Review
BibTex RIS Cite

Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?

Year 2024, , 18 - 24, 04.07.2024
https://doi.org/10.62163/aucevrebilim.1486247

Abstract

Bu çalışmada erken çocukluk eğitiminde tarım eğitiminin sürdürülebilirlik kapsamında ele alınarak irdelenmesi amaçlanmıştır. Doğal kaynaklar ve toplum sağlığı karşısında tehditler sürekli attığı için çevre sorunlarının sorunların çözümünde sürdürülebilir yaklaşımların benimsenerek bilinçli bir çevresel vatandaşlık için acil bir müdahale gerekmektedir. Bu nedenle insan sağlığı ve çevresel kaynaklar arasındaki ilişkiyi anlamak giderek daha önemli hale gelmiştir. Çevre sorunlarının baş edilemez boyutlara ulaşması, çevre eğitiminin önemini giderek artırmaktadır. Bu bağlamda, erken çocuklukta verilen eğitimin önemi ortaya çıkmaktadır. Açık havada gerçekleştirilen çevre eğitiminin erken dönemden itibaren uygulanması çocukların hem gelişimini destekleme hem de çevre bilincinin oluşturulması açısından etkili olmaktadır. Bu noktada okul ortamında özellikle okul bahçelerinde yapılan tarım eğitiminin çevre bilincinin geliştirilmesinde çok önemli olduğu düşünülmektedir. Derlemede erken çocukluk eğitim kurumlarının belli bölümlerinin tarım uygulamaları için ayrılması hem tarımın öneminin hem de iyi tarım uygulamalarının erken yaştan itibaren kazanılmasına katkıda bulunacağı vurgulanmıştır.

