusunda karar verme konusunda etkileyebilmekte veya belki de onları fiziksel bir perakende mağazasına yönlendirebilmektedir. Ayrıca, bu sitelerde sunulan bilgiler yalnızca ürün kalitesiyle ilgili değil, aynı zamanda müşterilere nasıl davranıldığını ve sorunlarının onları memnun edecek şekilde çözülüp çözülmediğini kapsayan müşteri hizmetleriyle de ilgilidir (Karakaya & Barnes, 2010).
Bir ürün ya da hizmete yönelik müşteri deneyimlerinin anlaşılması açısından o ürün ya da hizmete yönelik olarak müşterilerin yaptıkları yorumlar önemli bir yer tutmaktadır. Buradan hareketle araştırmada öncelikle Google Haritalar’da Siirt ili Merkez ilçesinde hizmet veren en çok yorum almış 10 Siirt Büryanı işletmesi belirlenmiştir. Bu işletmelerden daha önce hizmet almış olan müşterilerin yaptıkları yorumlar incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cultural Heritage Tourism, Visitor and Audience Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | October 29, 2023 |
Acceptance Date | October 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 14 |