References

  • Alemán-Aguilar, C. G., García-Patiño, M. F., Montoya-Chávez, L. M., & Alemán-Aguilar, L. D. (2016). School Garden As An Alternative To Environmental Education. In Edulearn16 (8th International Conference On Education And New Learning Technologies) Proceedings Paper (pp. 3564-3567). IATED.
  • Baydar, C.K. & Boz, İ. (2022). Türkiye’de Ortaöğretimde Tarımsal Eğitime Neden Önem Verilmelidir?. ISPEC Journal of Agricultural Sciences, 6(3), 530-538. DOIhttps://doi.org/10.5281/zenodo.6990587
  • Bergan, V., Nylund, M. B., Midtbø, I. L., & Paulsen, B. H. L. (2024). The teacher’s role for engagement in foraging and gardening activities in kindergarten. Environmental Education Research, 30(1), 68-82. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2181271
  • Blair, D. (2009). The child in the garden: An evaluative review of the benefits of school gardening. The Journal of Environmental Education, 40(2), 15-38. https://doi.org/10.3200/JOEE.40.2.15-38
  • Braun, T., & Dierkes, P. (2017). Connecting students to nature–how intensity of nature experience and student age influence the success of outdoor education programs. Environmental Education Research, 23(7), 937-949. DOI10.1080/13504622.2016.1214866
  • Davis, J. N., Nikah, K., Landry, M. J., Vandyousefi, S., Ghaddar, R., Jeans, M., ... & van den Berg, A. E. (2023). Effects of a school-based garden program on academic performance: a cluster randomized controlled trial. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 123(4), 637-642. https://doi.org/10.1016/j.jand.2022.08.125
  • Deniz, U. H., & Kalburan, N. C. (2022). Preschool educators’ opinions and practices on school gardening. Urban Education, 00420859221125710. DOI: 10.1177/00420859221125710
  • Gal, A. (2023). Strengths, weaknesses, opportunities and threats: a SWOT analysis of a long-term outdoor environmental education program in Israel. Journal of Outdoor and Environmental Education, 1-19. DOI10.1007/s42322-023-00125-5
  • Güzelyurt, T., & Özkan, Ö. (2019). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi: Çocuk kitaplarına yönelik bir inceleme. İlköğretim Online. 18(1): 20-30. doi: 10.17051/ilkonline.2019.527146
  • Heberlein, T. A. (2012). Navigating Environmental Attitudes.New York: Oxford University Press
  • Hursh, D. W., Martina, C. A., Davis, H. B., &Trush, M. A. (2011). Teaching Environmental Health to Children: An Interdisciplinary Approach. New York: Springer.
  • Ivanchuk, S., Moshura, V., & Zelenin, V. (2023). Training future educators to develop ecological knowledge of preschool and school children. Revista Eduweb, 17(2), 126-137. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.11
  • Kaynakçı, C., & Boz, İ. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Tarımla İlgili Alanları Seçen Öğrencilerin Profili ve Alan Seçimlerini Belirleyen Faktörler. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı), 16-34. DOI: 10.7822/omuefd.677764
  • Maciel, K. F. K., Fuentes-Guevara, M. D., da Silva Gonçalves, C., Mendes, P. M., de Souza, E. G., & Correa, L. B. (2022). Mobile mandala garden as a tool of environmental education in an early childhood school in Southern Brazil. Journal of Cleaner Production, 331, 129913. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.129913
  • Maliotou, M. N., & Liarakou, G. (2024). School gardening through the perspective of the Whole School Approach. Education 3-13, 1-13. Doi: https://doi.org/10.1080/03004279.2024.2313673
  • McMillen, J. D., Swick, S. D., Frazier, L. M., Bishop, M., & Goodell, L. S. (2019). Teachers’ perceptions of sustainable integration of garden education into Head Start classrooms: A grounded theory approach. Journal of Early Childhood Research, 17(4), 392-407. https://doi.org/10.1177/1476718X19856378
  • Özburak, Ç. (2019). Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilir Mimarlık Kavramı: Yapılı Çevre Eğitimi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-12.
  • Palmer, J. A. (1998). Environmental Education in The 21st Century: Theory, Practice, Progress And Promise. New York: Routledge.
  • Santos, C. R., Grilli, N. M., Ghilardi-Lopes, N. P., & Turra, A. (2018). A collaborative work process for the development of coastal environmental education activities in a public school in São Sebastião (São Paulo State, Brazil). Ocean & Coastal Management, 164, 147-155. https://doi.org/10.1016/j.ocecoaman.2017.08.011
  • Schaefer, G. (1978). Environmental Education - A New Word Or A New Philosophy Of Teaching?. Environmental Education Principles, Methods, and Applications. Ed.: Trilochan S. Bakshi, Zev Naveh. New York: Plenum Presss: 2-9
  • Tanış Özçelik, A., Tokgöz Özçelik, T., & Yılmaz, E. (2023). Sustainable consumption behaviors of elementary school parents and their encouragements for their children. Hacettepe University Journal of Education, 38(1), 11-26. doi: 10.16986/HUJE.2022.473
  • Tepebağ, D., & Arnas, Y. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul bahçesini eğitsel amaçlı kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 50-67.
  • Turner, L., Leider, J., Piekarz, E., Schermbeck, R. M., Merlo, C., Brener, N., & Chriqui, J. F. (2017). Facilitating fresh: state laws supporting school gardens are associated with use of garden-grown produce in school nutrition services programs. Journal of Nutrition Education and Behavior, 49(6), 481-489. https://doi.org/10.1016/j.jneb.2017.03.008
  • Wihardjo, S. D., Hartati, S., Nurani, Y., & Sujarwanta, A. (2017). The effects of green schooling knowledge level and intensity of parental guidance on the environmental awareness of the early age student. Educational Research and Reviews, 12(5), 251-257. Doi: 10.5897/ERR2015.2608
  • Wójcik, A. M. (2004). Informal environmental education in Poland. International Research in Geographical & Environmental Education, 13(3), 291-298. DOI: 10.1080/10382040408668525

Agricultural Education/School Gardening in Early Childhood: Can It Be the Foundations of a Sustainable Future?

Year 2024, , 18 - 24, 04.07.2024
https://doi.org/10.62163/aucevrebilim.1486247

Abstract

In this study, it is aimed to consider agricultural education in early childhood education within the scope of sustainability. Since threats to natural resources and public health are constantly increasing, an urgent intervention is required for a conscious environmental citizenship by adopting sustainable approaches in solving environmental problems. Therefore, understanding the relationship between human health and environmental resources has become increasingly important. As environmental problems reach unbearable levels, the importance of environmental education gradually increases. In this context, the importance of education given in early childhood emerges. Implementing outdoor environmental education from an early age is effective in supporting children's development and creating environmental awareness. At this point, agricultural education/school gardening in the school environment, especially in school gardens, is thought to be very important in developing environmental awareness. In the review, it was emphasized that reserving certain sections of early childhood education institutions for agricultural practices will contribute to the acquisition of both the importance of agriculture and good agricultural practices from an early age.

References

  • Alemán-Aguilar, C. G., García-Patiño, M. F., Montoya-Chávez, L. M., & Alemán-Aguilar, L. D. (2016). School Garden As An Alternative To Environmental Education. In Edulearn16 (8th International Conference On Education And New Learning Technologies) Proceedings Paper (pp. 3564-3567). IATED.
  • Baydar, C.K. & Boz, İ. (2022). Türkiye’de Ortaöğretimde Tarımsal Eğitime Neden Önem Verilmelidir?. ISPEC Journal of Agricultural Sciences, 6(3), 530-538. DOIhttps://doi.org/10.5281/zenodo.6990587
  • Bergan, V., Nylund, M. B., Midtbø, I. L., & Paulsen, B. H. L. (2024). The teacher’s role for engagement in foraging and gardening activities in kindergarten. Environmental Education Research, 30(1), 68-82. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2181271
  • Blair, D. (2009). The child in the garden: An evaluative review of the benefits of school gardening. The Journal of Environmental Education, 40(2), 15-38. https://doi.org/10.3200/JOEE.40.2.15-38
  • Braun, T., & Dierkes, P. (2017). Connecting students to nature–how intensity of nature experience and student age influence the success of outdoor education programs. Environmental Education Research, 23(7), 937-949. DOI10.1080/13504622.2016.1214866
  • Davis, J. N., Nikah, K., Landry, M. J., Vandyousefi, S., Ghaddar, R., Jeans, M., ... & van den Berg, A. E. (2023). Effects of a school-based garden program on academic performance: a cluster randomized controlled trial. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 123(4), 637-642. https://doi.org/10.1016/j.jand.2022.08.125
  • Deniz, U. H., & Kalburan, N. C. (2022). Preschool educators’ opinions and practices on school gardening. Urban Education, 00420859221125710. DOI: 10.1177/00420859221125710
  • Gal, A. (2023). Strengths, weaknesses, opportunities and threats: a SWOT analysis of a long-term outdoor environmental education program in Israel. Journal of Outdoor and Environmental Education, 1-19. DOI10.1007/s42322-023-00125-5
  • Güzelyurt, T., & Özkan, Ö. (2019). Okul öncesi dönemde çevre eğitimi: Çocuk kitaplarına yönelik bir inceleme. İlköğretim Online. 18(1): 20-30. doi: 10.17051/ilkonline.2019.527146
  • Heberlein, T. A. (2012). Navigating Environmental Attitudes.New York: Oxford University Press
  • Hursh, D. W., Martina, C. A., Davis, H. B., &Trush, M. A. (2011). Teaching Environmental Health to Children: An Interdisciplinary Approach. New York: Springer.
  • Ivanchuk, S., Moshura, V., & Zelenin, V. (2023). Training future educators to develop ecological knowledge of preschool and school children. Revista Eduweb, 17(2), 126-137. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.11
  • Kaynakçı, C., & Boz, İ. (2020). Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Tarımla İlgili Alanları Seçen Öğrencilerin Profili ve Alan Seçimlerini Belirleyen Faktörler. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(3 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı), 16-34. DOI: 10.7822/omuefd.677764
  • Maciel, K. F. K., Fuentes-Guevara, M. D., da Silva Gonçalves, C., Mendes, P. M., de Souza, E. G., & Correa, L. B. (2022). Mobile mandala garden as a tool of environmental education in an early childhood school in Southern Brazil. Journal of Cleaner Production, 331, 129913. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.129913
  • Maliotou, M. N., & Liarakou, G. (2024). School gardening through the perspective of the Whole School Approach. Education 3-13, 1-13. Doi: https://doi.org/10.1080/03004279.2024.2313673
  • McMillen, J. D., Swick, S. D., Frazier, L. M., Bishop, M., & Goodell, L. S. (2019). Teachers’ perceptions of sustainable integration of garden education into Head Start classrooms: A grounded theory approach. Journal of Early Childhood Research, 17(4), 392-407. https://doi.org/10.1177/1476718X19856378
  • Özburak, Ç. (2019). Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilir Mimarlık Kavramı: Yapılı Çevre Eğitimi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-12.
  • Palmer, J. A. (1998). Environmental Education in The 21st Century: Theory, Practice, Progress And Promise. New York: Routledge.
  • Santos, C. R., Grilli, N. M., Ghilardi-Lopes, N. P., & Turra, A. (2018). A collaborative work process for the development of coastal environmental education activities in a public school in São Sebastião (São Paulo State, Brazil). Ocean & Coastal Management, 164, 147-155. https://doi.org/10.1016/j.ocecoaman.2017.08.011
  • Schaefer, G. (1978). Environmental Education - A New Word Or A New Philosophy Of Teaching?. Environmental Education Principles, Methods, and Applications. Ed.: Trilochan S. Bakshi, Zev Naveh. New York: Plenum Presss: 2-9
  • Tanış Özçelik, A., Tokgöz Özçelik, T., & Yılmaz, E. (2023). Sustainable consumption behaviors of elementary school parents and their encouragements for their children. Hacettepe University Journal of Education, 38(1), 11-26. doi: 10.16986/HUJE.2022.473
  • Tepebağ, D., & Arnas, Y. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul bahçesini eğitsel amaçlı kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 50-67.
  • Turner, L., Leider, J., Piekarz, E., Schermbeck, R. M., Merlo, C., Brener, N., & Chriqui, J. F. (2017). Facilitating fresh: state laws supporting school gardens are associated with use of garden-grown produce in school nutrition services programs. Journal of Nutrition Education and Behavior, 49(6), 481-489. https://doi.org/10.1016/j.jneb.2017.03.008
  • Wihardjo, S. D., Hartati, S., Nurani, Y., & Sujarwanta, A. (2017). The effects of green schooling knowledge level and intensity of parental guidance on the environmental awareness of the early age student. Educational Research and Reviews, 12(5), 251-257. Doi: 10.5897/ERR2015.2608
  • Wójcik, A. M. (2004). Informal environmental education in Poland. International Research in Geographical & Environmental Education, 13(3), 291-298. DOI: 10.1080/10382040408668525
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Ecological Applications (Other)
Journal Section Article
Authors

Burçin Aysu 0000-0003-3881-191X

Neriman Aral 0000-0002-9266-938X

Publication Date July 4, 2024
Submission Date May 18, 2024
Acceptance Date June 14, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Aysu, B., & Aral, N. (2024). Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 11(1), 18-24. https://doi.org/10.62163/aucevrebilim.1486247
AMA Aysu B, Aral N. Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. July 2024;11(1):18-24. doi:10.62163/aucevrebilim.1486247
Chicago Aysu, Burçin, and Neriman Aral. “Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir Mi?”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 11, no. 1 (July 2024): 18-24. https://doi.org/10.62163/aucevrebilim.1486247.
EndNote Aysu B, Aral N (July 1, 2024) Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 11 1 18–24.
IEEE B. Aysu and N. Aral, “Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?”, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 18–24, 2024, doi: 10.62163/aucevrebilim.1486247.
ISNAD Aysu, Burçin - Aral, Neriman. “Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir Mi?”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 11/1 (July 2024), 18-24. https://doi.org/10.62163/aucevrebilim.1486247.
JAMA Aysu B, Aral N. Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. 2024;11:18–24.
MLA Aysu, Burçin and Neriman Aral. “Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir Mi?”. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, vol. 11, no. 1, 2024, pp. 18-24, doi:10.62163/aucevrebilim.1486247.
Vancouver Aysu B, Aral N. Erken Çocuklukta Tarım Eğitimi: Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri Olabilir mi?. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi. 2024;11(1):18-24.